Αναπτύσσουμε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης φυσικών πόρων η οποία πραγματοποιεί συλλογή και καταγραφή δεδομένων με την χρήση συσκευών ανοικτού κώδικα χαμηλού κόστους, οι οποίες συνδέονται με το πληροφοριακό σύστημα. Μέσα από το ενιαίο διαχειριστικό περιβάλλον θα μπορούν οι διάφορες αρμόδιες υπηρεσίες όπως το πυροσβεστικό σώμα, το δασαρχείο και οι υπηρεσίες πολιτικής προστασίας να γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο χρήσιμες πληροφορίες όπως τις θέσεις των οχημάτων κατάσβεσης, τοπικές κλιματολογικές συνθήκες, πληρότητα νερού σε δεξαμενές και την κατάσταση της πληγείσας περιοχής. Επίσης θα υπάρχει έγκαιρη προειδοποίηση στους χειριστές του συστήματος σε περίπτωση πυρκαγιάς και ενημέρωση των εμπλεκόμενων φορέων.

Το πρόβλημα
Οι πυρκαγιές είναι μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τα δάση τα οποία προκαλούνται από φυσικά αίτια ή από εμπρησμό. Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αρχές είναι (1) η έγκαιρη προειδοποίηση των αρχών καθώς οι πυρκαγιές μπορούν να δημιουργηθούν σε σημεία που είναι απομακρυσμένα από τις αστικές περιοχές. (2) Όταν ξεκινήσει μία πυρκαγιά θα πρέπει να γνωρίζουν την πληρότητα των δεξαμενών που είναι κοντά στον χώρο (εάν είναι γεμάτες ή άδειες) καθώς και τις (3) θέσεις άλλα και τον (4) αριθμό τον διαθέσιμων οχημάτων, και προσωπικού. (5) Οι συντονιστές θα πρέπει να πάρουν πληροφορίες για τις τοπικές κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή ώστε να αξιολογήσουν την κατεύθυνση και την μελλοντική έκταση της πυρκαγιάς. (6) Έχουν έλλειψη εικόνας από την πυρκαγιά κάνοντας δυσκολότερο το έργο τους καθώς απαιτείται περισσότερος χρόνος για την διαβίβαση και λήψη της κατάστασης (πχ. τύπος πυρκαγιάς) που επικρατεί (Η πρώτη εικόνα μεταφέρεται από τους ανθρώπους που θα πάνε στο σημείο και θα περιγράψουν την κατάσταση που επικρατεί). (6.5) Επίσης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης οφείλουν να ενημερώσουν έγκαιρα τις κοινότητες κοντά στην περιοχή. Τέλος τα σημαντικότερα προβλήματα που καλούνται να λύσουν οι αρχές είναι (7) ο συντονισμός των υπηρεσιών και η (8) σωστή διαχείριση των διαθέσιμων πόρων κατάσβεσης που διαθέτει η γεωγραφική περιοχή. Επίσης πολλές φορές χρειάζονται χρόνο οι αρχές για την εύρεση της αιτίας δημιουργίας της φωτιάς καθώς και για τον εκάστοτε υπεύθυνο (εάν δημιουργήθηκε από άνθρωπο), και στην (8) περίπτωση εμπρησμού, θα πρέπει να βρεθεί ο υπαίτιος ώστε να αποδοθούν ευθύνες.
Η λύση που προσφέρουμε
Το προϊόν μας στοχεύει στην (1) έγκαιρη ενημέρωση των αρχών σε περίπτωση πυρκαγιάς με την χρήση συσκευής που έχει λογισμικό αναγνώρισης πυρκαγιάς, (6.5) και συνεπώς, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης θα δίνεται η δυνατότητα στις αρχές να ειδοποιούν έγκαιρα τις τοπικές κοινότητες. (7) Δίνει στους χειριστές σε ένα ενοποιημένο περιβάλλον την δυνατότητα να λάβουν γρήγορα αποφάσεις καθώς (4) έχουν άμεση πληροφόρηση για τις (3) τοποθεσίες των διαθέσιμων οχημάτων ενώ παρέχονται πληροφορίες για την διαθεσιμότητα προσωπικού και την (2) πληρότητα των δεξαμενών. (5) Η πρόβλεψη της κατεύθυνσης της πυρκαγιάς γίνεται με άμεσο τρόπο καθώς οι συσκευές με μετεωρολογικούς αισθητήρες τροφοδοτούν το κέντρο με τις μετρήσεις πεδίου σε πραγματικό χρόνο. (7) Ο συντονισμός των αρχών γίνεται ευκολότερος καθώς όλοι έχουν τις πληροφορίες που χρειάζονται για να δράσουν άμεσα, ενώ λόγω της έγκαιρης ενημέρωσης υπάρχει μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο για να οργανώσουν τον τρόπο αντιμετώπισης της πυρκαγιάς. (8) Τέλος αυτόνομα Drones μπορούν να συμβάλουν στην επιτήρηση των περιοχών παράλληλα με τις επίγειες δυνάμεις των υπηρεσιών.
