RideAway - The easy way to move around the city

Περιγραφή
Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης

1. Συνεργασία για Στόχους
Η ιδέα προωθεί την συνεργασία των πολιτών για την επίτευξη της μείωσης της περιβαντολογικής επιβάρυνσης.

9. Καινοτομία και υποδομές
Η συγκεκριμένη επιχειρηματική πρόταση σαφώς αποτελεί έκφραση καινοτομίας και πρωτοτυπίας και για αυτό το λόγο αλλά και λόγω των πολλαπλών ωφελειών από την εφαρμογή της υπάρχει εγγύηση για την επιτυχία της. Η καινοτόμος διάσταση της έγκειται στο γεγονός ότι γίνεται χρήση τεχνολογιών γνωστών και εφαρμοσμένων αλλά για την εξυπηρέτηση μιας ιδέας και ενός σκοπού που δεν αποτέλεσε πεδίο ενδιαφέροντος στο παρελθόν . Όλες οι εφαρμογές ως τώρα στόχευαν μόνο στην χρηστικότητα στο πως κάποιος χρήστης των εφαρμογών αυτών θα πάει κάπου με τον καλύτερό δυνατό τρόπο. Η συγκεκριμένη εφαρμογή αντλεί την πρωτοτυπία της από την διαδραστικότητα την οποία προωθεί. Επίσης θα παρέχει λειτουργίες και υπηρεσίες που δεν παρέχουν παρόμοιες εφαρμογές.

11. Αειφόρες πόλεις και κοινότητες
Θα βελτιώσει την ζωή των πολιτών με πολλούς τρόπους και άμεσα αποτελέσματα.
Μέλη
Τεχνολογίες
Κύρια Δραστηριότητα
Κλάδος
Ανήκει σε Διαγωνισμό
Μέντορες
alexop
Επιχειρηματικό Πλάνο
Η επιχειρηματική πρόταση αφορά την ανάπτυξη μιας πρωτοποριακής εφαρμογής η οποία θα έχει πολλαπλά οφέλη για τους χρήστες, το κοινωνικό σύνολο και το περιβάλλον. Η εφαρμογή αυτή εγκαθιστάτε στα κινητά των χρηστών και τους δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα ευρύ δίκτυο. Η χρήστες χωρίζονται ανάλογα με την λειτουργία που επιλέγουν κάθε στιγμή σε μεταφορείς και μεταφερόμενους και αντίστοιχα καταχωρούν την περιοχή στην οποία κατευθύνονται αλλά και την περιοχή στην οποία θέλουν να μεταβούν. Ο μεταφερόμενος δηλώνει την περιοχή στην οποία θέλει να μεταβεί. Το σύστημα του εμφανίζει ποιοι χρήστες μπορούν να τον εξυπηρετήσουν. Στην συνέχεια με βάση το προφίλ του κάθε χρήστη επιλέγει ποιος θέλει να τον εξυπηρετήσει και αποστέλλεται μέσω της εφαρμογής το σχετικό αίτημα. Στην συνέχεια γίνεται αποδοχή τους αιτήματος λαμβάνεται η θέση του μεταφερόμενου και γίνεται η συνάντηση με βάση την θέση και των δύο χρηστών. Τέλος ο μεταφερόμενος φτάνει στον προορισμό του και δίνει το rating για τον μεταφορέα. Με βάση το rating προστίθενται πόντοι στον λογαριασμό του μεταφορέα. Ο μεταφορέας μπορεί σε μελλοντική στιγμή να χρησιμοποιήσει τους πόντους που κέρδισε στην εφαρμογή για να μεταφερθεί δωρεάν στον προορισμό του πλέον σαν μεταφερόμενος.
Στις σημερινές μεγαλουπόλεις η μετακίνηση των κάτοικων δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα που έχουν να κάνουν με το κυκλοφοριακό και την περιβαλλοντική επιβάρυνση που η μετακίνηση συνεπάγεται. Αρκετές πόλεις ανά τον κόσμο προσπάθησαν να λύσουν αυτό το πρόβλημα με διάφορους και πολλές φορές ευρηματικούς τρόπους. Για παράδειγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες στο Hartford Connecticut ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να μεταβαίνει στο κέντρο της πόλης σε ώρες αιχμής αν δεν έχει 4 επιβάτες τουλάχιστον. Αυτό το μέτρο αποτελεί μια λύση αλλά δεν είναι η ιδανική.
Ιδανική θα ήταν μια λύση που εξυπηρετεί τους πάντες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Μια τέτοια λύση αποτελεί και η συγκεκριμένη επιχειρηματική πρόταση. Κάθε ημέρα χιλιάδες πολίτες κατευθύνονται σε διαφόρους προορισμούς ανά πόλη. Υπάρχουν ωστόσο πολλές χιλιάδες πολίτες που κατευθύνονται στον ίδιο προορισμό. Καλό θα ήταν όλοι αυτοί να μοιράζονταν τα αυτοκίνητα τους. Αυτό φαντάζει αδύνατο γιατί πολύ απλά δεν γνωρίζει ο Α πολίτης ότι ο Β πολίτης κατευθύνεται την ίδια ώρα στον ίδιο προορισμό ή κάπου σχετικά κοντά. Αν υπήρχε αυτή η πληροφόρηση το πιο συνετό θα ήταν να πάνε με ένα αυτοκίνητο. Για να ήταν και πιο δίκαιο θα ήταν καλό τη μια φορά ο Α να εξυπηρετήσει τον Β και την άλλη ο Β να εξυπηρετήσει τον Α. Αυτό θα είχε σαν συνέπεια λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους, λιγότερη κίνηση, λιγότερη κατανάλωση βενζίνης και φυσικά πιο καθαρό περιβάλλον. Τέλος μια έμμεση συνέπεια θα ήταν η ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων στην απρόσωπη κοινωνία των πόλεων.
Αυτό το καινό λοιπόν προσπαθεί να καλύψει η εν λόγω εφαρμογή.
