Η επιχείρηση έχει ως στόχο την εξαγωγή λαδιού στο εξωτερικό. Πρόκειται για λάδι το οποίο αποτελεί υψηλής ποιότητας και εκπροσωπεί επάξια την Ελλάδα στον αγροτικό τομέα.Αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα του κρητικού ποιοτικού λαδιού και κυρίως της περιοχής της Μεσσαράς του Ηρακλείου, και το λάδι της συγκεκριμένης περιοχής αποτελεί προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) από την Ευρωπαϊκή Ένωση.Επομένως τα οφέλη στους καταναλωτές του συγκεκριμένου προϊόντος είναι αρκετά θετικές καθώς αποτελεί αγνό αγροτικό προϊόν και ευεργετικό για την υγεία.
ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ-ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ:
Η εταιρεία μας αναπτύσσεται στο τομέα της γεωργίας. Το προϊόν το οποίο θα προσφέρεται είναι το λάδι. Ένα προϊόν το οποίο αποτελεί μεγάλη κληρονομιά της χώρας μας και διαθέτει όλα τα στοιχεία τα οποία το κάνουν ανταγωνιστικό στην αγορά. Πιο συγκεκριμένα η περιοχή προέλευσης του προϊόντος μας είναι η Μεσσαρά Ηρακλείου της Νότιας Κρήτης. Το λάδι αυτής της περιοχής είναι εξαιρετικής ποιότητας και η φήμη του ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας. Επομένως οι πελάτες του προϊόντος μας θα λαμβάνουν ένα προϊόν το οποίο έχει σαφέστατο πλεονέκτημα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα προϊόντα άλλων εταιρειών. Το λάδι της Μεσσαράς είναι προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Μεσσαρά Π.Ο.Π.) όπως και ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση με την απόφαση της ΕΚ: EL-PDO-0005-0973-14.02.2012., και αποτελεί σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ένα εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο (http://www.agronews.gr). Το ελαιόλαδο της Μεσσαράς έχει μικρή οξύτητα (λιγότερα λιπαρά οξέα) η οποία δεν ξεπερνά τα 0,6 (http://naturalfarming-oliveoil.blogspot.gr/). Οι ιδιαίτερα χαμηλές τιμές των δεικτών απορρόφησης (Κ 232 ≤ 1,80 [Η σταθερά Κ232 δείχνει πόσο χρόνος έχει μεσολαβήσει μεταξύ της συλλογής των λαδιών και της παραγωγής λαδιού] και Κ 270 ≤ 0,13[η Κ270 χρησιμοποιείται για να δείχνει πόσο φρέσκο είναι το λάδι]) και της απόκλισης του συντελεστή απορρόφησης (ΔΚ ≤ -0,001 [ο δείκτης ΔΚ δείχνει αν το λάδι έχει υποστεί ανάμειξη με άλλα ελαιόλαδα]) (http://www.excelixi.org). Επομένως από κάποιες σύντομες πληροφορίες αποδεικνύεται η ποιότητα του συγκεκριμένου προϊόντος και τα πλεονεκτήματα που έχει σε σύγκριση με άλλα αντίστοιχα προϊόντα.
http://www.olivenews.gr
Επίσης το λάδι της Μεσσαράς έχει υψηλή περιεκτικότητα σε καμπεστερόλη (φυτοστερόλη που μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, δρα προληπτικά εναντίον του καρκίνου, προφυλάσσει από καρδιαγγειακά νοσήματα, αλλά και από εκφυλιστικές νόσους). (http://phestos.blogspot.com).
Οι συγκεκριμένες γεωκλιματικές παράμετροι στην περιοχή, που αποτελεί το Νοτιότερο σημείο της Ευρωπαϊκής Ηπείρου που καλλιεργείται η ελιά, είναι μοναδικές και συντελούν στην δημιουργία ενός ειδικού μικροκλίματος για την ανάπτυξη της ελαιοκαλλιέργειας, που δεν συναντάται σε καμία άλλη περιοχή της Κρήτης και της Ελλάδας γενικότερα. (http://phestos.blogspot.com).
Επομένως το λάδι της Μεσσαράς είναι ίσως το καλύτερο σε ποιότητα, κάτι το οποίο οφείλεται από αρκετούς παράγοντες όπως ειπώθηκαν παραπάνω και αποτελεί βασικό στοιχείο η ποιότητα του λαδιού ώστε να καταφέρει και να κερδίσει τον ανταγωνισμό στην αγορά.
