Η προτεινόμενη εφαρμογή απευθύνεται στη Ναυτιλία-Μεταφορές και πιο συγκεκριμένα στην
αυξανόμενη αγορά της κρουαζιέρας και του θαλασσίου τουρισμού με περιηγητικά ή ιδιωτικά
πλοία. Η διαχείριση των θέσεων που διαθέτουν τα λιμάνια των ελληνικών νησιών για
κρουαζιερόπλοια και ιδιωτικά πλοία, μέσω της έγκαιρης κράτησης της θέσης πρόσδεσης του
πλοίου (στο λιμάνι ή «αρόδου») θα διευκολύνει το προσωπικό των αρμόδιων Λιμενικών Ταμείων,
ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που υπάρχει ιδιαίτερα μεγάλη κίνηση. Θα δοθούν νέες
υπηρεσίες προς τους επισκέπτες που χρησιμοποιούν τα λιμάνια, θα αυξηθεί η επισκεψιμότητα,
αλλά και νέες ευκαιρίες πωλήσεων σε απασχολούμενους με την πρόσδεση και τον ανεφοδιασμό
επαγγελματίες.
Ανάγκη για την εφαρμογή
Η έλλειψη της προτεινόμενης εφαρμογής αναφέρεται :
- Στην ειδική έκθεση της Εθνικής Τράπεζας, με τίτλο «Cruise Industry:A sector with potential revenues of €2bn», Αύγουστος 2012.
- Στην έκθεση της εταιρείας «Διανέοσις», με τίτλο «Η Μεγάλη Χαμένη Ευκαιρία Της Κρουαζιέρας», Σεπτέμβριος 2017, « … με λειτουργικό σύστημα δέσμευσης θέσεων ελλιμενισμού (κάτι που στην Ελλάδα μόνο ο Πειραιάς και η Κέρκυρα διαθέτουν).»
- Στην ημερίδα του Υπ. Ναυτιλίας, με τίτλο «Το Berth Allocation στην Κρουαζιέρα», 10/11/2017.
Ικανοποίηση ανάγκης
Η προτεινόμενη εφαρμογή καλύπτεται η ανάγκη για ένα σύστημα διαχείρισης και δέσμευσης θέσεων ελλιμενισμού (berth allocation system) στα ελληνικά λιμάνια.
Από τις ανωτέρω αναφορές φαίνεται ξεκάθαρα η ανάγκη δημιουργίας σχετικής εφαρμογής, ιδιαίτερα αν αυτή καλύπτει και τις προσδέσεις ιδιωτικών σκαφών, που κάθε καλοκαίρι κατακλύζουν τα ελληνικά λιμάνια (μικρά ή μεγάλα).
Με αυτόν τον τρόπο μπορούν οι εταιρίες κρουαζιέρας να έχουν ανά πάσα στιγμή μια εικόνα του προγραμματισμού και μια ευελιξία επιλογής προορισμών. Ταυτοχρόνως, οι Φορείς Διαχείρισης Λιμένων/ Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα μπορούν να έχουν την χωρική και χρονική δυνατότητα να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους επιβάτες της κρουαζιέρας.
Περιγραφή εφαρμογής
Η προτεινόμενη εφαρμογή, με τίτλο «Ship Parking» είναι ένα σύστημα διαχείρισης και δέσμευσης θέσεων ελλιμενισμού (Berth Allocation system) για τα πλοία που προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια. Τα πλοία μπορεί να είναι κρουαζιερόπλοια, μεταφοράς φορτίου/ εμπορευμάτων, ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, σκάφη ημερήσιων ή/και οργανωμένων εκδρομών, κλπ.