Στην εφαρμογή λοιπόν αυτή εγγράφετε ο κάθε ενδιαφερόμενος με ένα πολύ μικρό μηνιαίο τίμημα. Στην συνέχεια ενημερώνει το προφίλ του ανεβάζει την φωτογραφία του αλλά και την φωτογραφία του αυτοκινήτου του ή των αυτοκινήτων του. Στο επόμενο βήμα αγοράζει μονάδες ή προσπαθεί να τις κερδίσει μεταφέροντας κόσμο. Έτσι χτίζει και την εικόνα του αφού οι μεταφερόμενοι τους οποίους μετέφερε τον αξιολογούν. Περισσότερες καλές αξιολογήσεις σημαίνει ότι και περισσότεροι θα τον προτιμούν αλλά επίσης σημαίνει και περισσότερα credits για να χρησιμοποιήσει εκείνος. Επίσης η εφαρμογή του δίνει την δυνατότητα να μεταφέρει τους πόντους του σε κάποιον άλλο χρήστη. Ο χρήστης που θα λάβει τους πόντους μπορεί να είναι κάποιος χρήστης που έχει λίγους ή και καθόλου πόντους. Ο εν λόγω χρήστης μπορεί να είναι και κάποιος ο οποίος δεν έχει όχημα γενικώς ή την δεδομένη στιγμή. Υπάρχει ταυτοποίηση για κάθε χρήστη ώστε η μετάβαση αλλά και γενικότερα η χρήση της εφαρμογής να είναι καθόλα ασφαλή. Οι πόντοι από τις αξιολογήσεις προστίθενται στο τέλος του μήνα για την διασφάλιση των αξιολογήσεων.
Η εφαρμογή αυτή και η ευρεία χρήση της με το καιρό θα δημιουργήσει μια κοινότητα επωφελούμενων. Κερδισμένοι ωστόσο θα είναι και όσοι δεν χρησιμοποιούν την εφαρμογή και θα δουν φανερή βελτίωση στις μετακινήσεις τους. Τέλος θα υπάρξει σημαντική βελτίωση στο περιβάλλον από την χρήση λιγότερων αυτοκινήτων αλλά και λιγότερης κατανάλωσης βενζίνης αλλά και λιγότερα ατυχήματα.
Τέλος ένας παράγοντας που θα πρέπει να αναφερθεί είναι φυσικά και η κοινωνικότητα την οποία θα προωθήσει η συγκεκριμένη ιδέα και εφαρμογή.
Με την πρόοδο τη τεχνολογίας αλλά και την ευρεία χρήση έξυπνων κινητών έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για την χρήση τέτοιων εφαρμογών που θα βελτιώσουν την ζωή μας.
Η επιχειρηματική πρόταση αποτελεί μια καινοτόμο ιδέα βασίζετε σε παρόμοιες εφαρμογές αλλά με διαφορετικά οφέλη και σκοπό. Επίσης η προσδοκία για ευρεία χρήση της αποτελεί και εγγύηση της κερδοφορίας της.
Η Επιχειρηματική ιδέα και η εφαρμογή της σε περίπτωση επιτυχίας θα κατοχυρωθεί και θα μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου φέρνοντας μεγάλα κέρδη στους εμπνευστές της αλλά και σε όσους πιστέψουν και επενδύσουν σε αυτή.
Η συγκεκριμένη επιχειρηματική πρόταση σαφώς αποτελεί έκφραση καινοτομίας και πρωτοτυπίας και για αυτό το λόγο αλλά και λόγω των πολλαπλών ωφελειών από την εφαρμογή της υπάρχει εγγύηση για την επιτυχία της.
Η καινοτόμος διάσταση της έγκειται στο γεγονός ότι γίνεται χρήση τεχνολογιών γνωστών και εφαρμοσμένων αλλά για την εξυπηρέτηση μιας ιδέας και ενός σκοπού που δεν αποτέλεσε πεδίο ενδιαφέροντος στο παρελθόν . Όλες οι εφαρμογές ως τώρα στόχευαν μόνο στην χρηστικότητα στο πως κάποιος χρήστης των εφαρμογών αυτών θα πάει κάπου με τον καλύτερό δυνατό τρόπο. Η συγκεκριμένη εφαρμογή αντλεί την πρωτοτυπία της από την διαδραστικότητα την οποία προωθεί.
Επίσης θα παρέχει λειτουργίες και υπηρεσίες που δεν παρέχουν παρόμοιες εφαρμογές.
Η εφαρμογή και η επιχειρηματική ιδέα ονομάζεται Ride Away που είναι ένα λογοπαίγνιο με σκοπό την επισήμανση των βασικών στοιχείων που προωθεί, την ταχύτητα μετάβασης στον προορισμό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτή είναι και η αποστολή της η μετάβαση των πολιτών στον προορισμό τους με ελάχιστο κόστος και με τον πιο επωφελή τρόπο για τον μεταφερόμενο και γενικότερα το κοινωνικό σύνολο. Είναι μια καινοτόμος εφαρμογή με πολλές θετικές συνέπειες για την ζωή των κατοίκων στις σημερινές μεγαλουπόλεις .
Τα οφέλη και ο στόχος του επιχειρηματικού σχέδιο αναφερθήκαν και προηγουμένως και μπορούν να συνοψισθούν στα παρακάτω:
α) Οι χρήστες μεταφέρονται στο προορισμό τους αποφεύγοντας τον συνωστισμό και την ταλαιπωρία των μέσων μαζικής μεταφοράς αλλά και τους υγειονομικούς κινδύνους που συνεπάγεται μια τέτοια μεταφορά.
β) Οι χρήστες της εφαρμογής έχουν το οικονομικό όφελος της ελαχιστοποίησης του κόστους της μετακίνησης τους.
γ) Οι χρήστες αποκτούν καλύτερες διαπροσωπικές σχέσεις μέσα από την χρήση της συγκεκριμένης εφαρμογής και κοινωνικοποιούντε μέσα σε πόλεις οι οποίες συνήθως δημιουργούν κοινωνική απομόνωση.
