Η Healthier αποτελεί έναν έξυπνο, φορητό, προσωπικό βοηθό διαχείρισης υγείας. Ενδυναμώνει τους χρήστες της να παρακολουθούν, διαχειρίζονται και βελτιώνουν πολλαπλές πτυχές της υγείας τους, εύκολα και αποτελεσματικά, μέσα από μία μόνο πλατφόρμα. Ανεξάρτητα από την κατάσταση της υγείας τους, λαμβάνουν προσωποποιημένη πληροφόρηση και πρακτικές συμβουλές σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Μεταξύ άλλων, οι χρήστες διαχειρίζονται τη φαρμακευτική τους αγωγή, διατηρούν το ιατρικό τους ιστορικό και μετρήσεις υγείας (με δυνατότητα αποστολή τους στον ιατρό τους), παρακολουθούν τη σωματική τους άσκηση, αποκτούν μία εύληπτη και δυναμική εικόνα της υγείας τους (Healthier Score), και λαμβάνουν εξατομικευμένες συμβουλές πρόληψης και βελτίωσής της.

Παρά τις δυνατότητες που δίνονται μέσα από την εξέλιξη της ιατρικής και της τεχνολογίας, στην πλειονότητά τους οι άνθρωποι αποτυγχάνουν να διαχειριστούν αποτελεσματικά την υγεία τους. Καθώς το προσδόκιμο ζωής αυξάνεται, δεν αυξάνεται αναλόγως το προσδόκιμο υγιούς ζωής. Ενδεικτικά, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, άνω του 50% των ασθενών δε συμμορφώνεται στη φαρμακευτική αγωγή που λαμβάνει. Ως αποτέλεσμα, παρατηρούνται πάνω από 190.000 πρόωροι θάνατοι και κόστος άνω των €100 δις ετησίως μόνο στην Ευρώπη. Ακόμη, δεν πραγματοποιούν τις προληπτικές εξετάσεις βάσει συστάσεων και δε διαθέτουν ένα ιστορικό υγείας που να είναι καλά οργανωμένο και διαθέσιμο όποτε χρειάζεται. Υπολογίζεται ότι οι Ευρωπαίοι περνάνε το 20-25% της ζωής τους υπό κακή υγεία.
Στην Ελλάδα, από κάποιο χρόνιο νόσημα πάσχουν έξι στους δέκα ενήλικες, με το σακχαρώδη διαβήτη, την παχυσαρκία, την υπέρταση και την αυξημένη χοληστερόλη να είναι τα συχνότερα νοσήματα. Ενδεικτικά, από διαβήτη πάσχουν περίπου 1.200.000 Έλληνες, ενώ το 8,5%-17,5% των θανάτων στον ελληνικό πληθυσμό σχετίζεται με έλλειψη σωστού ελέγχου του. Σε οικονομικούς όρους, το κόστος για έναν καλά ρυθμισμένο διαβητικό τύπου ΙΙ ανέρχεται στα €983, ενώ για έναν αρρύθμιστο στα €1570. Αντίστοιχα, το 27% των Ελλήνων λαμβάνει (φαρμακευτική) αγωγή για υπέρταση, 20% για χοληστερίνη, 12% για προβλήματα θυροειδή, 12% για θρόμβωση και 8% για φλεγμονές και ρευματικά. Ακόμη, η γεωγραφική ιδιομορφία της χώρας με τα πολλά νησιά και η έλλειψη ή δύσκολη πρόσβαση σε υποδομές ή επαγγελματίας υγείας επιτείνει την προβληματική και πολύπλοκη κατάσταση της διαχείρισης υγείας πολλών πολιτών.
