HolidayHops

Το HolidayHops είναι μία καινοτόμα εφαρμογή, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στον κάθε τουρίστα να γυρίσει την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο με πολύ χαμηλές τιμές, αξιοποιώντας ένα κενό της τουριστικής βιομηχανίας που καμία επιχειρηματική ιδέα δεν έχει αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα. Σκοπός του HolidayHops είναι η αξιοποίηση των αδιάθετων δωματίων των ξενοδοχείων κατά τους μήνες υψηλής ζήτησης, και ο συνδυασμός τους, προτείνοντας hopping διακοπών σε διαφορετικά μέρη και ξενοδοχεία, με τιμές πολύ χαμηλότερες από αυτές που προσφέρονται στην αγορά.

1.Ανάλυση Επιχειρηματικής Ιδέας

Το Πρόβλημα

Η επιχειρηματική ιδέα προέκυψε από τη διάγνωση του – μη προφανούς αλλά αδιαμφισβήτητου – εξής προβλήματος:

Τις περιόδους υψηλής τουριστικής κίνησης, ακόμα και όταν η ζήτηση δωματίων ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά, η επίτευξη απόλυτης πληρότητας (100%) είναι πρακτικά ανέφικτη. Το φαινόμενο αυτό οφείλεται στην εμφάνιση αδιάθετων (“κενών”) δωματίων, λόγω της ασυνέχειας που δημιουργείται από τα διαφοροποιημένα αιτήματα κρατήσεων. Πιο συγκεκριμένα, ο “άναρχος” τρόπος με τον οποίο πραγματοποιούνται οι κρατήσεις δωματίων, σχηματίζει “κενά” (συνήθως 1-2 ημερών) τα οποία είναι σχεδόν αδύνατο να καλυφθούν, ακόμα και στους μήνες υψηλής ζήτησης.

Ως παράδειγμα, στον παρακάτω σύνδεσμο παρουσιάζουμε τα στοιχεία κρατήσεων ξενοδοχείου (Α) της Κεφαλλονιάς (35 κλίνες, μέση τιμή 170 ευρώ/διανυκτέρευση).

https://drive.google.com/file/d/1xFETLx2YV2JPapeh5km7wdgM9h1fw2Fl/view?usp=sharing

Η ζήτηση δωματίων του Ξενοδοχείου Α για τους μήνες Ιούλιο/Αύγουστο 2017 (βάσει των online και τηλεφωνικών αιτημάτων) ξεπέρασε κατά πολύ την προσφορά δωματίων. Παρόλα αυτά, ο “άναρχος” τρόπος με τον οποίο πραγματοποιούνται οι online κρατήσεις, σχημάτισε τα παραπάνω (15) “κενά”. Τα “κενά” αυτά δεν καλύφθηκαν λόγω της πολύ μικρής πιθανότητας να υπάρξουν μεμονωμένα αιτήματα που να στοχεύουν τις συγκεκριμένες ημέρες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τους μήνες Ιούλιο/Αύγουστο, το Ξενοδοχείο Α να πετύχει ~97.5%, χάνοντας επιπλέον έσοδα της τάξης των 10000 ευρώ.

Η Λύση (Προιόντα/Υπηρεσίες)

Μέσω του HolidayHops, οι ξενοδόχοι θα έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν τα “κενά” δωμάτια στη βάση δεδομένων της πλατφόρμας (μέσω του – φιλικού προς τον χρήστη – διαχειριστικού της συστήματος), τα οποία θα προσφέρονται σε τιμές χαμηλότερες από τις τρέχουσες (βάσει της ρήτρας περί κατ’ ελάχιστον μείωση της τιμής 20%). Η έκπτωση του δωματίου είναι προς όφελος του ξενοδόχου, δεδομένου ότι το δωμάτιο θα έμενε πιθανότατα αδιάθετο. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με έρευνα της ομάδας μας, η μέση τιμή δωματίου για την Ελλάδα εκτιμάται στα 121€, ενώ το μέσο λειτουργικό κόστος δωματίου ανέρχεται στα 20€. Θεωρητικά, αν ένα αδιάθετο δωμάτιο πωληθεί με τιμή έστω και 1€ υψηλότερη από τα λειτουργικά του έξοδα, τότε η συναλλαγή είναι συμφέρουσα προς τον ξενοδόχο (πόσω μάλλον όταν η έκπτωση είναι της τάξης το 20-30%-40%).

Μέσω του HolidayHops, τα “κενά” των διάφορων ξενοδοχείων θα συνδυάζονται, δίνοντας τη δυνατότητα στον κάθε ενδιαφερόμενο ταξιδιώτη να μπορεί να επιλέγει γεωγραφική περιοχή/ημερομηνίες, και είτε να του προτείνονται συγκεκριμένες επιλογές για χαμηλού κόστους hopping διακοπών, είτε να του προτείνονται μέρη/ξενοδοχεία στην ευρύτερη περιοχή, και να σχηματίζει ο ίδιος τη διαδρομή της επιλογής του.

