AquaWeather

Το προϊόν μας είναι ένα καινοτόμο led φωτιστικό που θα προσαρμόζεται όσο γίνεται περισσότερο στο φως του ηλίου και συγκεκριμένα των περιοχών που θέλουμε να δημιουργήσουμε το βιότοπο. Θα ελέγχεται από έναν επεξεργαστή μέσα από μια πλατφόρμα στο διαδίκτυο και θα προσομοιάζει καιρούς και συνθήκες περιοχών που ο πελάτης θα ορίζει.
Η εταιρεία θα εμπορεύεται led φωτιστικά ενυδρείων εξαιρετικής τεχνολογίας και στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας μια μοναδική εμπειρία υψηλής ποιότητας φως σε κοράλλια, φυτά και ψάρια.
Οι πελάτες μας θα είναι άνθρωποι που ασχολούνται με ενυδρεία θαλασσινού και γλυκού νερού, ξενοδοχεία με μεγάλα ενυδρεία καθώς και εργαστήρια που θέλουν να προσομοιάσουν αληθινά καιρικά σενάρια σε υδροβιότοπους.

Η Ιδέα

Η ιδέα ήρθε το 2014 και ύστερα από έρευνα, μελέτη και πειραματισμό κατασκευάστηκε ένα καινοτόμο-πρωτότυπο φωτιστικό ενυδρείου μεταφέροντας το φως του ηλίου σε τεχνητό led φωτισμό το οποίο προσαρμόζεται στο φως του ηλίου και συγκεκριμένα των περιοχών που επιθυμούμε να δημιουργήσουμε το βιότοπο. Το φωτιστικό ελέγχεται από έναν επεξεργαστή μέσα από μια πλατφόρμα στο διαδίκτυο και έχει την δυνατότητα να μεταφέρει τον καιρό από οποιοδήποτε σημείο της γης στο ενυδρείο με όλα τα καιρικά φαινόμενα (αστραπές, συννεφιές, ανατολή- δύση ηλίου και φάσεις σελήνης). Είναι πρωτότυπο και καινοτομικό γιατί δεν υπάρχει κανένα που να έχει την δυνατότητα να κατεβάζει καιρό της αρεσκείας μας και να τον προσαρμόζει στο ενυδρείο.

1. Πλεονεκτήματα

Τα watt του φωτιστικού είναι ανάλογα των λίτρων του ενυδρείου. Σύμφωνα με πειραματισμούς που έχουν γίνει τα αποτελέσματα λένε ότι τα watt του led φωτιστικού θα πρέπει να είναι το 1/3 των συνολικών λίτρων του ενυδρείου π.χ. σε ένα ενυδρείο 500 λίτρων θα πρέπει να αντιστοιχούν 165watt led φωτιστικό σε αντίθεση με τα φωτιστικά T5 φθορίου που αντιστοιχούν watt/λίτρο, δηλαδή 500watt.

Πλεονέκτημα 1: Υψηλότερη αποδοτικότητα και λιγότερη θερμότητα: Τα LEDs είναι δύο φορές αποδοτικότερα από τις Τ5 λάμπες φθορισμού ή τα Metal halides στη μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας σε φως. Η αποδοτικότητα των καλύτερων leds μπορεί να είναι 3 φορές μεγαλύτερη των καλύτερων λαμπών. Τα LEDs μπορούν να παραγάγουν 4,5 φορές λιγότερη θερμότητα. Αυτό σημαίνει ότι  μπορούμε να εξαλείψουμε την ανάγκη για ένα ακριβό ψυκτικό (που καταναλώνει επίσης σημαντική ενέργεια).

Πλεονέκτημα 2: Εκτεταμένος κύκλος ζωής: Μια δίοδος δεν έχει  μέρη που φθείρονται γρήγορα, όπως μια πυρακτωμένη ίνα. Η διάρκεια ζωής του καλύτερου διαθέσιμου LED στην αγορά σήμερα είναι πολύ υψηλή (150.000 ώρες ή 33 έτη λειτουργίας, που παρέχει 12 ώρες λειτουργίας καθημερινά).

Στη σύγκριση, οι λάμπες φθορισμού πρέπει να αντικατασταθούν κάθε 4-12 μήνες. Με βάση το σενάριο χρήσης, σημαίνει ότι θα πρέπει να αντικατασταθούν τουλάχιστον 20 φορές κατά τη διάρκεια ζωής ενός φωτιστικού led. Υπό τον όρο ότι το κόστος των λαμπών φθορισμού για το φωτισμό των ενυδρείων μπορεί να είναι αρκετά υψηλό, ένα φωτιστικό led μπορεί να παρέχει σημαντική αποταμίευση.

