Το Genie guide είναι μία εφαρμογή που έχει ως στόχο να καλύψει το κενό που υπάρχει ανάμεσα στη τεχνολογική πρόοδο και το κλάδο του τουρισμού. Το Genie guide αποτελεί έναν τουριστικό οδηγό μέσω εφαρμογής χρησιμοποιώντας AR technology που έχει ως στόχο να κάνει την εμπειρία του τουρίστα πιο ευχάριστη και εύκολη ενώ ταυτόχρονα δίνει την δυνατότητα στα τοπικά καταστήματα να προβληθούν.

Περιγραφή ιδέας:
Το Genie guide είναι μια εφαρμογή απαραίτητη για κάθε τουρίστα, μέσα από την οποία μπορεί να έρθει σε πιο στενή επαφή με τον τόπο που επισκέπτεται, να δει τα μνημεία να ζωντανεύουν στην οθόνη του κινητού του και να βρει εύκολα το κατάλληλο μαγαζί για να γευτεί παραδοσιακές γεύσεις και μυρωδιές με βάση πάντα τις δικές του προτιμήσεις. Η πρόσβαση στην εφαρμογή είναι πολύ απλή και εύκολη, αφού το μόνο που χρειάζεται είναι μια ηλεκτρονική συσκευή και σύνδεση στο ίντερνετ. Αμέσως συνδέεται με έναν τελείως διαφορετικό κόσμο και μπορεί να περιηγηθεί με ασφάλεια σε αυτόν. Το Genie Guide λοιπόν χρησιμοποιώντας AR (επαυξημένη πραγματικότητα) χαρίζει στον επισκέπτη μια αξέχαστη εμπειρία.
Πιο αναλυτικά με την είσοδο του στην εφαρμογή ο τουρίστας μπορεί , χάρη στην επαυξημένη πραγματικότητα, σηκώνοντας απλά την οθόνη του κινητού του , να δει τι υπάρχει γύρω του ,να πληροφορηθεί για την ποιότητα των καταστημάτων, τις τρέχουσες προσφορές και τις σπεσιαλιτέ ενός καταστήματος. Ακόμη όταν βρίσκεται μπροστά από ένα μνημείο του δίνεται η δυνατότητα να μάθει την ιστορία του ή να δει πως ήταν εμφανισιακά 10 χρόνια πριν. Αυτό μπορεί και πάλι να το κάνει σηκώνοντας την οθόνη του κινητού του στο ύψος των ματιών του. Πρωταγωνιστής της εφαρμογής είναι το πλήρως ενημερωμένο τζίνι το οποίο είναι διαθέσιμο 24 ώρες το 24ωρο και απαντάει σε οποιαδήποτε ερώτηση έχει να κάνει ο τουρίστας σχετικά με την περιοχή που βρίσκεται.
Από την άλλη πλευρά ο κάθε καταστηματάρχης θα μπορεί να διαφημίσει το κατάστημα του με οποιοδήποτε τρόπο επιθυμεί , και να τονίσει τα θετικά του χαρακτηριστικά. Παρόλα αυτά οι χρήστες με την έξοδο τους από το κατάστημα καλούνται να αξιολογήσουν την ποιότητα της εξυπηρέτησης τους. Αυτό έχει ως στόχο την αύξηση της αντικειμενικότητας , της θετικής ανταγωνιστικότητας και φυσικά της ποιότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών
Τι είναι το AR technology
Είναι η σε πραγματικό χρόνο άμεση ή έμμεση θέαση ενός φυσικού, πραγματικού περιβάλλοντος, του οποίου τα στοιχεία επαυξάνονται από στοιχεία αναπαραγόμενα από συσκευές υπολογιστών. Με απλά λόγια ο χρήστης αυτής της τεχνολογίας μπορεί τοποθετώντας την οθόνη του κινητού μπροστά από ένα μνημείο ή μια ταβέρνα να μάθει ότι πληροφορία υπάρχει σχετικά με αυτό. Επίσης κάτι που το κάνει μοναδικό είναι ότι μπορεί να δει το μνημείο της πραγματικότητας , πως ήταν στο παρελθόν.
Το μοντέλο εσόδων.
Η εφαρμογή είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να τιμολογεί τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να βρίσκονται σε αυτήν και χρεώνει είτε τα τουριστικά γραφεία είτε τους χρήστες (premium) που ενδιαφέρονται για να έχουν κάποιες επιπλέον δυνατότητες μέσω της εφαρμογής.