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ:
Η επιχείρηση μας έχει ως σκοπό την εξαγωγή του προϊόντος στο εξωτερικό. Για αυτό το λόγο έχουμε ως σκοπό την εύρεση μεταφορικής που να πηγαίνει στην χώρα εξαγωγής του προϊόντος. Θα γίνει έρευνα αρχικά ώστε να αποφασιστεί η πιο συμφέρουσα οικονομικά επιλογή της μεταφορικής και συγχρόνως να αποτελεί εγγύηση για την σίγουρη μεταφορά των προϊόντων. Απαιτεί σωστή έρευνα ώστε να γίνει η κατάλληλη επιλογή.
ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΛΟ ΕΣΟΔΩΝ:
Η τιμολογιακή πολιτική της επιχείρησης θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την ισορροπία εξόδων-εσόδων. Είναι μια από τις χρονοβόρες εργασίες της επιχείρησης μας ώστε να γίνει σωστή ανάγνωση των εξόδων, συγχρόνως να μελετηθούν οι τιμές ανταγωνιστών στην χώρας εξαγωγής του προϊόντος και να καθοριστεί μια τιμή ανταγωνιστική στην συγκεκριμένη αγορά, και πάντα σε συνάρτηση της άριστης ποιότητας του λαδιού, αλλά και να υπάρχει ένα ικανοποιητικό κέρδος για εμάς. Η σωστή πρόβλεψη των εξόδων θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την τιμή του προϊόντος.
Η ΑΓΟΡΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ:
Το προϊόν αναφέρεται κυρίως σε ανθρώπους (Έλληνες ή ντόπιους) του εξωτερικού που αγαπάνε την μεσογειακή διατροφή. Η μεσογειακή διατροφή αποτελεί μια διατροφή παγκοσμίους φήμης για την ευεργετικότητα του στην υγεία του ανθρώπου και στην μακροζωία που προσφέρει, σύμφωνα με έρευνες των επιστημών. Η τμηματοποίηση θα αφορά ανθρώπους κυρίως που αγαπάνε τα παραδοσιακά προϊόντα, χωρίς να γίνεται πολύ αυστηρή τμηματοποίηση, μια και το συγκεκριμένο προϊόν μπορεί να αποτελέσει επιλογή πολλών κατηγοριών ανθρώπων.
ΚΛΑΔΟΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ:
Το προϊόν ανήκει στο κλάδο της γεωργίας. Ο αγροτικός τομέας αποτελεί ένας από τους βασικότερους τομείς απασχόλησης της Ελλάδας και αποτελεί εδώ και χρόνια βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Κάποια στοιχεία τα οποία το αποδεικνύουν αυτό είναι τα εξής: η έκταση των κυρίως αγροτικών περιοχών φτάνει στη χώρα μας στο 82%, όταν στην Ευρώπη των 28 ο μέσος όρος δεν ξεπερνάει το 52%. Επίσης, ο πληθυσμός των αγροτικών περιοχών φτάνει στην Ελλάδα στο 44%, όταν στην Ευρώπη δεν ξεπερνάει το 23% (http://www.fortunegreece.com) . Επίσης η οικονομική κρίση φάνηκε να επηρεάζει την παραγωγή λαδιού, ωστόσο φαίνεται φέτος (2017-2018) να βρίσκεται στο δρόμο της ανάκαμψης, όπου η αύξηση της παραγωγής εκτιμάται να αγγίξει φέτος ακόμη και το 50% σε σύγκριση με πέρσι. Με πιο συγκρατημένες πάντως προβλέψεις, η αύξηση αναμένεται στο 46%, με την ελληνική παραγωγή να «πιάνει» τους 285.000 τόνους (http://www.fortunegreece.com). «Στήριγμα» στη προσπάθεια αυτή είναι μια σειρά από κοινοτικές ενισχύσεις. Όπως αναφέρθηκε στο συνέδριο του Economist που λαμβάνει χώρα αυτές τις ημέρες στη χώρα μας, ο αγροτικός τομέας θα λάβει επιδοτήσεις ύψους 21 δισ. ευρώ μέχρι το 2020 όπως ανακοίνωσε ο Επίτροπος Γεωργίας και αγροτικής ανάπτυξης Φίλ Χόγκαν (http://www.fortunegreece.com) .