Δυνατά Σημεία Οργανισμού – Πλεονεκτήματα Πελατών

Επί της ουσίας, μέσω του HolidayHops δημιουργείται μία winwin situation, για τους ξενοδόχους που θα μπορούν να μισθώσουν δωμάτια τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα έμεναν αδιάθετα, και φυσικά τους ταξιδιώτες, οι οποίοι θα μπορούν να επισκεφτούν διαφορετικά μέρη με πολύ χαμηλές – σε σύγκριση με την αγορά – τιμές.

Για να γίνει κατανοητό το κέρδος των ξενοδόχων μέσω της επιχειρηματικής ιδέας του HolidayHops παρουσιάζουμε τα εξής στοιχεία: εκτενής έρευνα της ομάδας μας έδειξε ότι για την ελληνική αγορά (όπου οι μήνες υψηλής ζήτησης είναι οι Ιούλιος/Αύγουστος), η μέση τιμή δωματίου εκτιμάται στα 121€, για τα ~6500 ξενοδοχεία (390χιλ δωμάτια) των πιο τουριστικών περιοχών. Εκτιμάται ότι περίπου το 80% αυτών παρουσιάζει το προαναφερθέν φαινόμενο, ενώ η εκτίμηση για τη μέγιστη επιτεύξιμη πληρότητα είναι ~98% (2% κενά δωμάτια). Συνεπώς το “κενό” της ελληνικής αγοράς, το οποίο καλύπτεται μέσω της HolidayHops, ανέρχεται στα 390χιλ x 121€/μέρα x 60μέρες x 0.8 x 0.02 ~= 50 εκατ €.

Τιμολογιακή Πολιτική – Μοντέλο Εσόδων

Η τιμολογιακή πολιτική της HolidayHops είναι η 20% προμήθεια ανά κράτηση. Θεωρώντας 30% μέση έκπτωση δωματίου, το περιθώριο εσόδων ανέρχεται στα 6.5 εκατ. € τον χρόνο, μόνο από την ελληνική αγορά. Στόχος του πρώτου έτους λειτουργίας είναι η εγγραφή στην πλατφόρμα του 15% των ξενοδοχείων των τουριστικών περιοχών της χώρας, δηλαδή περιθώριο εσόδων ~1.000.000 €.

Μοναδικότητα Επιχειρηματικής Ιδέας

Τα βασικά στοιχεία καινοτομίας και τα πλεονεκτήματα της HolidayHops έναντι των ανταγωνιστών είναι:

  1. Αξιοποιεί αδρανείς παραγωγικούς συντελεστές της τουριστικής βιομηχανίας (“κένα” δωμάτια τις περιόδους υψηλής ζήτησης), την στιγμή που καμία άλλη επιχείρηση παγκοσμίως δεν έχει “σκεφτεί” να αντιμετωπίσει.

Στο παράδειγμα του Ξενοδοχείου Α, το Σάββατο 5/8 υπάρχει διαθέσιμο το δωμάτιο G1. Αν ένας ενδιαφερόμενος αναζητήσει στις γνωστές πλατφόρμες κρατήσεων (π.χ. booking) ξενοδοχείο στην Κεφαλλονιά για τις 3-7 Αυγούστου, το Ξενοδοχείο Α δεν θα προταθεί στον πελάτη (παρά το γεγονός ότι υπάρχει διαθέσιμο δωμάτιο για 1 από τις 3 ημέρες αναζήτησης). Το HolidayHops όμως, θα προτείνει το συγκεκριμένο ξενοδοχείο, σε συνδυασμό με άλλα καταλύματα σε διαφορετικές περιοχές, λύνοντας το πρόβλημα του ξενοδόχου (που δεν θα μπορούσε να “πουλήσει” το δωμάτιο αυτό), και παράλληλα παρέχοντας στον ενδιαφερόμενο πολύ περισσότερες επιλογές διακοπών.

  1. Προτείνει hopping διακοπών σε πολύ χαμηλές τιμές.

Στο παραπάνω παράδειγμα, το HolidayHops θα προτείνει διαφορετικά “paths” διακοπών, ανάλογα με την τοποθεσία των ξενοδοχείων που έχουν “κενά” δωμάτια τις ημέρες που επιθυμεί ο πελάτης: π.χ. Ζάκυνθο 3-4 Αυγούστου στο Ξενοδοχείο Β με έκπτωση 30%, Κεφαλλονιά 5/8 στο Ξενοδοχείο Α (-40%), και Ιθάκη 6-7/8 στο Ξενοδοχείο Γ (-20%).