Με τη συνεργασία των αρμόδιων Φορέων Διαχείρισης Λιμένος και των Λιμενικών Ταμείων, καθώς και της Γενικής Γραμματείας του Υπ. Ναυτιλίας θα γίνει σταδιακά μέσω ερωτηματολογίου η καταγραφή των επίσημων διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού των ελληνικών λιμένων. Για τη κάθε θέση θα καταγραφεί η κατηγορία και τα χαρακτηριστικά του πλοίου (μήκος πλοίου, βάθος λιμένα, γεωγραφικές συντεταγμένες,κλπ), που μπορεί να εξυπηρετήσει. Η καταγραφή θα γίνει και με αντίστοιχη γραφική απεικόνιση στο χώρο του λιμανιού, σε γεωγραφικό υπόβαθρο.
Το πλοίο, πριν τον ελλιμενισμό του, θα μπορεί μέσω της εφαρμογής να δεσμεύει αντίστοιχη θέση στο λιμένα, εξασφαλίζοντας την προσέγγισή του. Για τη πλήρη κράτηση, θα μπορεί να πληρώνει, μέσω ειδικής ενότητας e-payment, τα σχετικά ανταποδοτικά δικαιώματα και τέλη, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, τα οποία θα κατατίθενται στον ειδικό τραπεζικό λογαριασμού του Λιμενικού Ταμείου/ Αρχής.
Ο χρόνος άφιξης και αναχώρησης του κάθε πλοίου θα επιβεβαιώνεται από τις ειδικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες (μέσω API) της Marine Traffic (www.marinetraffic.com).
Για την εξασφάλιση της διαδικασίας και για την επεξεργασία των πιθανών διαφορών (disputes) μεταξύ των εμπλεκομένων μερών, θα χρησιμοποιηθούν στοιχεία από την τεχνολογία blockchain.
Η εφαρμογή θα καλύπτει τις εγγραφές των εμπλεκομένων μερών (Μητρώα) όπως ενδεικτικά : Λιμένας, Θέση ελλιμενισμού, Πλοίο, Υπεύθυνος/ Εταιρεία πλοίου.
Θα επιτρέπει την Διαχείριση Δικαιωμάτων και Απόδοση Ρόλων σε Χρήστες, ενημερωτικές εκτυπώσεις, πληροφορίες για τον καιρό, για το λιμάνι πρόσδεσης και άλλα ενημερωτικά στοιχεία.
Ακόμα, θα στέλνει ενημέρωση, μέσω κατάλληλου ηλεκτρονικού τρόπου, σε συμβεβλημένους επαγγελματίες/ εταιρείες, που θα μπορούν να στέλνουν ή να ανακοινώνουν τις προσφορές τους στα υπό ελλιμενισμό πλοία.
Τέλος, οι αρμόδιες αρχές θα μπορούν να προωθούν ενημερώσεις.
Ενότητες (modules) της εφαρμογήςθα χρησιμοποιούνται μέσω κινητού ή/ και φορητού.
Η εγκατάσταση του θα μπορεί να είναι είτε τοπική, είτε σε Υπολογιστικό Νέφος (cloud), ενώ θα μπορεί να προσφέρεται και ως Υπηρεσία (SasS) σε λιμένες που δεν διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία, προσωπικό και υποδομές.
Αγορά – Στόχος
Η αγορά που στοχεύει η εφαρμογή είναι :
1)Οι 4.200 περίπου προσεγγίσεις, που κάνουν κάθε χρόνο τα κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά λιμάνια,
2)Οι πολλαπλάσιες προσδέσεις που κάνουν τα ιδιωτικά πλοία και τα πλοία αναψυχής και
3)Οι τοπικοί εταιρείες/ επαγγελματίες της τοπικής πόλης, είτε ασχολούνται στο τομέα αυτό, είτε σε παρεμφερείς.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα
- Η αντιμετώπιση πραγματικής έλλειψης συστήματος διαχείρισης στο συγκεκριμένο θέμα.
- Λαμβάνει υπόψη του τις πραγματικές ιδιαιτερότητες του κάθε λιμανιού, σε αντίθεση με ένα κεντρικό ενιαίο σύστημα.
- Η ολιστική προσέγγιση και ο σχεδιασμός σε ενότητες, σχετικές για κάθε ομάδα χρηστών.