Η Healthier αποτελεί τον πρώτο έξυπνο, ολοκληρωμένο, mobile, προσωπικό βοηθό υγείας. Μία mobile εφαρμογή που βοηθάει τους χρήστες της να διατηρούν την υγεία τους σε καλύτερα επίπεδα, διευκολύνοντας την εύκολη διαχείριση όλων των σχετικών πτυχών και πληροφορίων, ενώ ταυτόχρονα προσαρμόζεται στις κατά περίπτωση ανάγκες τους. Με αυτό τον τρόπο ενδυναμώνονται έτσι ώστε να πάρουν την υγεία τους στα χέρια τους αποτελεσματικά. Παράλληλα τους παρέχει πρακτικές συμβουλές και οδηγίες (actionable insights) ανάλογα με την τρέχουσα κατάσταση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
Βασικές δυνατότητες που δίνονται μέσα από την εφαρμογή αποτελούν η διαχείριση φαρμακευτικής αγωγής, η τήρηση και διαχείριση ιστορικού και ιατρικών εξετάσεων, η αποθήκευση σχετικών με την υγεία μετρήσεων, το κλείσιμο ραντεβού για εξετάσεις σε διαγνωστικά κέντρα, η ύπαρξη ενός συνοπτικού και άμεσα διαθέσιμου ιστορικού και η παροχή μίας συνολικής δυναμικής εικόνας της υγείας του μέσω του δείκτη “Healthier Score”. Επιπλέον, ο χρήστης λαμβάνει συμβουλές σχετικά με την πρόληψη και τη βελτίωση της υγείας του. Η λειτουργία της θα είναι δωρεάν, πλην κάποιων πρόσθετων πιο εξειδικευμένων λειτουργιών και η χρήση της θα είναι δυνατή μέσα από το κινητό τηλέφωνο του χρήστη (Android και σε δεύτερο χρόνο iOS) και μέσω web.
Διεθνώς η αγορά για m-health εφαρμογές βρίσκεται σε συνεχή άνοδο με την αξία της να εκτιμάται στα $26 δις το 2017 και $58 δις το 2020. Το 2017 πραγματοποιήθηκαν 3,7 δις λήψεις σχετικών εφαρμογών. Στην αγορά αυτήν τη στιγμή υπάρχει πληθώρα εφαρμογών που αντιμετωπίζουν ένα μέρος του συνολικού προβλήματος που προσπαθεί να λύσει η Healthier (διαχείριση ατομικής υγείας), αλλά καμία δεν το καλύπτει σφαιρικά. Ορισμένες διαθέσιμες εφαρμογές επικεντρώνονται στη διαχείριση της φαρμακευτικής αγωγής (π.χ. CareZone, Medisafe), κάποιες στη διαχείριση μιας συγκεκριμένης πάθησης (π.χ. mysugr) και άλλες στη διαχείριση ιστορικού (π.χ. mychart), ενώ χωριστή κατηγορία αποτελούν οι εφαρμογές παρακολούθησης άσκησης (π.χ. Google Fit, Fitbit). Αντίστοιχα στην Ελλάδα, λίγες καλές αλλά κάθετες περιπτώσεις ξεχωρίζουν, όπως η Vidavo με εστίαση σε τηλεϊατρική. Ο ασφαλιστικός τομέας κινείται επίσης προς αυτή την κατεύθυνση και αναμένεται ευρέως να μετασχηματιστεί μέσω της χρήσης λύσεων m-health σε συνδυασμό με αναλύσεις big data και εξατομικευμένες προσφορές. Πρωταγωνιστικό ρόλο αναμένεται σταδιακά να αποκτήσουν οι εταιρείες οι οποίες, όπως η Healthier, θα συμβάλλουν στη διασύνδεση, ανταλλαγή και διαχείριση των παραγόμενων δεδομένων προσφέροντας προστιθέμενη αξία στο χρήστη.
Η καινοτομία της εφαρμογής έγκειται στη λειτουργία της ως «one-stop» εφαρμογής και τη σφαιρική προσέγγιση που ακολουθεί. Έχει έτσι την προοπτική να γίνει το point-of-entry σε ό,τι αφορά στην υγεία των χρηστών, απαλλάσσοντάς τους και από την ανάγκη χρήσης πολλαπλών εφαρμογών. Αυτό επιτυγχάνεται από τη δυνατότητα της να συλλέγει και να αξιοποιεί δεδομένα και από τις 3 κατηγορίες που εστιάζουν οι υπάρχουσες εφαρμογές της αγοράς (παρακολούθησης προσωπικής υγείας, well-being και ιατρικού ιστορικού) για την παροχή υπηρεσιών υψηλότερης αξίας που οδηγούν στη συνολική διαχείριση της ατομικής υγείας των χρηστών. Διευκολύνεται επίσης και μέσα από τη συνδεσιμότητα της με άλλες εφαρμογές και wearables. Με την προσθήκη επιπλέον λειτουργιών πέρα των παραπάνω (π.χ. παρακολούθηση υγείας τέκνων και εγκυμοσύνης), το πλεονέκτημα αυτό θα ενισχυθεί περαιτέρω. Ακόμη, το πλήθος των δεδομένων που συλλέγονται επιτρέπει να αναπτυχθούν advanced learning algorithms που θα βοηθήσουν στην προσαρμογή στις ανάγκες κάθε χρήστη με δυναμικό τρόπο. Αυτή η 360’ προσέγγιση μάς ξεχωρίζει ξεκάθαρα από την παλαιότερη γενιά λύσεων m-health που είχαν περιορισμένο εύρος και έτσι περιορισμένες, αν και χρήσιμες, δυνατότητες. Μας δίνει τη δυνατότητα να είμαστε τόσο τεχνικά όσο και εννοιολογικά στους ηγέτες που αλλάζουν ουσιαστικά τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να επωφεληθούν οι άνθρωποι από λύσεις m-health.