2.Αγορά Στόχος – Μέγεθος Αγοράς

Η πλατφόρμα HolidayHops απευθύνεται και στα δύο κύρια μέρη που λαμβάνουν μέρος στην κράτηση ενός δωματίου, τόσο την ξενοδοχειακή μονάδα όσο και τον επισκέπτη-τουρίστα (Προσφορά-Ζήτηση).

Το HolidayHops απευθύνεται στην ξενοδοχειακή αγορά των περιοχών οι οποίες παρουσιάζουν χαρακτηριστικά υψηλής ζήτησης ( > 90-95% πληρότητα) κατά τους high season μήνες (Ιούλιο/Αύγουστο). Όπως αναφέρθηκε, για την ελληνική αγορά, στόχος του HolidayHops αποτελούν τα καταλύματα των πιο τουριστικών περιοχών (κυρίως Νησιά Αιγαίου, Ιονίου, Κρήτη – βλ. σύνδεσμο),

https://drive.google.com/file/d/1Kjf_VUgItDSO74EgBaLfeyoe__ASEjv-/view?usp=sharing

τα οποία αποτελούν το 65% των ελληνικών ξενοδοχείων (~6500 εκ των 10000 ελληνικών ξενοδοχείων). Σύμφωνα με τη σύντομη ανάλυση της προηγούμενης παραγράφου, το μέγεθος της αγοράς για τα ελληνικά ξενοδοχεία μπορεί να αγγίξει τα 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο – βγ. παρακάτω σύνδεσμο.

https://drive.google.com/file/d/1BAsLIPKI07yQHUjNNd9PajWlasw9eihD/view?usp=sharing

Σε επίπεδο επισκεπτών-τουριστών ουσιαστικά απευθύνεται σε όσους θέλουν να πραγματοποιήσουν εναλλακτικές διακοπές με χαμηλό κόστος. Να σημειωθεί ότι βασικό target group του HolidayHops είναι το ηλικιακό εύρος 18-40, το οποίο χωρίζεται σε 2 βασικές κατηγορίες τουριστών:

  • Ταξιδιώτες οι οποίοι ενδιαφέρονται να κάνουν στοχευμένο hopping διακοπών, προκειμένου να επισκεφτούν διαφορετικά μέρη σε μια ευρύτερη περιοχή.
  • Ταξιδιώτες που στοχεύουν αποκλειστικά σε χαμηλού κόστους διακοπές (π.χ. φοιτητές)

Να σημειωθεί ότι το HolidayHops αρκείται στο 2-3% των τουριστών προκειμένου να καλύψει το φαινόμενο των “κενών” δωματίων κατά τις περιόδους υψηλής τουριστικής κίνησης.

3.Ανταγωνισμός

Η πλατφόρμα HolidayHops όπως έχει επεξηγηθεί θα δραστηριοποιηθεί στον τουριστικό κλάδο και πιο συγκεκριμένα στο κομμάτι των online κρατήσεων δωματίων.

Ο ανταγωνισμός στο κομμάτι αυτό είναι αυξανόμενος, δεδομένης της όλο και μεγαλύτερης εξοικείωσης με την αντίστοιχη τεχνολογία και των ευκολιών που αυτή παρέχει προς τους πιθανούς πελάτες, καθώς και της σχεδόν βέβαιης αύξησης των κρατήσεων με το μικρότερο δυνατό κόστος για τις ξενοδοχειακές μονάδες.

Συνεπώς, το HolidayHops έχει να ανταγωνιστεί:

α) Tις παραδοσιακές πλατφόρμες κράτησης δωματίων (βλ. booking, trivago, expedia, tripadvisor κλπ),

β) Τα sites κρατήσεων κάθε ξενοδοχείου/καταλύματος,

γ) Τα εκάστοτε ταξιδιωτικά γραφεία που πραγματοποιούν κρατήσεις για τους πελάτες τους.

Πλεονεκτήματα

Τα πλεονεκτήματα του HolidayHops σε σχέση με των ανταγωνισμό αναλύθηκαν προηγουμένως. Να σημειώσουμε ότι η επιχειρηματική ιδέα βασίζεται στην πώληση αδρανών πόρων, για τους οποίους διαμορφώνεται μια ξεχωριστή και πλήρως ανεκμετάλλευτη αγορά. Συνεπώς σε πρώτο επίπεδο δεν υφίσταται καμία ανταγωνιστική δύναμη (καθώς δεν υπάρχει επιχείρηση που να διεκδικεί πωλήσεις από τη συγκεκριμένη αγορά). Σε δεύτερο επίπεδο και όσον αφορά ανταγωνισμό που περιγράφεται στα παραπάνω σημεία α), β) και γ), η HolidayHops διαθέτει αδιαμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα βάσει της ιδιαίτερα οικονομικής τιμής που προκύπτει από το καινοτόμο σύστημα πωλήσεων.