Ας προσπαθήσουμε να υπολογίσουμε τις πιθανές εξοικονομήσεις από τη χρήση του καινοτόμου Led φωτιστικού μας. Ένα Led φωτιστικό 160w μπορεί να αντικαταστάσει ένα φωτιστικό Τ5 φθορίου 480w το οποίο χρησιμοποιείται για 500 λίτρα ενυδρείο. Σε 10 χρόνια το Led φωτιστικό θα εξοικονομήσει:

Το κόστος της KWh κυμαίνεται 0.08761-0.11165 λεπτά/KWh. Με βάση τα 0.08761 λεπτά έχουμε: 14000KWh*0.08761 λεπτά/KWh=1226Ε  εξοικονομούμε από την ηλεκτρική ενέργεια.

Αν υπολογίσουμε και το κόστος των Τ5 λαμπτήρων φθορισμού οι οποίοι θέλουν αντικατάσταση με το καλύτερο σενάριο, κάθε 1 χρόνο το κόστος ανεβαίνει πολύ. Π.χ. ένα φωτιστικό 480w Τ5 φθορίου χρησιμοποιεί 6 λαμπτήρες των 80w. O κάθε λαμπτήρας (π.χ. ΑΤΙ) κοστίζει 18Ε , έτσι έχουμε: 18Ε*6 λαμπτήρες*10 χρόνια=1080Ε  Άρα συνολικά εξοικονομούμε 1226+1080=2306Ε  ή 230Ε/το χρόνο.

Εκτιμήσαμε το «καλύτερο σενάριο» και δεν εξετάσαμε πολλές πρόσθετες δαπάνες π.χ. το κόστος ενός ψυκτικού μηχανήματος για να αφαιρέσουμε την θερμότητα που εκπέμπουν οι λάμπες φθορίου από το ενυδρείο, καθώς και το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας που σχετίζεται με τη λειτουργία του ψυκτικού. Εκτός αυτού, υπάρχουν και μη χρηματικές αξίες- όπως η περιβαλλοντική επιβάρυνση, η άνεση του να μην έχουμε συντήρηση σε ένα φωτιστικό Led για 10 χρόνια!

Πλεονέκτημα 3: Δυνατότητα να ρυθμιστεί ο φωτισμός και το φάσμα: Μέσα από τον επεξεργαστή ρυθμίσουμε εύκολα την διάρκεια και την ένταση του φωτιστικού. Μπορούμε να  μιμηθούμε την ανατολή και τη δύση του ηλίου καθώς και τον κύκλο του φεγγαριού. Η καινοτομίας μας είναι ότι μπορούμε να ορίσουμε ένα συγκεκριμένο μέρος της γης και να κάνουμε πλήρη προσομοίωση του καιρού στο ενυδρείο.  Είναι γνωστό ότι αυτό βοηθάει τους ζωντανούς οργανισμούς να αναπαραχθούν.

2. προώθηση

Οι ενέργειες προώθησης καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ενεργειών- εκτός της διαφήμισης, των δημόσιων σχέσεων και της προσωπικής πώλησης. Στόχο θα έχουμε να:

  • Να διεγείρουμε το αγοραστικό ενδιαφέρον και να δημιουργήσουμε σε μικρό χρόνο μια ισχυρή και γρήγορη ανταπόκριση των καταναλωτών απέναντι στο προϊόν μας
  • Να διεγείρουμε το ενδιαφέρον των μεσαζόντων και να τους πείσουμε να διακινήσουν το προϊόν μας
  • Να τονώσουμε το ενδιαφέρον των πωλητών για να μεγιστοποιήσουν τις προσπάθειες πωλήσεων.

Σχεδιάζουμε πως θα ενδυναμώσουμε την επιρροή μας στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, μέσα από διαφημίσεις και παρουσιάσεις σε δίκτυα μαγαζιών.

  • Θα διοργανώσουμε διαγωνισμούς με δώρα τα φωτιστικά μας.
  • Διαφημίσεις σε ελληνικά και ξένα φόρουμ
  • Παρουσιάσεις σε συναντήσεις που διοργανώνονται σε ενυδρειόφιλους
  • Άρθρα στο διαδίκτυο σχετικά με τον φωτισμό και τις ευεργετικές του ενέργειες στα ζωντανά μας
  • Εκπτωτικούς κωδικούς σε περίοδο εκπτώσεων

Επίκεντρό μας θα είναι το διαδίκτυο, είμαστε εξωστρεφείς και θα βρίσκουμε τακτικές να προσελκύουμε τη δημοσιότητα δημιουργικά και στοχευμένα, έτσι θα ενισχύουμε τις πωλήσεις μας.