Παρόλα αυτά πρέπει να αναφερθεί στο συγκεκριμένο σημείο ότι για το πρώτο εξάμηνο δεν θα υπάρχουν έσοδα τουλάχιστον από τα καταστήματα, θα αποτελεί μία δοκιμαστική περίοδο. Στόχος είναι ότι με την δωρεάν παρουσία τους στην πλατφόρμα θα μπορέσει να αυξηθεί ο θετικός ανταγωνισμός και το πλήθος των ατόμων, ώστε η εφαρμογή να μαζέψει την απαραίτητη δημοσιότητα.
Το κοινό που απευθυνόμαστε.
Οι υπηρεσίες μας απευθύνονται σε:
Αρχικά η εφαρμογή απευθύνεται στους εξωτερικούς, εσωτερικούς και εγχώριους τουρίστες. Κατά κύριο λόγο απευθυνόμαστε σε άτομα τα οποία ταξιδεύουν συχνά και χρειάζονται έναν οδηγό τόσο για διασκέδαση και αναψυχή όσο και για να έχουν μια εύκολη περιήγηση στην περιοχή. Ο λόγος για να μας προτιμήσουν είναι η αξέχαστη εμπειρία που προσφέρεται στον χρήστη και κάνει το ταξίδι του πιο διαδραστικό, ενώ παράλληλα αποκομίζει με ευχάριστο τρόπο ιστορικές γνώσεις για τον τόπο επίσκεψης του. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε την συνοδεία του genie που είναι διαθέσιμο να λύσει κάθε απορία και να βγάλει τον τουρίστα από την δύσκολη θέση της άγονης αναζήτησης σε έναν ξένο τόπο. Ετήσιο τουρίστας εξοικονομεί και χρόνο, ο οποίος είναι απαραίτητος στην εποχή μας.
Δεύτερον στα καταστήματα τα οποία θα βρίσκονται στην εφαρμογή και θα μπορούν να διαφημίζονται μέσω αυτής. Έτσι θα βρίσκονται σε μία συνεχή δραστηριότητα το οποίο θα ωφελήσει και τους ίδιους, αφού θα έχουν την δυνατότητα μέσω της βαθμολόγησης από τους πελάτες να γνωρίζουν τις αδυναμίες τους και να προσπαθούν να τις διορθώσουν, αλλά και τους τουρίστες που θα τους παρέχεται όλο και μια καλύτερη ποιότητα.
Τρίτον στα τουριστικά γραφεία, τα οποία με την χρήση της εφαρμογής θα μπορούν να προσφέρουν μια ποιοτική και για όλες τις απαιτήσεις ταξιδιωτική εμπειρία και θα εξοικονομούν χρήματα καθώς θα έχουν όλα όσα χρειάζονται με την χρήση της εφαρμογής .
Αγορά και ανταγωνιστές
Η αγορά στην οποία αποφασίσαμε να δραστηριοποιηθούμε είναι η αγορά του τουρισμού. Αποτελεί την Νο1 βιομηχανία της χώρας μας και είναι ένας τομέας που αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. Σε αρχικό στάδιο η εφαρμογή θα απευθύνεται στα νησιά του Αιγαίου, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν δεχτεί τεράστια ανάπτυξη. Βάσει στατιστικών μέσα σε μόλις ένα έτος ο ρυθμός αύξησης του τουρισμού σε όλη την Ελλάδα έχει φτάσει το 8,6%. Πιο συγκεκριμένα στα νησιά των Δωδεκανήσων και στις Κυκλάδες παρατηρείται αύξηση 8,4% και 10,5% αντίστοιχα.
Βασικοί ανταγωνιστές μας θα μπορούσαν να θεωρηθούν μικρές εφαρμογές που απευθύνονται μεμονωμένα στο κάθε νησί και αποτελούν έναν οδηγό ψυχαγωγίας. Εφαρμογές όπως το Destination Santorini, my Samos travel guide , Rhodes Experience GR και άλλες. Οι εφαρμογές αυτές αναφέρουν προορισμούς και καταστήματα που μπορεί να επισκεφτεί ο τουρίστας συγκεκριμένα σε κάποιο νησί. Παρόμοιες εφαρμογές υπάρχουν και σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα όπως για παράδειγμα το Athens City Guide. Σε αντίθεση με τα παραπάνω, το Genie guide αποτελεί έναν ξεναγό που βρίσκεται stand by και καθώς γνωρίζει τα πάντα για τα μνημεία και τα αξιοθέατα της πόλης ,προτείνει προορισμούς στον τουρίστα βάση των προτιμήσεών του και φυσικά μέσα από την οθόνη του κινητού του μπορεί να επεξεργαστεί τα αξιοθέατα να οργανώσει το πρόγραμμα του και να αξιοποιήσει κάθε λεπτό από τις διακοπές του. Αν για παράδειγμα ένας τουρίστας επιθυμεί να πάει σε μία ήσυχη παραλία στη Χίο, το Genie guide βρίσκεται εκεί για να πραγματοποιήσει την επιθυμία του. Επιπλέον είναι μία εφαρμογή που δεν απευθύνεται μόνο σε ένα νησί αλλά αφορά περισσότερους από έναν προορισμούς.