Η αγορά που απευθυνόμαστε
Το προϊόν απευθύνεται στο Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδος, δασαρχείο και στις υπηρεσίες πολιτικής προστασίας που είναι υπεύθυνοι για την κατάσβεση και πρόληψη δασικών πυρκαγιών. Η προσέγγιση στην αγορά θα γίνει με συμμετοχή σε διαγωνισμούς, παρουσιάσεις και επίδειξη της πλατφόρμας στις αρμόδιες υπηρεσίες. Προτείνουμε στους πελάτες μας να γίνει πιλοτική χρήση της πλατφόρμας με ένα συμβολικό ποσό και θα προβούμε σε βελτιώσεις μετά από υποδείξεις τους ώστε να καλύψουμε πλήρως τις ανάγκες τους πριν προχωρήσουμε σε μια εμπορική συμφωνία. Επίσης θα απευθύνεται σε ιδιοκτήτες μεγάλων εκτάσεων γης. Τέλος δεν θα έχουμε δίκτυο διανομής αλλά θα πουλάμε μέσα από το διαδίκτυο και με προσωπικές συναντήσεις το προϊόν στην παγκόσμια αγορά.
Οι καινοτομίες του προϊόντος/υπηρεσίας, η διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και το κύριο ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα
Η ιδέα μας είναι καινοτόμα καθώς ενοποιεί σε ένα πληροφοριακό σύστημα πληροφορίες για το διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό και τους πόρους σε υλικοτεχνική υποδομή που είναι διαθέσιμοι σε μία περιοχή. Παράλληλα από συνδεδεμένες συσκευές χαμηλού κόστος παρέχεται η υπηρεσία έγκαιρης προειδοποίησης και σε περίπτωση πυρκαγιάς το σύστημα παρέχει την εικόνα της σε πραγματικό χρόνο.
Ταυτόχρονα ενημερώνει τις αρμόδιες αρχές για επιπλέον κρίσιμες πληροφορίες που χρειάζεται για την αντιμετώπιση της πυρκαγιάς όπως η πληρότητα δεξαμενών νερού από τις συσκευές ελέγχου, η διαθεσιμότητα προσωπικού η τοποθεσία και το πλήθος διαθέσιμων πυροσβεστικών οχημάτων. Επίσης το σύστημα είναι επεκτάσιμο με την έννοια ότι μπορούν να προστεθούν επιπλέον συσκευές και ρόλοι συσκευών. Όλα αυτά θα έχουν ως αποτέλεσμα οι αρμόδιες αρχές να αποκτήσουν την δυνατότητα να διαχειριστούν με αποτελεσματικότερο τρόπο τις πυρκαγιές εφόσον με το νέο σύστημα παρέχεται μια πλήρης και γρήγορη ενημέρωση για την πυρκαγιά έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα άμεσα. Παράλληλα με την χρήση drones υπάρχει μια πιο ολοκληρωμένη επιτήρηση της περιοχής και σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που συλλέγουμε από τους μετεωρολογικούς αισθητήρες είμαστε σε θέση να προβλέψουμε την κατεύθυνση της πυρκαγιάς και να αντιμετωπίσουμε έγκαιρα και αποτελεσματικά το συμβάν. Επιπλέον η συσκευή βασίζεται σε ανοικτά πρότυπα κάτι που επιτρέπει μια φθηνότερη τιμολόγηση και μελλοντική επέκταση του συστήματος.
Το μοντέλο εσόδων σας και τα βασικά κόστη
Η πλατφόρμα θα έχει ένα βασικό κόστος εγκατάστασης και χρήσης για 1 χρόνο που δεν θα ξεπερνάει τις 10000 € για απεριόριστο αριθμό χρηστών. Μετά το πέρας του πρώτου χρόνου το κόστος χρήσης και ανανέωσης της άδειας χρήσης θα είναι 5000 €.
Στο κόστος αυτό θα συμπεριλαμβάνεται η παραμετροποίηση και 16 ώρες εκμάθησης της πλατφόρμας.
Για επιπλέον μαθήματα θα υπάρχει έξτρα κόστος 100 € την ημέρα.
Παράλληλα θα γίνετε πώληση και εγκατάσταση των απαραίτητων συσκευών και διασύνδεση τους με το πληροφοριακό σύστημα.
Η συσκευή αναγνώρισης της πυρκαγιάς δεν θα ξεπερνά τα 500 € ανά σημείο ενδιαφέροντος
Η συσκευή που θα μεταφέρει μετεωρολογικά δεδομένα δεν θα ξεπερνά τα 500 € ανά σημείο ενδιαφέροντος
Η συσκευή μέτρησης της πληρότητας του νερού στις δεξαμενές δεν θα ξεπερνάει τα 500 € ανά σημείο ενδιαφέροντος
Τέλος η συσκευή καταγραφής της θέσης των οχημάτων δεν θα ξεπερνά τα 150 € ανά όχημα.