δ) Υπάρχουν πολλαπλά οφέλη για το κοινωνικό σύνολο όπως είναι:
Η αποσυμφόρηση των δρόμων
Η μείωση της περιβαντολλογικής επιβάρυνσης που συνεπάγεται η μετακίνηση περισσότερων αυτοκινήτων
Μείωση της κατανάλωσης βενζίνης και του κόστους μετακίνησης για όλους δεδομένου ότι και η κυκλοφοριακή συμφόρηση συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων.
Λιγότερα ατυχήματα μέσα από την χρήση λιγότερων αυτοκινήτων
Βάση των παραπάνω θα έχουμε και μείωση του χρόνου μεταφοράς στον προορισμό τους.
Επίσης κάποιες αντιδράσεις που ίσως υπάρξουν από αυτοκινητιστές κάμπτονται από το γεγονός ότι με αυτή την εφαρμογή μειώνεται η κίνηση στους δρόμους και αφορά άτομα τα οποία έχουν αυτοκίνητο ή άτομα που δεν μπορούν να αντέξουν το κόστος μετακίνησης με ταξί.
Ενισχύεται η κοινωνική αλληλεγγύη μεταξύ των ατόμων αφού κάποιοι μπορούν να δωρίζουν πόντους χρήσης σε κάποιους άλλους που δεν έχουν.
Φυσικά θα υπάρξουν πρόσθετες υπηρεσίες στην συνέχεια ώστε να βελτιώνεται συνεχώς η χρηστική εμπειρία αλλά και τα οφέλη των χρηστών.
Η υλοποίηση του συγκεκριμένου επιχειρηματικού σχεδίου θα οδηγήσει σε υιοθέτηση του από άλλες επιχειρήσεις παγκοσμίως για την εφαρμογή του στις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου. Το παραπάνω φυσικά συνεπάγονται τεράστιά οικονομικά οφέλη για εκείνους που θα την αναπτύξουν και θα την κατοχυρώσουν παγκοσμίως πρώτοι.
Μέσα από την χρήση της εφαρμογής δημιουργείτε μια τεράστιά βάση δεδομένων ανά πόλη με στοιχεία των χρηστών που μπορούν να αξιολογηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επίσης δημιουργείτε μια τεράστιά βάση για την προβολή απόλυτα στοχευμένων διαφημιστικών μηνυμάτων.
Αρχικά σκοπός είναι το λανσάρισμα της επιχειρηματικής πρότασης σε μια μεγαλούπολη σε συνεργασία ίσως και με την δημοτική αρχή της συγκεκριμένης πόλης για μείωση του κόστους λανσαρίσματος αλλά και για να δοθεί στην πρόταση το σχετικό κύρος που θα οδηγήσει στην υιοθέτηση της από περισσότερους πολίτες.
Στόχος θα είναι η αρχική δημιουργία χρηστών, μιας βάσης πελατών που θα χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή και στην συνέχεια αυτή η βάση θα διευθυνθεί ώστε να λειτουργήσει με τον καλύτερο δυνατό σκοπό και να πετύχει τα μεγαλύτερα οφέλη για το κοινωνικό σύνολο αλλά και μεγαλύτερή κερδοφορία.
Με βάση το γεγονός ότι στην Ελλάδα κυκλοφορούν (2019) 5.247.295 αυτοκίνητα αυτή η αρχική βάση πρέπει να είναι γύρω στους 100.000 με 200.000 χρήστες.
Στην περίπτωση που υπάρξει ενδιαφέρον από το εξωτερικό για την επιχειρηματική ιδέα το προτεινόμενο θα ήταν να γίνει μέσα από την παραχώρηση (licensing) σε πάγια βάση.
Τα έσοδα από την χρήση της εφαρμογής θα προέρχονται από την μηνιαία συνδρομή τον χρηστών.
Σε περίπτωση που αυτή οριστεί στα 2 ευρώ με διάφορα πλάνα και τρόπους πληρωμής θα έχουμε έσοδα με την παραδοχή των 100.000 χρηστών ύψους 200.000 ευρώ μηνιαίος. Στα έσοδα θα μπορούν να συμπεριληφθούν και έσοδα από διαφημίσεις ή αξιοποίησης της βάσης των πελατών.
Πολλαπλάσια θα είναι τα έσοδα επίσης από την εκμετάλλευση της εφαρμογής στο εξωτερικό. Θα μπορούσε να ορισθεί ένα ποσοστό ανά χρέωση χρήστη στο εξωτερικό. Για παράδειγμα 10%. Σε ένα σενάριο 20 εκατομμυρίων χρηστών στο εξωτερικό και με χρέωση 2 ευρώ ανά χρήστη τα έσοδα θα είναι 4.000.000 σε μηνιαία βάση.
Η φύση της επιχειρηματικής ιδέας την κάνει από μόνη της mobile οπότε η έδρα της δεν θα έχει σημασία. Γενικά η Επιχειρηματική πρόταση δεν θα έχει ανάγκη μεγάλές κτηριακές υποδομές αλλά πιο πολύ θα έχει ανάγκη σε τεχνολογικό κεφάλαιο.
Η Επιχειρηματική πρόταση έχει σκοπό την κάλυψη της ανάγκης της μεταφοράς των πολιτών μιας μεγαλούπολής στον προορισμό τους. Χρήστες- Πελάτες είναι όλοι εν δυνάμει πολίτες που κινούνται σε μια πόλη και θέλουν να φτάσουν στον προορισμό τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Δεν υπάρχει κάποια άλλη εφαρμογή ανταγωνιστική με τα συγκεκριμένα στοιχεία, δεδομένου ότι η σχετική επιχειρηματική ιδέα είναι πρωτότυπη.