3. Τιμολογιακή πολιτική

Η τιμή του φωτιστικού θα περιλαμβάνει το κέρδος και το κόστος του ανάλογα το μέγεθος και το είδος του. Θα υπάρχουν δύο είδη φωτιστικών (Γλυκού, θαλασσινού νερού) και η κάθε κατηγορία θα έχει από 3 υποκατηγορίες (μικρό, μεσαίο, μεγάλο φωτιστικό).

4. Αγορά

Θα κινηθούμε σε 4 κύριες αγορές, στην ελληνική, στην ευρωπαϊκή, στην ρώσικη και στην αμερικάνικη. Έτσι θα καταφέρουμε να διεκδικήσουμε μια καλύτερη θέση στην αγορά και να αυξήσουμε τα κέρδη. Με στοιχεία που έχουμε από το διαδίκτυο σε 4 από τα μεγαλύτερα ενυδρειακά φόρουμ έχουμε: στην Ελλάδα, το AQUAZONE και το GAB, έχουν 19089 και 7231 ενεργά μέλη αντίστοιχα, ενώ το αμερικάνικο REEFCENTRAL έχει 350026 μέλη. Τέλος το ρώσικο AQA.RU έχει 78731 μέλη. Όλα αυτά τα μέλη έχουν ανάγκη από φωτιστικά ή αναβάθμιση των φωτιστικών τους. Μετά από έρευνα που κάναμε μέσα από ερωτηματολόγια αλλά και συζητήσεις μέσα από ενυδρειακά forum αποδείχθηκε ότι όλο και περισσότερο οι χομπίστες προτιμούν led φωτιστικά από τα συμβατικά φωτιστικά.

5. Ανάλυση Ανταγωνιστών

Ο κλάδος στον οποίο θα ανταγωνιστούμε χαρακτηρίζεται από υψηλά εμπόδια εισόδου όπως Brand name και φήμη. Μεγάλες αμερικάνικες, γερμανικές και πολωνικές εταιρείες έχουν οδηγηθεί στην κορυφή του ενυδρειακού φωτισμού, όπως ATI, Pacific Sun, Geisemen, Ecotech. Επίσης αρχίζουν και κερδίζουν μερίδιο της αγοράς κινέζικες εταιρείες όπως η Jebao. Πιστεύουμε ότι γρήγορα θα κερδίσουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της αγοράς μέσω του καινοτόμου προϊόντος, της πολιτικής των εκπτώσεων και προσφορών, των διαφημίσεων και της προώθησης στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης και στο διαδίκτυο αλλά και λόγω του ποιοτικού και ταυτόχρονα φτηνού προϊόντος.

  • Δυνητικοί ανταγωνιστές:
  1. Οι νεοεισερχόμενοι μπορούν να αυξήσουν την ένταση του ανταγωνισμού και να μειώσουν την ελκυστικότητα του κλάδου. Η απειλή αυτή εξαρτάται από τα εμπόδια εισόδου του κλάδου.
  1. Η διαπραγματευτική δύναμη των προμηθευτών.
  2. Τέλος η διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών.

6. Χρονικός προγραμματισμός

Οι κυριότερες ενέργειες που πρέπει να γίνουν αφού συσταθεί η εταιρεία και αφού έχουμε έτοιμο το προϊόν είναι να εγκαταστήσουμε το εργαστήριο- αποθήκη, να βρούμε προμηθευτές και να αγοράσουμε ένα 3d printer ώστε να ξεκινήσει η δοκιμαστική παραγωγή του προϊόντος. Ωστόσο τον καιρό προετοιμασίας θα πρέπει παράλληλα να κάνουμε έρευνες και να γνωστοποιούμε στους καταναλωτές το καινοτόμο προϊόν που ετοιμάζουμε, να βρούμε συνεργάτες και χρηματοδοτήσεις.