Ανταγωνιστές αποτελούν επίσης τα τουριστικά γραφεία και οι ξεναγοί. Παρόλα αυτά μετατρέποντας τους αναγνώστες μας σε πελάτες ή σε συνεργάτες κερδίζουμε ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς. Και έπειτα από μία σύντομη έρευνα που πραγματοποιήθηκε η συνεργασία με τουριστικά γραφεία συμφέρει αρκετά και τις δύο πλευρές. Καθώς το κόστος της εφαρμογής σε σύγκριση με το κόστος των ξεναγών είναι πολύ μικρότερο για τα τουριστικά γραφεία.
Τέλος ανταγωνιστές με παρόμοιο προϊόν θα μπορούσαν να θεωρηθούν και τα μουσεία καθώς παρέχουν ψυχαγωγία και γνώσεις στους επισκέπτες τους και είναι πολύ πιθανών να διαθέτουν τους κατάλληλους πόρους για να δημιουργήσουν υπηρεσίες με AR Technology παρόλα αυτά η συνεργασία μας με μουσεία που αποτελούν βασικό κομμάτι της τουριστικής δραστηριότητας θα είχε θετικά αποτελέσματα για το GG αφού θα μπορούσε να αντλήσει αρκετές πληροφορίες από αυτό τον πόρο αλλά ταυτόχρονα καθώς και τα μουσεία θα μπορούσαν να έχουν μία έντονη επαφή και σχέση με τον πελάτη και να του προσφέρουν μέσω της εφαρμογής μία μοναδική εμπειρία.
Τα σημαντικότερα κόστη και το ποσό χρηματοδότησης
Το κόστος για την πραγματοποίηση της ιδέας κυμαίνεται από 20.000- 200.000ευρώ. Ο λόγος του σχετικά υψηλού κόστους είναι η τεχνολογία και η τεχνογνωσία η οποία χρειάζεται. Για την υλοποίηση της πλατφόρμας χρειάζεται περίπου ένα εξάμηνο και τα έσοδα από τις πωλήσεις θα ξεκινήσουν 3ο εξάμηνο του πρώτου έτους, έπειτα δηλαδή από την δοκιμαστική περίοδο.
Τα μέλη της ομάδας
Χριστίνα Κίτσα, 22 ετών προπτυχιακός φοιτήτρια του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Αγγελική Χασάκου, 20 ετών προπτυχιακή φοιτήτρια του τμήματος Οικονομικού στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Αλέξανδρος Γαΐταρτζης , προπτυχιακός φοιτητής στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο.
Λίγα λόγια για την ομάδα, έχουμε ξανά συνεργαστεί στο παρελθόν στο διαγωνισμό «Entrepreneur School Volos», όπου είχαμε κερδίσει τη δεύτερη θέση. Σαν ομάδα είμαστε συγκεντρωμένοι στο στόχο μας , υπάρχει καλή συνεργασία μεταξύ των ατόμων και δημιουργικότητα.
Παρακάτω υπάρχει ένα βίντεο που δείχνει πως λειτουργούν παρόμοιες εφαρμογές και δείχνει πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί η επαυξημένη πραγματικότητα στον τομέα του τουρισμού.
Κωδικός Ιδέας | 2533 |
Ονοματεπώνυμο Υπευθύνου | Χριστίνα Κίτσα |
Ιδιότητα | Φοιτητής ΠΑ |
Τμήμα Πανεπιστήμιου Αιγαίου | Διοίκησης Επιχειρήσεων |
Email Υπεύθυνου Επικοινωνίας | kitsa.christina@gmail.com |
Ονοματεπώνυμο 2ου Μέλους | Αγγελική Χασάκου |
Ονοματεπώνυμο 3ου Μέλους | Αλέξανδρος Γαΐταρτζης |
Κατηγορία Υποβολής | Κατηγορία Β |
Θεματική Κατηγορία | Τουρισμός-Πολιτισμός-Περιβάλλον |
Η ιδέα σας έχει τύχει εμπορικής εφαρμογής μέχρι τώρα; | Όχι |