Υπάρχουν παρόμοιες εφαρμογές πλέον στην αγορά αλλά η εφαρμογή αυτή ωστόσο θα συνδυάζει στοιχεία που δεν έχουν οι άλλες εφαρμογές και θα προσφέρει μια ολοκληρωμένη λύση για τους χρήστες της. Το μέγεθος αγοράς εκτιμάται στους 100.000 αρχικά και στους 200.000 χρήστες στην συνέχεια, δεδομένου του αριθμού των κατόχων αυτοκινήτων που υπάρχουν για παράδειγμα στην Αθήνα και σε άλλες μεγάλες πόλεις, αλλά και πάλι αυτό εξαρτάται από τη διαφημιστική καμπάνια που θα επικοινωνηθεί. Αυτό είναι ένα αρχικό μέγεθος πολύ συντηρητικό σε περίπτωση που η εφαρμογή προωθηθεί στο εξωτερικό τότε οι χρήστες θα είναι δεκάδες εκατομμύρια και αυτό για μια εφαρμογή της οποία το κόστος ανάπτυξης μπορεί να κυμαίνεται στα 70.000 ευρώ.
Οι συνθήκες στις πόλεις οι οποίες όλο και μεγαλώνουν θα γίνουν χειρότερες για τους πολίτες τους κατά συνέπεια και οι μετακινήσεις τους. Θα υπάρχει πάντα η ανάγκη βελτίωσης των μετακινήσεων τους αλλά και η ανάγκη βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης σε αυτές.
Έχουν ήδη αναφερθεί τα θετικά στοιχεία που προωθεί αυτή η επιχειρηματική πρόταση αυτά τα οφέλη με βάση τις προβλέψεις για το μέλλον των μεγαλουπόλεων θα είναι πολλαπλασιαστικά.
Η τάση του νέου τρόπου διαβίωσης οδηγεί πλέον όχι στην μετάβαση ενός ανεπτυγμένου έθνους σε ένα αναπτυσσόμενο, αλλά στην επέκταση των ανεπτυγμένων πόλεων σε αναπτυσσόμενες μεγαλουπόλεις. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι το 2025, σε περισσότερες από 600 πόλεις θα ζουν συνολικά 2 δις άνθρωποι με ότι αυτό συνεπάγετε για τις ανάγκες τους για μετακίνηση και τις επιχειρηματικές ιδέες που σκοπό έχουν να καλύψουν αυτές τις ανάγκες.
Στην Αττική όλο και περισσότερο στις μέρες μας αναδεικνύεται η ανάγκη για μείωση των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης. Ο δακτύλιος είναι μια λύση αλλά είναι παρωχημένη και αναχρονιστική. Η συγκεκριμένη Επιχειρηματική ιδέα αποτελεί την ιδανική λύση για την εξάλειψη αυτού του προβλήματος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Θα είναι η λύση όχι μόνο για την Αττική αλλά για όλες τις μεγαλουπόλεις στον κόσμο. Η μείωση του αριθμού των αυτοκίνητων θα οδηγήσει στην συνέχεια σε πιο ανθρώπινές μετακινήσεις των πωλητών στο κέντρο των μεγαλουπόλεων με τα υπόλοιπα μέσα λόγω της μείωσης του κυκλοφοριακού. Επίσης θα οδηγήσει κατά συνέπεια και σε μείωση των εκλυόμενων ρύπων με αποτέλεσμα πιο καθαρές πόλεις. Λόγω των παραπάνω και του αντίκτυπου στον αστικό ιστό αναδεικνύεται η ανάγκη για την υιοθέτηση της επιχειρηματικής ιδέας από τις δημοτικές αρχές των μεγαλουπόλεων με αρχή φυσικά από τον Δήμο Αθηναίων. Η χρηματοδότηση αλλά και η προώθηση τέτοιων καινοτόμων ιδεών θα αναδείξει το κοινωνικό πρόσωπο της δημοτικής αρχής αλλά θα βελτίωση ουσιαστικά την καθημερινότητα των πολιτών. Πέρα από τα παραπάνω θα μπορούσε στο παράδειγμα του δήμου Αθηναίων να παραχωρηθεί πρόσβαση στις λουρίδες κυκλοφορίας των λεωφορείων για αποεπιβίβαση των χρηστών για την βελτίωση χρήσης της εφαρμογής αλλά και την δημιουργία κινήτρων χρήσης της. Με την αρχική και ουσιαστική βοήθεια των δημοτικών αρχών θα δημιουργηθεί μια αρχική βάση χρηστών. Η διεύρυνση αυτής της βάσης θα είναι στην συνέχεια ζήτημα προωθητικών ενεργειών.
Σκοπός θα είναι η δημιουργία μιας βάσης συνδρομητών οι οποίοι θα είναι επίσης brand loyal αφού θα απολαμβάνουν ποιοτικές υπηρεσίες με την συνδρομή τους αλλά και βελτιωμένες και πρόσθετες υπηρεσίες. Κατά καιρούς θα γίνονται σχετικές έρευνες για τον βαθμό ικανοποίησης από τις υπηρεσίες που θα απολαμβάνουν οι χρήστες αλλά και έρευνα για τυχών προτάσεις που θα έχουν όσον αφορά πρόσθετες υπηρεσίες. Με αυτό τον τρόπο θα κτίζονται σχέσεις εμπιστοσύνης ώστε να μην χάνονται συνδρομές αλλά και μέσω ενός μηχανισμού διάδοσης WOM να αυξάνεται η ζήτηση για το προϊόν και τις σχετικές υπηρεσίες και κατ’ επέκταση οι συνδρομές .
Το βασικό προϊόν είναι μια εφαρμογή με σκοπό την βελτίωση της μετακίνησης των πολιτών στις σημερινές μεγαλουπόλεις. Η εφαρμογή αυτή θα χρησιμοποιεί γεωδαιτικά και άλλα δεδομένα με σκοπό την άμεση και συνεχή πληροφόρηση των χρηστών.