“Αν και η Ελλάδα έχει το πλεονέκτημα το 80% του ελαιολάδου της να είναι εξαιρετικά παρθένο -σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες που το ποσοστό αυτό κυμαίνεται στο 40% – υστερεί στην επιχειρηματική του εκμετάλλευση.” (http://www.cnn.gr). Τα λόγια αυτά δεν ανήκουν σε κάποιον τυχαίο παράγοντα της αγοράς, αλλά στον ίδιο τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Ευάγγελο Αποστόλου, ο οποίος παραδέχεται ότι το “εθνικό μας προϊόν”, όπως συχνά αποκαλείται, έχει πρόβλημα και χρειάζονται παρεμβάσεις σε πολλά επίπεδα. Επομένως αυτή η δήλωση φανερώνει ότι η εξαγωγή του λαδιού στο εξωτερικό έχει ακόμη πολλά βήματα προόδου να κάνει.
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥΣ:
Ο ανταγωνισμός στο εξωτερικό είναι σκληρός. Ωστόσο η εξαγωγή λαδιού από την Ελλάδα προς το εξωτερικό δεν έχει κορεστεί και επομένως υπάρχει μερίδιο αγοράς για αρκετές ακόμη εταιρείες αν γίνει συνάρτηση της ζήτησης με την πώληση. Το λάδι αποτελεί ένα προϊόν εγνωσμένης φήμης λόγω της χρήσης του στη μεσογειακή διατροφή και τις ευεργετικές θρεπτικές αξίες. Ωστόσο, η εταιρείας μας πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση, διότι ο ανταγωνισμός αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον. Το μεγάλο πλεονέκτημα της εταιρείας μας είναι η πολύ καλή ποιότητα του προϊόντος, όπως αναλύθηκε και στην αρχή.
ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΚΟΣΤΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ -ΤΟ ΠΟΣΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ:
Τα βασικά κόστη της εταιρείας είναι τα εξής: Ξεκινώντας από την παραγωγή, τα εργατικά χέρια, λιπάσματα, μηχανήματα συλλογής ελιάς. Στη συνέχεια, ώστε να γίνει η εξαγωγή του προϊόντος θα υπάρχει κόστος στην συσκευασία του και στην μεταφορά του…. Αυτά είναι τα κυριότερα κόστη της εταιρείας, πέρα από κάποια, ίσως, επιπλέον κόστη που μπορεί να προκύψουν.
Ο χρόνος υλοποίησης της επιχείρησης θεωρώ ότι δεν θα ξεπερνάει το διάστημα 4-5 μηνών. Εφόσον το προϊόν υπάρχει και δεν θα χρειαστεί χρόνος σπατάλης στη δημιουργία προϊόντος, απομένει το σχέδιο δράσης και υλοποίησης του ώστε να γίνει εμπορεύσιμο στο εξωτερικό και να γίνουν οι κατάλληλες επαφές.
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ (ΗΛΙΚΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ)-ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ:
Τα μέλη της ομάδας είναι άτομα της ηλικίας από 26 μέχρι 27. Άτομα που θέλουν να δημιουργήσουν και να φτιάξουν κάτι πολύ όμορφο που να αγαπηθεί και να αξιοποιηθεί η ποιότητα του προϊόντος που προσφέρεται. Η εκπαίδευση των τριών μελών της ομάδας είναι η εξής:
1ο μέλος (27 χρονών)à Απόφοιτος του τμήματος Παραδοσιακής Μουσικής στην Άρτα, Προπτυχιακός φοιτητής για δεύτερο πτυχίο στο μάρκετινγκ και επικοινωνίας του Οικονομικου Πανεπιστημίου Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ) και παράλληλα προπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ).
2ο μέλος (26 χρονών)à Τελειόφοιτη του τμήματος Παραδοσιακή Μουσικής στην Άρτα
3ο Μέλος (27 χρονών) à Απόφοιτη του τμήματος Φιλολογίας του Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονικής
Κωδικός Ιδέας | 2510 |
Ονοματεπώνυμο Υπευθύνου | ΤΣΑΤΣΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ |
Ιδιότητα | Εκτός Κοινότητας ΠΑ |
Email Υπεύθυνου Επικοινωνίας | manostsatsakis@yahoo.gr |
Ονοματεπώνυμο 2ου Μέλους | ΤΣΑΤΣΑΚΗ ΠΑΓΚΡΑΤΙΑ |
Ονοματεπώνυμο 3ου Μέλους | ΣΤΟΥΠΠΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ |
Κατηγορία Υποβολής | 2η Φάση Κατηγορία Β |
Θεματική Κατηγορία | Αγροτική Ανάπτυξη-Διατροφή-Υγεία-Εκπαίδευση |
Η ιδέα σας έχει τύχει εμπορικής εφαρμογής μέχρι τώρα; | Όχι |