Η Healthier στοχεύει να ανοίξει νέους δρόμους στην φροντίδα υγείας αναδιαμορφώνοντας τη σχέση ιατρού – ασθενή δίνοντας στον πρώτο τη δυνατότητα για πιο άμεση, καλά πληροφορημένη και χωρίς καθυστέρηση διάγνωση, παρακολούθηση και επέμβαση όποτε αυτός κρίνει σκόπιμο και κάνοντας το δεύτερο πιο ευαισθητοποιημένο και προληπτικά ενεργό. Μπορεί επίσης να αποτελέσει καταλύτη για προηγμένες υπηρεσίες ασφάλισης υγείας, μειώνοντας παράλληλα το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης, και για έρευνες σχετικά με φαρμακευτικά προϊόντα (π.χ. αξιολόγηση απόδοσης μιας θεραπείας). Ενδεικτικά, μελέτες έχουν δείξει ότι για κάθε 10% αύξηση στη σωστή τήρηση της αγωγής για το διαβήτη, το συνολικό κόστος της υγειονομικής περίθαλψης μειώνεται μεταξύ 9 και 29%.
Προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε ξεκινήσει ήδη δύο πολλά υποσχόμενες συνεργασίες με τη φαρμακευτική Servier Hellas και την Axa Ασφαλιστική, μέσω του προγράμματος Mazzinov (που υποστηρίζεται από την Γαλλική Πρεσβεία στην Ελλάδα). Η θέσπιση μιας τέτοιας προσέγγισης και ενός τέτοιου δικτύου/ οικοσυστήματος, πέραν της ταχείας ανάπτυξης και διείσδυσης μας στην αγορά (τόσο σε τελικούς χρήστες όσο και επαγγελματίες υγείας), θα ενισχύσει επίσης τη βιωσιμότητα του ανταγωνιστικού μας πλεονεκτήματος και θα μας φέρει σε πλεονεκτική θέση έναντι επίδοξων ανταγωνιστών στο μέλλον. Βρισκόμαστε επίσης σε συνεχείς συζητήσεις με επαγγελματίες υγείας και ιδίως συλλόγους ασθενών για το σχηματισμό ισχυρών συνεργασιών και τον εμπλουτισμό της λύσης μας, όπως με το Σύλλογο Καρκινοπαθών ΚΕΦΙ και το Ινστιτούτο Νοσηλευτικών Ερευνών και Πολιτικών Υγείας ΙΝΕΠΥ.
Η εφαρμογή έχει σαν κύριες ομάδες-στόχους (1)άτομα ηλικίας 30-40 ετών ιδιαίτερα εξοικειωμένα με τις νέες τεχνολογίες που αρχίζουν να δίνουν αυξημένη προσοχή στη διατήρηση της υγείας τους, (2)άτομα 50-65 ετών που διαθέτουν έξυπνο κινητό τηλέφωνο και αρχίζουν να αντιμετωπίζουν τακτικά θέματα υγείας, καθώς και (3)ασθενείς με χρόνιες παθήσεις, ανεξαρτήτως ηλικίας, που έχουν δεδομένες μακροχρόνιες ανάγκες.
Η εφαρμογή χρησιμοποιεί σύγχρονες και καθιερωμένες τεχνολογίες και πλατφόρμες, γεγονός που διασφαλίζει τόσο την τεχνική εφικτότητα του έργου, όσο και την μελλοντική επεκτασιμότητά του. Έχει ήδη αναπτυχθεί μία αρχική έκδοση των απαραίτητων αλγορίθμων για τη λειτουργία της εφαρμογής και ολοκληρώνεται η ανάπτυξη beta έκδοσης για Android και web με σκοπό τη διοργάνωση πιλοτικών δοκιμών μέχρι τον Ιούνιο (και την κυκλοφορία αμέσως μετά). Βρισκόμαστε ήδη σε συζητήσεις με συλλόγους ασθενών με στόχο, πέραν της υλοποίησης πιλοτικών, την περαιτέρω βελτίωση και προσαρμογή της εφαρμογής σε συγκεκριμένες ομάδες ασθενών. Ιδιαίτερη μέριμνα δίνεται σε πρώτη φάση σε ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη και υπέρταση.