Στην εφαρμογή λοιπόν αυτή εγγράφετε ο κάθε ενδιαφερόμενος με ένα πολύ μικρό μηνιαίο τίμημα για παράδειγμα 2 ευρώ. Στην συνέχεια ενημερώνει το προφίλ του ανεβάζει την φωτογραφία του αλλά και την φωτογραφία του αυτοκινήτου του ή των αυτοκινήτων του. Στο επόμενο βήμα αγοράζει μονάδες ή προσπαθεί να τις κερδίσει μεταφέροντας κόσμο. Έτσι χτίζει και την εικόνα του αφού οι μεταφερόμενοι τους οποίους μετέφερε τον αξιολογούν. Περισσότερες καλές αξιολογήσεις σημαίνει ότι και περισσότεροι θα τον προτιμούν αλλά επίσης σημαίνει και περισσότερα credits για να χρησιμοποιήσει εκείνος. Επίσης η εφαρμογή του δίνει την δυνατότητα να μεταφέρει τους πόντους του σε κάποιον άλλο χρήστη. Ο χρήστης που θα λάβει τους πόντους μπορεί να είναι κάποιος παίκτης που έχει λίγους ή και καθόλου πόντους. Υπάρχει ταυτοποίηση για κάθε χρήστη ώστε η μετάβαση να είναι καθόλα ασφαλή. Για κάθε χρήση ο χρήστης θα μπορεί να ενημερώνεται με ένα αντίστοιχο δείκτη στην εφαρμογή για την μείωση του περιβαντολλογικού αποτυπώματος που συνεισέφερε η χρήση της εφαρμογής από την πλευρά του.
Η εφαρμογή αυτή και η ευρεία χρήση της με το καιρό θα δημιουργήσει μια κοινότητα επωφελούμενων. Κερδισμένοι ωστόσο θα είναι και όσοι δεν χρησιμοποιούν την εφαρμογή και θα δουν φανερή βελτίωση στις μετακινήσεις τους. Τέλος θα υπάρξει σημαντική βελτίωση στο περιβάλλον από την χρήση λιγότερων αυτοκινήτων αλλά και λιγότερης κατανάλωσης βενζίνης αλλά και λιγότερα ατυχήματα.
Τέλος ένας παράγοντας που θα πρέπει να αναφερθεί είναι φυσικά και η κοινωνικότητα την οποία θα προωθήσει η συγκεκριμένη ιδέα και εφαρμογή.
Με την πρόοδο τη τεχνολογίας αλλά και την ευρεία χρήση έξυπνων κινητών έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για την χρήση τέτοιων εφαρμογών που θα βελτιώσουν την ζωή μας.
Η επιχειρηματική πρόταση αποτελεί μια καινοτόμο ιδέα βασίζετε σε παρόμοιες εφαρμογές αλλά με διαφορετικά οφέλη και σκοπό. Επίσης η προσδοκία για ευρεία χρήση της αποτελεί και εγγύηση της κερδοφορίας της.
Η Επιχειρηματική ιδέα και η εφαρμογή της σε περίπτωση επιτυχίας θα κατοχυρωθεί και θα μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου φέρνοντας μεγάλα κέρδη στους εμπνευστές της αλλά και σε όσους πιστέψουν και επενδύσουν σε αυτή.
Ο βασικός ανταγωνισμός έγκειται σε παρόμοιες εφαρμογές οι οποίες ωστόσο βασίζονται σε διαφορετικά concept. Τα μερίδια αυτών των εφαρμογών διαφέρουν ανά χώρα.
Τέτοιες εφαρμογές είναι οι Uber, μία από τις κορυφαίες και καλύτερες εφαρμογές κοινής χρήσης διαδρομής που λειτουργεί σε περισσότερες από 785 μητροπολιτικές περιοχές παγκοσμίως. H Uber πρωτοστατεί με περίπου 100 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και 69% μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ.
Άλλη εφαρμογή είναι η Ola, ένα άλλο γνωστό όνομα όταν πρόκειται για τις καλύτερες εφαρμογές Car-Pooling. Η εφαρμογή είναι δημοφιλής για να φέρνει κοντά οδηγούς και πελάτες για γρήγορη και χωρίς προβλήματα μετακίνηση. H αξία της εφαρμογής έφτασε περίπου 4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018. Επιπλέον, η εταιρεία διαθέτει περισσότερα από 10,000,000 οχήματα προς το παρόν σε 169 πόλεις. Από τότε που εισήχθη στην αγορά, η εταιρεία δεν είχε μείωση εσόδων . Τώρα, έχει μια βάση χρηστών και στην αγορά του εξωτερικού που περιλαμβάνει τη Νέα Ζηλανδία, την Αυστραλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Το BlaBlaCar που συνδέει οδηγούς και επιβάτες είναι το επόμενο στη λίστα των διαδικτυακών εφαρμογών Car-Pooling. Η εφαρμογή τους επιτρέπει να ταξιδεύουν μαζί με την επιλογή να μοιραστούν επίσης το κόστος του ταξιδιού.
Αυτή τη στιγμή, η υπηρεσία έχει βάση σε 22 χώρες σε όλο τον κόσμο. Επίσης, η εταιρεία το έτος 2018 ισχυρίστηκε ότι έφτασε τα 60 εκατομμύρια μέλη σε 22 κομητείες με 18 εκατομμύρια ταξιδιώτες κάθε τρίμηνο. Η εφαρμογή έχει εξασφαλίσει συνολική χρηματοδότηση 448,5 εκατ. Δολαρίων. Η εφαρμογή έχει επίσης επιτύχει την ετικέτα των Best Ride Sharing Apps το έτος 2018.
Από τα παραπάνω βλέπουμε τις προοπτικές τέτοιων εφαρμογών βάση τα έσοδα που προσφέρουν και το πλήθος των χρηστών.
Οι υπηρεσίες και η λογική των εφαρμογών αυτών είναι διαφορετική ωστόσο μπορούμε να έχουμε μια καλή εικόνα των προοπτικών που προσφέρουν.
Στο συγκριμένο επιχειρηματικό σχέδιο όπως περιγράφηκε σε προηγούμενη ενότητα έχουμε μια σταθερή μηνιαία χρέωση για μια υπηρεσία διασφαλισμένη από κάθε άποψη παράλληλα με έναν ανταποδοτικό μηχανισμό. Μέσα από τις λειτουργίες της εφαρμογής ενισχύονται οι διαπροσωπικές σχέσεις και μειώνεται το περιβαντολογικό αποτύπωμα στις μεγαλουπόλεις.