Ένα τυπικό κόστος χρήσης του πληροφοριακού συστήματος είναι το παρακάτω:
10000 € κόστος άδειας και εγκατάστασης
10 x 500 € = 5000 € συσκευές αναγνώρισης πυρκαγιάς
4 x 500 € = 2000 € μετεωρολογικές συσκευές
4 x 500 € = 2000 € συσκευές ελέγχου πληρότητας νερού ανά σημείο ενδιαφέροντος
10 x 150 € = 1500 € συσκευές καταγραφής θέσης οχήματος
Σύνολο εσόδων μίας μικρής εγκατάστασης 20.500 euro
Τα τηλεπικοινωνιακά τέλη της σύνδεσης των συσκευών (DLS, GPRS, 3G) θα επιβαρύνουν τον πελάτη.
Το κόστος για την ομάδα θα είναι η μισθοδοσία και αυτή αναλύεται ως εξής
Τμήμα έρευνας και ανάπτυξης 3 άτομα x 1500 € = 4500 €
Τμήμα πωλήσεων 1 άτομο x 1000 € = 1000 €
Τμήμα marketing και επικοινονίας 1 άτομο x 1000 € = 1000 €
Τμήμα τεχνικής υποστήριξης και εκμάθησης 2 άτομα x 1000 € = 2000 €
Τμήμα εγκατάστασης συσκευών 2 άτομα x 1000 € = 2000 €
Λειτουργικά έξοδα 1000 €
Σύνολο εξόδων ανά μήνα (μισθοδοσία και λειτουργικά έξοδα) 11.500 €
Το πλάνο δράσεών μας για τα επόμενα 1-2 χρόνια
Τους πρώτους 3 μήνες θα γίνει η ολοκλήρωση του πληροφοριακού συστήματος, παράλληλα θα κλείσουμε εμπορικές συμφωνίες με εταιρείες που παρέχουν τα απαραίτητα εξαρτήματα που θα χρειαστούμε για τις συσκευές που θα παρέχουμε στους τελικούς πελάτες μέσο του πληροφοριακού συστήματος.
Τους επόμενους 6 μήνες θα έρθουμε σε επαφή με την αγορά έτσι ώστε να κερδίσουμε τους πρώτους πελάτες μας, γεγονός που θα αποτελέσει ευκαιρία για να βελτιώσουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες καθώς και να λάβουμε υπόψη μας τις προτάσεις βελτίωσης που πιθανών θα προτείνουν.
Παράλληλα θα γίνει πιλοτική χρήση και εφαρμογή του συστήματος σε πραγματικές συνθήκες σε περιορισμένη γεωγραφική περιοχή.
Τους 3 τελευταίους μήνες του χρόνου θα κοινοποιήσουμε τα αποτελέσματα χρήσης καθώς και θα πραγματοποιήσουμε συνεντεύξεις τύπου στα ΜΜΕ ώστε να γίνει ευρέως γνωστή η πλατφόρμα μέσο του τεχνικού και ειδικού τύπου.
Η ομάδα μας
Η ομάδα μας αποτελείται από τον Απόστολο Δημουλάκη, την Εύα Πολυχρόνη και την Αναστασία Παπαμιχαήλ. Ο Αποστόλης, η Εύα και η Αναστασία είναι προπτυχιακοί φοιτητές στο 4ο έτος του τμήματος Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Ο Απόστολος Δημουλάκης ασχολείται με την μαθηματική ανάλυση, στατιστική, ανάλυση δεδομένων και τον προγραμματισμό (σε Python, C, MySQL). Ο ρόλος του στην εταιρία είναι η βελτιστοποίηση του αλγόριθμου ανάλυσης εικόνας καθώς και η έρευνα σε νέες τεχνικές ανάλυσης.
Η Εύα Πολυχρόνη έχει υπάρξει sales manager στην AIESEC ενώ πλέον είναι μέλος του MUNplanet. Ο ρολος της στην εταιρεία είναι η οικονομική διαχείριση, Marketing και επικοινωνία.
Η Αναστασία Παπαμιχαήλ έχει ασχοληθεί με σχέδιο σε περιβάλλον AutoCAD όπως και με προγραμματισμό (C, MATLAB, html5). Ο ρόλος της στην εταιρία είναι η σχεδίαση των συσκευών, η ανάλυση των περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων σε αυτές και η βελτίωση τους, παράλληλα έχει αναλάβει την υποστήριξη και την εκμάθηση του συστήματος στους χρήστες.
Κωδικός Ιδέας | 2559 |
Ονοματεπώνυμο Υπευθύνου | Εύα Πολυχρόνη |
Link | Visit project |
Ιδιότητα | Φοιτητής ΠΑ |
Τμήμα Πανεπιστήμιου Αιγαίου | Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης |
Email Υπεύθυνου Επικοινωνίας | evapolychroni@outlook.com |
Ονοματεπώνυμο 2ου Μέλους | Αναστασία Παπαμιχαήλ |
Ονοματεπώνυμο 3ου Μέλους | Απόστολος Δημουλάκης |
Κατηγορία Υποβολής | Κατηγορία Α |
Θεματική Κατηγορία | Τουρισμός-Πολιτισμός-Περιβάλλον |
Η ιδέα σας έχει τύχει εμπορικής εφαρμογής μέχρι τώρα; | Όχι |