Η ιδρυτική ομάδα αποτελείται από τρία μέλη με αλληλοσυμπληρούμενες δεξιότητες και εμπειρία. Συνδυάζει ισχυρό ακαδημαϊκό background και εργασιακή εμπειρία τόσο στο καθαρά τεχνικό κομμάτι του development, όσο και στο οικονομικό κομμάτι και τη διοίκηση έργων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ο Ν. Βασιλάκης είναι ερευνητής – υποψήφιος διδάκτωρ σε Πληροφοριακά Συστήματα Υγείας, με εμπειρία επίσης σε σχετικά ερευνητικά έργα σε Ελλάδα και Αγγλία και μεταπτυχιακό σε Καινοτομία, η Αν.Δημητράντζου είναι απόφοιτη Πληροφορικής με Εφαρμογές στην Ιατρική και μεταπτυχιακού τίτλου στη Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας, ενώ ο Αλ.Δημητρόπουλος κατέχει μεταπτυχιακό σε Καινοτομία και επαγγελματική εμπειρία ως σύμβουλος επιχειρήσεων και σε ερευνητικά έργα πληροφορικής. Η ομάδα υμπληρώνεται επίσης από έναν εργαζόμενο-προγραμματιστή και σταθερούς εξωτερικούς συνεργάτες, όπως UI designer και νομικό εξειδικευμένο στην προστασία προσωπικών δεδομένων.
Βάσει του σχεδιαζόμενου επιχειρηματικού μοντέλου, προβλέπονται πολλαπλές πηγές εσόδων. Οι κυριότερες αφορούν στη διαχείριση και ανάλυση δεδομένων με σκοπό (1) τη συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα σχετικά με την πρόληψη το well-being και το well-ageing, καθώς και αξιολόγησης απόδοσης θεραπευτικών αγωγών, (2) την ανάπτυξη συνεργατικών υπηρεσιών υψηλής αξίας μαζί με εταιρείες του κλάδου (συμπεριλαμβανομένων σκοπών βελτίωσης branding), και (3) την προσφορά analytics σε ενδιαφερόμενους οργανισμούς. Επιπλέον πηγές θα είναι η παροχή πρόσθετων επί πληρωμή υπηρεσιών και λειτουργιών στους χρήστες της εφαρμογής (π.χ. λειτουργία για εγκύους και μητέρες τέκνων προσχολικής ηλικίας) και η προμήθεια επί των εξετάσεων που κλείνονται μέσα από την εφαρμογή.
Σύμφωνα με την έρευνα αγοράς και τις προβλέψεις μας, η εταιρεία αναμένεται να έχει κέρδη από το 2ο έτος λειτουργίας της. Η υπηρεσία αρχικά θα γίνει διαθέσιμη στην ελληνική αγορά με στόχο τους 5000 χρήστες μετά από 12 μήνες λειτουργίας. Οι δαπάνες για την αρχική επένδυση και το πρώτο έτος λειτουργίας (€80000) έχουν εξασφαλισθεί και θα καλυφθούν από κεφάλαια του ΕΣΠΑ και ίδια κεφάλαια των ιδιοκτητών, και πρόκειται να συμπληρωθούν σταδιακά από τα έσοδα της επιχείρησης. Στα τέλη του δεύτερου έτους φιλοδοξούμε να επεκταθούμε σε λοιπές ευρωπαϊκές αγορές.
Κωδικός Ιδέας | 2561 |
Ονοματεπώνυμο Υπευθύνου | Νίκος Βασιλάκης |
Link | Visit project |
Ιδιότητα | Εκτός Κοινότητας ΠΑ |
Email Υπεύθυνου Επικοινωνίας | nvasilakis@gmail.com |
Ονοματεπώνυμο 2ου Μέλους | Αναστασία Δημητράντζου |
Ονοματεπώνυμο 3ου Μέλους | Αλέξιος Δημητρόπουλος |
Κατηγορία Υποβολής | 2η Φάση Κατηγορία Β |
Θεματική Κατηγορία | Αγροτική Ανάπτυξη-Διατροφή-Υγεία-Εκπαίδευση |
Η ιδέα σας έχει τύχει εμπορικής εφαρμογής μέχρι τώρα; | Όχι |