Το συγκεκριμένο επιχειρηματικό σχέδιο θα αντλεί έσοδα και από τους χρήστες και από την αξιοποίηση της βάσης χρηστών που θα δημιουργηθεί με προβολή σχετικών προωθητικών μηνυμάτων. Από την άλλη τα οφέλη για το κοινωνικό σύνολο θα είναι τεράστιά.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει αντίστοιχη εφαρμογή οπότε δεν υπάρχει άμεσος ανταγωνισμός.
Τα βασικά έσοδα από την χρήση της εφαρμογής θα προέρχονται από την μηνιαία συνδρομή τον χρηστών.
Σε περίπτωση που αυτή οριστεί στα 2 ευρώ με διάφορα πλάνα και τρόπους πληρωμής θα έχουμε έσοδα με την παραδοχή των 100.000 χρηστών ύψους 200.000 ευρώ μηνιαίος. Στα έσοδα θα μπορούν να συμπεριληφθούν και έσοδα από διαφημίσεις ή αξιοποίησης της βάσης των πελατών.
Πολλαπλάσια θα είναι τα έσοδα επίσης από την εκμετάλλευση της εφαρμογής στο εξωτερικό. Θα μπορούσε να ορισθεί ένα ποσοστό ανά χρέωση χρήστη στο εξωτερικό.
Τα βασικά έσοδα από την χρήση της εφαρμογής θα προέρχονται από την μηνιαία συνδρομή τον χρηστών.
Σε περίπτωση που αυτή οριστεί στα 2 ευρώ με διάφορα πλάνα και τρόπους πληρωμής θα έχουμε έσοδα με την παραδοχή των 100.000 χρηστών ύψους 200.000 ευρώ μηνιαίος. Στα έσοδα θα μπορούν να συμπεριληφθούν και έσοδα από διαφημίσεις ή αξιοποίησης της βάσης των πελατών.
Όπως αναφέρθηκε στην προηγούμενη ενότητα το βασικό έσοδο από την εφαρμογή θα είναι από την μηνιαία συνδρομή. Σε δεύτερη φάση θα υπάρξουν έσοδα μέσα από την δημιουργία της βάσης χρηστών και την εκμετάλλευση της για προώθηση διαφημιστικών μηνυμάτων. Σε τρίτη φάση πολλαπλάσια έσοδα θα προκύψουν από την εκμετάλλευση της εφαρμογής στο εξωτερικό. Θα μπορούσε να ορισθεί ένα ποσοστό ανά χρέωση χρήστη στο εξωτερικό.
Για παράδειγμα 10%. Σε ένα σενάριο 20 εκατομμυρίων χρηστών στο εξωτερικό και με χρέωση 2 ευρώ ανά χρήστη τα έσοδα θα είναι 4.000.000 σε μηνιαία βάση.
Η εφαρμογή θα έχει την απαραίτητη νομική κάλυψη αναφορικά με τα πνευματικά δικαιώματα ώστε να προστατευθεί από τον μελλοντικό ανταγωνισμό από εφαρμογές που θα προσπαθήσουν αν την αντιγράψουν.
Η επιχειρηματική ιδέα έχει συγκεκριμένο target group που το καθορίζει συγκεκριμένη ηλικιακή σύνθεση δεκτική στις νέες τεχνολογίες αλλά και φυσικά κάτοχοι αυτοκινήτων.
Η εταιρική ταυτότητα θα δίνει έμφαση στην βελτίωση των μετακινήσεων των πολιτών αλλά και στην μείωση του περιβαντολλογικού αποτυπώματος που προωθεί για τις μεγαλουπόλεις. Ωστόσο σε δεύτερη φάση θα προβάλλονται και τα υπόλοιπα οφέλη όπως η ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων κ.λ.π. Η έξυπνη προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της εφαρμογής είναι απαραίτητη για να γίνει αποδεκτή από το συγκεκριμένο target group που κινείται με τους γρήγορους ρυθμούς της πόλης.
Η προώθηση της εφαρμογής θα γίνει με τα βασικά μέσα Τηλεόραση, Ραδιόφωνο αλλά κυρίως ψηφιακά μέσα. Έμφαση θα δοθεί ωστόσο περισσότερο σε μέσα με καλύτερη δυνατότητα στόχευσης όπως Social Media.
Σκοπός θα είναι να δημιουργηθεί αρχικά μία κοινότητα χρηστών ώστε μέσω WOM πολλαπλασιαστικές λειτουργίες να φτάσουμε στο απαραίτητο κοινό για να πετύχουμε την μεγιστοποίηση χρήσης της εφαρμογής. Στην συνέχεια θα έχουμε παγιοποίηση και διεύρυνση της βάσης.
Βασικές συνεργασίες θα μπορούσαν να αφορούν την τοπική Δημοτική αρχή των εκάστοτε πόλεων που θα προωθούσαν συνεργατικά την εφαρμογή δίνοντας έμφαση στα οφέλη για το κοινωνικό σύνολο. Με βάση τέτοιες συνεργασίες θα μπορούσε να δημιουργηθεί η αρχική βάση χρηστών ώστε να “τρέξει“ η εφαρμογή.
Πολλές εφαρμογές όπως η Uber έχουν ανοίξει τον δρόμο για την υιοθέτηση μιας τέτοιας εφαρμογής μέσα από την οικειότητα που έχουν αποκτήσει οι χρήστες με αυτές στο πέρασμα του χρόνου. Φυσικά πρόκειται για μια εφαρμογή με εντελώς διαφορετικό concept που βάζει πάνω από όλα την βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.