- Η αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν τα ελληνικά λιμάνια και η αύξηση της εξυπηρέτησης πλοίων, χωρίς αντίστοιχη αύξηση των υποδομών.
- Περισσότερα έσοδα σε τοπικό επίπεδο.
- Μέσο προώθησης σε τοπικό επίπεδο.
- Εργαλείο ενημέρωσης σχετικά με τα έσοδα προς κάθε αρμόδια αρχή.
- Χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, που προσδίδουν ασφάλεια και κύρος στις συναλλαγές.
- Δυνατότητα να προστεθούν και άλλες ενότητες σχετικά με τους χώρους, εντός και εκτός, του κάθε λιμανιού.
Ανταγωνισμός
Αυτή τη στιγμή λειτουργούν μόνο τρεις (3) σχετικές εφαρμογές στα λιμάνια Πειραιά, Σαντορίνης και Κέρκυρας, που δεν καλύπτουν όλες τις ανάγκες πρόσδεσης, αλλά μόνο των κρουαζιερόπλοιων.
Έσοδα
Τα έσοδα θα προέλθουν :α) Τέλος χρήσης της εφαρμογής ανά κράτηση β) διαφημίσεις επαγγελματιών και εταιρειών
Κόστη – Χρηματοδότηση
Υπολογίζεται ότι η προτεινόμενη εφαρμογή θα χρειαστεί περίπου 12 μήνες για ανάπτυξη.
Τα απαιτούμενα κόστη είναι :
Α) Κόστος ίδρυσης και αρχικής εγκατάστασης : 5.000,00 ευρώ
Β) Μηνιαίο Κόστος, που περιλαμβάνει 10.000,00 Χ 12 = 120.000,00 ευρώ
Προγραμματιστές (2) πλήρους απασχόλησης, προγραμματιστή (1) μερικής απασχόλησης, υπάλληλο γραμματειακής υποστήριξης, λοιπά λειτουργικά έξοδα εγκατάστασης
Γ) Απρόβλεπτα 10.000,00 ευρώ
ΣΥΝΟΛΟ : 135.000,00 ευρώ
Η χρηματοδότηση μπορεί να δοθεί : Α) από επενδυτή, Β) από Ομάδα Ωφελούμενων Δήμων, Γ) από εθνικούς ή/και κοινοτικούς πόρους χρηματοδότησης σχετικών προγραμμάτων
Προσωπικά στοιχεία
Ο Σάρμης Δημήτρης είναι απόφοιτος του ΤΕΙ Κρήτης, με Bachelor in Applied Informatics and Multimedia και έχει μεγάλη εμπειρία σε software engineering, full stack development, και system integration.
O Μπαρμπάκος Περικλής είναι τελειόφοιτος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και έχει εμπειρία σε full stack development και latest programming technologies.
Ο Τζωρτζάκος Σπύρος είναι απόφοιτος του Ανοικτού Πανεπιστημίου, με Bachelor in Information Systems και έχει εμπειρία στην ανάλυση, σχεδίαση, ανάπτυξη και συντήρηση ολοκληρωμένων εφαρμογών. Δρα ως Τεχνικός Σύμβουλος.
Κωδικός Ιδέας | 2499 |
Ονοματεπώνυμο Υπευθύνου | Σάρμης Δημήτριος |
Ιδιότητα | Εκτός Κοινότητας ΠΑ |
Email Υπεύθυνου Επικοινωνίας | dimitris.sarmis@gmail.com |
Ονοματεπώνυμο 2ου Μέλους | Μπαρμπάκος Περικλής |
Ονοματεπώνυμο 3ου Μέλους | Τζωρτζάκος Σπύρος |
Κατηγορία Υποβολής | 2η Φάση Κατηγορία Β |
Θεματική Κατηγορία | Ναυτιλία-Εμπόριο-Μεταφορές |
Η ιδέα σας έχει τύχει εμπορικής εφαρμογής μέχρι τώρα; | Όχι |