Μειονεκτήματα

Βασικό μειονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού είναι ότι παραδοσιακές πλατφόρμες του σημείου α) είναι ήδη γνωστές και οικείες στο ευρύ κοινό, και προκειμένου η HolidayHops να τους ανταγωνιστεί, προαπαιτείται επιθετική προώθηση, προς όλους τους εν δυνάμει ενδιαφερόμενους.

4.Κόστη/Διάρκεια Υλοποίησης

Πρώτος στόχος είναι η υλοποίηση του ελάχιστα λειτουργικού πρωτοτύπου (MVC), το οποίο αποτελείται απο τη βάση δεδομένων της πλατφόρμας, και την ηλεκτρονική της σελίδα. Για την υλοποίηση του MVC, απαιτείται η εμπλοκή των παρακάτω ειδικοτήτων με τις αντίστοιχες μέρες:

Γραφίστας: 30 ημέρες

Προγραμματιστής front-end: 90 ημέρες

Προγραμματιστής back-end: 70 ημέρες

Λόγω ίδιας απασχόλησης της ομάδας στην ανάπτυξη του MVC, οι 140 ανθρωποημέρες θα καλυφθούν εσωτερικά από τα μέλη της. Επομένως, υπάρχει ανάγκη για “αγορά” για τις υπόλοιπες 50 ανθρωποημέρες. Το κόστος αυτό υπολογίζεται σε €5.500.

Συνολικός χρόνος υλοποίησης της ιδέας εκτιμάται στους 12-16 μήνες, με σκοπό την είσοδο στην αγορά στα τέλη του 2019. Στον χρόνο αυτόν συμπεριλαμβάνεται η υλοποίηση του τελικού προιόντος, και η προώθηση αυτού σε ξενοδοχεία/καταναλωτές. Βασικό κόστος αποτελεί η προώθηση της εφαρμογής, η οποία εκτιμάται (για την ελληνική αγορά) στα €300.000 – 400.000, ποσό το οποίο αποτελεί τον βασικό στόχο χρηματοδότησης της εταιρίας.

5.Ιδρυτική Ομάδα

  • Δημοσθένης Ρωσσίδης, 32: Διοίκηση, Ανάπτυξη και σχεδιασμός, Προώθηση, Υλοποίηση Back-end

Πτυχιούχος Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ, MSc in Electronics and Computer Science, Πανεπιστημίο του Southampton. Στέλεχος σε κορυφαία εταιρία τεχνολογίας (2013-18). Ενασχόληση με τον τομέα του τουρισμού (2012-13), ως στέλεχος σε 4-άστερο ξενοδοχείο.

  • Σωτήρης Αλεξόπουλος, 32: Οικονομικός σχεδιασμός, διαχείριση έργου, προώθηση και βελτιστοποίηση απόδοσης και λειτουργίας της εταιρείας.

Κάτοχος MSc στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Καινοτομίας και Τεχνολογίας, BSc στις Οικονομικές επιστήμες. Απασχόληση στον τομέα της τεχνολογίας, διαχείριση έργων και προώθησης από το 2010 σε εταιρίες media, marketing και ανάπτυξης λογισμικού.

  • Γιώργος Μακρυγιάννης, 32: Προώθηση επιχειρηματικής ιδέας σε επενδυτές – Επικοινωνία, PR

Απόφοιτος Οικονομικών Επιστημών ΑΣΟΕΕ και κάτοχος MSc στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Αποσχόληση στον τομέα της τεχνολογίας από το 2013.

  • Φίλιππος Ψυχιάς, 24: Υπεύθυνος παραγωγής, Ανάλυση απαιτήσεων, Προγραμματισμός front-end, Testing

Πτυχιούχος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. 4 χρόνια εμπειρία ως προγραμματιστής, με συμμετοχή σε project, κυρίως ως front-end developer. Ενασχόληση με τεχνολογίες όπως HTML5, CSS3, JavaScript, Angular, ReactJS, jQuery, Python, SQL, MongoDB.

Κωδικός Ιδέας2610
Ονοματεπώνυμο ΥπευθύνουΔημοσθένης Ρωσσίδης
ΙδιότηταΕκτός Κοινότητας ΠΑ
Email Υπεύθυνου Επικοινωνίαςdimosrossidis@gmail.com
Ονοματεπώνυμο 2ου ΜέλουςΣωτήρης Αλεξόπουλος
Ονοματεπώνυμο 3ου ΜέλουςΓιώργος Μακρυγιάννης
Ονοματεπώνυμο 4ου ΜέλουςΦίλιππος Ψυχιάς
Κατηγορία Υποβολής2η Φάση Κατηγορία Β
Θεματική ΚατηγορίαΤουρισμός-Πολιτισμός-Περιβάλλον
Η ιδέα σας έχει τύχει εμπορικής εφαρμογής μέχρι τώρα;Όχι