Τους 3 πρώτους μήνες πριν συσταθεί η επιχείρηση καθώς και τους 3 επόμενους μήνες μετά την σύσταση η ομάδα θα πρέπει να εργαστεί πάνω σε θέματα σχεδιασμού και προδιαγραφών. Θα πρέπει να ενσωματώσουμε στην ομάδα έναν μηχανολόγο- μηχανικό ώστε να σχεδιάσει το φωτιστικό και να γίνουν τα πρώτα τεστ. Τον 4ο και 5ο μήνα θα πρέπει να βρεθούν συνεργάτες και προμηθευτές πρώτων υλών. Το marketing θα είναι ένα από τα πρώτιστα μελήματα της ομάδας ώστε να γίνουν σωστές έρευνες και προώθηση του προϊόντος αρχικά στην ελληνική και ρώσικη αγορά μέσα από forums και διαφημιστικές καμπάνιες. Κάποια ταξίδια στην Ευρώπη και στη Ρωσία καθώς και συμμετοχή Ευρωπαϊκών και παγκοσμίων εκθέσεων θα βοηθούσε στην εξεύρεση νέων πελατών. Μεταξύ 6ου και 10ου μήνα θα πρέπει να εγκαταστήσουμε το εργαστήριο, τον εξοπλισμό και την αποθήκευση των προϊόντων. Τέλος κατά την διάρκεια σύστασης της εταιρείας θα πρέπει συνεχώς να ερχόμαστε σε επαφή με δυνητικούς πελάτες και να βρούμε χρηματοδοτήσεις.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου έλαβε εξαιρετικά σχόλια από διάφορα ελληνικά και ξένα φόρουμ φίλων ενυδρείου. Στις αρχές του 2016 αναδείχθηκε στους φιναλίστ του 3ου Επιχειρηματικού Διαγωνισμού John & Mary Pappajohn Business Plan Awards του Anatolia School of Business. Στα τέλη της ίδιας χρονιάς έλαβε την 1η θέση στον 2ο Επιχειρηματικό Διαγωνισμό «Ανοικτοί Επιχειρηματικοί Ορίζοντες» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και κατόπιν προωθήθηκε στη 2η  φάση του Διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας προγράμματος NBG Business Seeds (2017) της Εθνικής Τράπεζας.

7. Απαιτούμενοι πόροι

Οι κυριότερες ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι να αναζητήσουμε χρηματοδότες, προμηθευτές και να αγοράσουμε ένα 3d printer ώστε να ξεκινήσει η παραγωγή του προϊόντος. Το κόστος του 3d εκτιμάται στα 3.000Ε.

8. Βιογραφικά

Μηλιώτης Δημήτριος: 35 ετών, απόφοιτος του τμήματος Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου και master «Στρατηγικές Διαχείρισης Περιβάλλοντος και καταστροφών» του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Νεχάεβα Έλενα: Είναι οικονομολόγος 41 ετών. Αποφοίτησε από το τμήμα του Marketing του Volgodonsk της Ρωσίας και του προγράμματος Λογιστικής, Ελέγχου και Ανάλυσης στα Οικονομικά του Κρατικού Πανεπιστημίου της Μόσχας. Έχει εργαστεί σε διάφορες κρατικές και ιδιωτικές θέσεις στη Ρωσία.

Γαλλιάκης Μιχαήλ: 28 ετών, Τελειόφοιτος μεταπτυχιακός φοιτητής Μηχανικός Πληροφορικής με πολυετή εμπειρία στα δίκτυα, στους υπολογιστές και στον προγραμματισμό H/Y. Διαθέτει ικανότητα στο να προβλέπει, να αναγνωρίζει και να λύνει προβλήματα πληροφορικής. Ειδικεύεται στη ανάλυση, σχεδίαση και ανάπτυξη συστημάτων λογισμικού, με χρήση διαφόρων τεχνολογιών, εργαλείων και γλωσσών προγραμματισμού.

Ζάχος Ευάγγελος: 27 ετών, απόφοιτος του ΤΕΙ Αθήνας τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής. Ικανότητες προγραμματισμού, marketing και σχεδίαση- εικαστικά (γραφιστική και UI).


Κωδικός Ιδέας

2524

Ονοματεπώνυμο Υπευθύνου

Μηλιώτης Δημήτριος

Link

Visit project

Ιδιότητα

Εκτός Κοινότητας ΠΑ

Email Υπεύθυνου Επικοινωνίας

d_miliotis@yahoo.gr

Ονοματεπώνυμο 2ου Μέλους

Νεχάεβα Έλενα

Ονοματεπώνυμο 3ου Μέλους

Γαλλιάκης Μιχαήλ

Ονοματεπώνυμο 4ου Μέλους

Ζάχος Ευάγγελος

Κατηγορία Υποβολής

2η Φάση Κατηγορία Β

Θεματική Κατηγορία

Τουρισμός-Πολιτισμός-Περιβάλλον

Η ιδέα σας έχει τύχει εμπορικής εφαρμογής μέχρι τώρα;

Ναι