Η ανάπτυξη της εφαρμογής θα ανατεθεί σε εταιρεία με εμπειρία στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Το project management ολοκλήρωσης του έργου θα γίνεται από κοινού με τον εμπνευστή της ιδέας ο οποίος έχει σχετική εμπειρία. Το εκτιμώμενο κόστος ανάπτυξης της εφαρμογής ανέρχεται στα 70.000 ευρώ.
Τα εκτιμώμενα κεφάλαια για την υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου έχουν να κάνουν με την σύσταση της εταιρείας εκμετάλλευσης, το κόστος ανάπτυξης της σχετικές εφαρμογής και το διαφημιστικό κόστος για το λανσάρισμά του σχετικού προϊόντος. Στην συνέχεια θα υπάρξει και το σχετικό κόστος νομικής κατοχύρωσης της επιχειρηματική ιδέας.
Ένας ενδεικτικός πίνακας με τα πόσα που απαιτούνται κατά προσέγγιση δίνεται παρακάτω:
Κόστος Σύστασης Εταιρείας Εκμετάλλευσης
5.000 ευρώ
Κόστος ανάπτυξης εφαρμογής
70.000 ευρώ
Κόστος Διαφημιστικής Καμπάνιας
100.000 ευρώ
Κόστος Νομικής Κατοχύρωσης
5.000 ευρώ
Λειτουργικά έξοδα και εξοπλισμός
140.000 ευρώ ανά έτος
Σύνολο:
320.000 ευρώ
Ενδεικτικό κόστος για το πρώτο έτος λειτουργίας
Το αρχικό κόστος υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδίου θα είναι αντιστρόφως ανάλογο με τα έσοδα από την εκμετάλλευση της επιχειρηματικής ιδέας. Στο πρώτο έτος τα βασικά έξοδα αφορούν το κόστος ανάπτυξης της σχετικής εφαρμογής και το κόστος της διαφημιστικής καμπάνιας. Στην συνέχεια το κόστος περιορίζεται απλά στα λειτουργικά έξοδα ενώ η προώθηση της επιχειρηματικής ιδέας γίνεται κυρίως μέσα από WOM πρακτικές και μικρές καμπάνιες.
Τα επιχειρηματικά κεφάλαιά θα αντληθούν από άτομα και επιχειρήσεις που θα πιστέψουν και θα επενδύσουν στην συγκεκριμένη ιδέα.
Στην περίπτωση που υπάρξει ενδιαφέρον από το εξωτερικό για την επιχειρηματική ιδέα το προτεινόμενο θα ήταν να γίνει μέσα από την παραχώρηση (licensing) σε πάγια βάση.
Τα έσοδα από την χρήση της εφαρμογής θα προέρχονται από την μηνιαία συνδρομή τον χρηστών. Σε περίπτωση που αυτή οριστεί στα 2 ευρώ με διάφορα πλάνα και τρόπους πληρωμής θα έχουμε έσοδα με την παραδοχή των 100.000 χρηστών ύψους 200.000 ευρώ μηνιαίος. Στα έσοδα θα μπορούν να συμπεριληφθούν και έσοδα από διαφημίσεις ή αξιοποίησης της βάσης των πελατών.
Πολλαπλάσια θα είναι τα έσοδα επίσης από την εκμετάλλευση της εφαρμογής στο εξωτερικό. Θα μπορούσε να ορισθεί ένα ποσοστό ανά χρέωση χρήστη στο εξωτερικό. Για παράδειγμα 10%. Σε ένα σενάριο 20 εκατομμυρίων χρηστών στο εξωτερικό και με χρέωση 2 ευρώ ανά χρήστη τα έσοδα θα είναι 4.000.000 σε μηνιαία βάση.
Με βάση τις παραπάνω εκτιμήσεις η ανάλυση νεκρού σημείου εκφραζόμενη ως χρόνος μπορεί να επιτευχθεί μέσα στον δεύτερο χρόνο λειτουργίας της επιχείρησης
Το βασικό οργανόγραμμα της επιχείρησης θα έχει μορφή πυραμίδας και θα είναι σχετικά απλό τουλάχιστον στην αρχική φάση λειτουργίας της.
Στην κορυφή θα είναι η Γενική Διεύθυνση και Διαχείρισης Προσωπικού με στόχο το σχεδιασμό και τη δημιουργία της βασικής επιχειρησιακής δομής και της εγκατάστασης της λειτουργίας της επιχείρησης στο νομικό, κοινωνικό, πολιτικό και τεχνολογικό περιβάλλον που δραστηριοποιείται. Θα είναι υπεύθυνη για τις οργανωτικές δομές που υφίστανται και για τη δημιουργία του πλαισίου δράσης για όλους της υπόλοιπους τομείς. Θα δημιουργεί το επιχειρησιακό πλάνο δράσης και θα διαχειρίζεται επιτελικά της μονάδες κόστους με μέγιστο τελικό πολύτιμο προϊόν την επίτευξη του επιθυμητού κέρδους. Επίσης το τμήμα αυτό θα είναι υπεύθυνο για την στελέχωση της επιχείρησης και την δημιουργία ενός προφίλ εργαζομένων σε αρμονία με πνεύμα της δραστηριότητας της επιχείρησης. Το μερίδιο του τμήματος στο λειτουργικό κόστος θα είναι 20%.
Στο επόμενο επίπεδο και οριζόντια θα έχουμε τα παρακάτω τμήματα:
Τμήμα Μάρκετινγκ και Δημόσιων σχέσεων με βασική λειτουργία τον σχεδιασμό των στρατηγικών προώθησης και την υλοποίηση του Marketing Plan. Επίσης το τμήμα αυτό έχει σκοπό και την δημιουργία δημοσίων σχέσεων για την προώθηση της εφαρμογής και την χάραξη στρατηγικών κοινωνικής επιχειρηματικής ευθύνης με σκοπό την ανάδειξη για τα κοινωνικά οφέλη της εφαρμογής. Στόχος θα είναι η διεύρυνση της βάσης των χρηστών κατά 30% ετησίως. Το μερίδιο του τμήματος στο λειτουργικό κόστος θα είναι 20%.
ΙΤ & Τμήμα Ανάπτυξης και έρευνας με σκοπό την βελτίωση των υφισταμένων λειτουργιών της εφαρμογής και την δημιουργία νέων λειτουργιών βάση και του feedback από τους χρήστες. Επίσης έχει σκοπό την υποστήριξη των χρηστών. Το μερίδιο του τμήματος στο λειτουργικό κόστος θα είναι 20%.
Νομικό Τμήμα για την νομική υποστήριξη των διαδικασιών της επιχείρησης . Το μερίδιο του τμήματος στο λειτουργικό κόστος θα είναι 10%.
Οικονομικό Τμήμα με σκοπό τη συνεχή διαχείριση όλων των οικονομικών στοιχείων κάθε μονάδας κόστους της επιχειρησιακής λειτουργίας. Θα είναι υπεύθυνο για την αξιολόγηση και την τελική έγκριση κάθε σταθερού ή μεταβλητού εξόδου αλλά και τη διαχείριση με όσο το δυνατόν αποδοτικότερο τρόπο των εσόδων της επιχείρησης. Με αυτόν τον τρόπο ο τομέας των οικονομικών θα συντελεί καταλυτικά στη βιωσιμότητα της επιχείρησης και της εταιρική φήμης απέναντι σε πελάτες προμηθευτές και γενικότερα όλη την αγορά. Το μερίδιο του τμήματος στο λειτουργικό κόστος θα είναι 10%.
Business and Development αυτό το τμήμα θα έχει σαν βασικό στόχο την διεύρυνση της αγοράς της επιχείρησης, την βελτίωση των διαδικασιών την επέκταση σε νέες αγορές και την αύξηση της κερδοφορίας με τη δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών και τη λήψη στρατηγικών επιχειρηματικών αποφάσεων. Στόχος θα είναι επέκταση της αγοράς κάθε χρόνο και σε μία νέα χώρα. Το μερίδιο του τμήματος στο λειτουργικό κόστος θα είναι 20%.
Θα υπάρχει συνεχή εκπαίδευση και ενημέρωση του προσωπικού αναφορικά με νέες διαδικασίες, λειτουργίες και επιχειρηματικούς στόχους της επιχείρησης γιατί η επιχείρηση θα λειτουργεί σε ένα απόλυτα δυναμικό περιβάλλον οπότε θα πρέπει να έχει προσαρμοστικότητα.
Στην πρώτη φάση λειτουργίας της επιχείρησης θα υπάρχουν τα βασικά τμήματα ώστε να υπάρχει ένα χαμηλό κόστος ενώ κάποιες λειτουργίες θα γίνονται με εξωτερικές συνεργασίες. Το εργατικό κόστος για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας υπολογίζεται στα 130.000 ευρώ. Επίσης το μεγαλύτερο μέρος του κόστους λειτουργίας της επιχείρησης θα αφορά κυρίως τη προώθηση και την ανάπτυξη της εφαρμογής.
Η επιχείρηση θα πρέπει σε βάθος χρόνου να δημιουργήσεις τις δικές τις υποδομές τεχνολογίας για την υποστήριξη της εφαρμογής σε μεγάλη κλίμακα. Αυτό θα απαιτήσει την αγορά σχετικού εξοπλισμού.
Ο εμπνευστής της ιδέας έχει όλα τα προσόντα για την γενικότερη διαχείριση του επιχειρηματικού σχεδίου. Με πολυετή εμπειρία στο Marketing και στο Web Marketing και αντίστοιχη εκπαίδευση σε Ελλάδα και στο εξωτερικό με εμπειρία στην χρηστικότητά Web εφαρμογών, τεχνικών προώθησης και λανσάρισμα διαδικτυακών προϊόντων πιστεύω ότι θα ανταποκριθώ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην επιτυχία αυτού του project.
Η ανάπτυξη της σχετικής εφαρμογής θα γίνει από μια έμπειρη εταιρεία με την καθοδήγηση μου ώστε να έχει την χρηστικότητα που οραματίζομαι και την επιτυχία που ευελπιστώ.
Σε περίπτωση που έχουμε μια δυναμική συνεργασία με έναν κρατικό φορέα όπως ο Δήμος Αθηναίων ή η Περιφέρεια Αττικής αυτό θα διευκόλυνε την πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης του έργου αλλά και σε πιο εύκολη υιοθέτηση της επιχειρηματικής ιδέας από τους πολίτες αφού θα υπήρχε η ανάλογη στήριξη με αμοιβαία οφέλη και για τα δύο μέρη .
1ο Έτος: 150000 | 2ο Έτος: 200000 | 3ο Έτος: 300000 | 4ο Έτος: 390000 | 5ο Έτος: 50000
1ο Έτος: 2 | 2ο Έτος: 2 | 3ο Έτος: 2 | 4ο Έτος: 2 | 5ο Έτος: 2
1ο Έτος: 300000 | 2ο Έτος: 400000 | 3ο Έτος: 600000 | 4ο Έτος: 780000 | 5ο Έτος: 1000000
1ο Έτος: 10000 | 2ο Έτος: 20000 | 3ο Έτος: 25000 | 4ο Έτος: 30000 | 5ο Έτος: 35000
1ο Έτος: 130000 | 2ο Έτος: 180000 | 3ο Έτος: 200000 | 4ο Έτος: 280000 | 5ο Έτος: 300000
1ο Έτος: 100000 | 2ο Έτος: 100000 | 3ο Έτος: 150000 | 4ο Έτος: 200000 | 5ο Έτος: 250000
1ο Έτος: 80000 | 2ο Έτος: 50000 | 3ο Έτος: 60000 | 4ο Έτος: 70000 | 5ο Έτος: 100000
1ο Έτος: 300000 | 2ο Έτος: 500000 | 3ο Έτος: 750000 | 4ο Έτος: 820000 | 5ο Έτος: 13000000
1ο Έτος: 320000 | 2ο Έτος: 50000 | 3ο Έτος: 50000 | 4ο Έτος: 60000 | 5ο Έτος: 70000