Vision Statement
Να γίνουμε αναπόσπαστος ψηφιακός σύντροφος κάθε πελάτη, κάθε επαγγελματία εστίασης, και κάθε σερβιτόρου.
Περίληψη
Η ανάπτυξη και ο συνεχείς εμπλουτισμός με καινούργιες δυνατότητες μιας εφαρμογής ψηφιακού σερβιτόρου, μέσω της οποίας βλέπεις το μενού καταστήματος, παραγγέλνεις, ή/και ειδοποιείς τον σερβιτόρο. Έτσι βελτιώνονται οι χρόνοι παράδοσης των παραγγελιών και η ικανοποίηση των πελατών στα Café και στους χώρους εστίασης με αύξηση του επιπέδου εξυπηρέτησης και παράλληλη μείωση των εξόδων τους. Επίσης, μέσω της εφαρμογής, θα αυξηθεί το engagement μεταξύ πελάτη και καταστήματος, χάριν στην δυνατότητα αποστολής εξατομικευμένων προσφορών στους πελάτες.
Αναλυτική Περιγραφή
Είμαστε μια ομάδα τριών νέων ανθρώπων όπου οραματιζόμαστε και εργαζόμαστε για την ανάπτυξη μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα. Η εφαρμογή θα λειτουργεί σε τρεις μορφές: για τον διευθυντή καταστήματος, το προσωπικό και τον πελάτη.
Όσον αφορά τον πελάτη η εφαρμογή είναι ένας ψηφιακός σερβιτόρος, με κύρια χαρακτηριστικά: (1) την δυνατότητα αποστολής, παρακολούθησης και πληρωμής παραγγελίας σε ένα κατάστημα εστίασης και (2) την αναζήτηση προσφορών από καταστήματα της περιοχής. Σχετικά με το πρώτο, ένας θαμώνας συνεργαζόμενου καταστήματος θα βλέπει το μενού του καταστήματος (με δυναμική προβολή βασιζόμενη σε παλαιότερες αγορές του), θα παραγγέλνει και θα μπορεί να πληρώσει την παραγγελία του με την χρήση της εφαρμογής, ενώ πάντα θα μπορεί να καλέσει τον σερβιτόρο του, ο οποίος, με την δική του μορφή της εφαρμογής, θα γνωρίζει πιο τραπέζι τον καλεί και σε τι κατάσταση βρίσκεται η παραγγελία. Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι ότι πριν από την επιλογή καταστήματος, στον πελάτη-χρήστη θα παρουσιάζονται προσφορές από καταστήματα της περιοχής του, τις οποίες θα μπορεί να εξαργυρώσει μόνο με την χρήση της εφαρμογής.
Όσον αφορά το προσωπικό, οι υπάρχουσες εφαρμογές περιορίζονται στο να βοηθάνε τον σερβιτόρο να παίρνει παραγγελίες και να στέλνονται αυτόματα στην κουζίνα/μπαρ, αλλά πάντα απαιτούν την προσωπική ενασχόληση του σερβιτόρου για το στάδιο λήψης/αναθεώρησης της παραγγελίας. Αντιθέτως, εμείς προσφέρουμε την δυνατότητα άμεσης διάδρασης μεταξύ πελατών και κουζίνας, μειώνοντας τον φόρτο εργασίας και προσφέροντας καλύτερη επικοινωνία μεταξύ τους, βοηθάμε στο να υπάρξει γρηγορότερη εξυπηρέτηση αλλά και διαφήμιση των καταστημάτων.
Τέλος, η εφαρμογή θα δίνει την δυνατότητα στους επαγγελματίες να προσφέρουν προσφορές στους πελάτες τους, είτε γενικευμένες, είτε βάση του ιστορικού παραγγελιών του πελάτη. Επίσης, οι καταστηματάρχες θα ενημερώνονται για τις συνήθειες των θαμώνων τους, αλλά και για την λειτουργία του καταστήματος (πχ μέσος χρόνος παράδοσης παραγγελίας) μέσω των δεδομένων που θα συλλέγονται από τις παραγγελίες, με βάση τα πρότυπα GDPR.
Η τιμολογιακή μας στρατηγική βασίζεται στην χρήση του προϊόντος μας. Για κάθε παραγγελία που θα περατώνεται από την εφαρμογή μας, θα δεχόμαστε ένα ποσοστό επί του ποσού της παραγγελίας. Με αυτόν τον τρόπο, ο καταστηματάρχης, δεν θα πληρώνει για ένα προϊόν που δεν χρησιμοποιεί, κάνοντας το πιο πιθανό να χρησιμοποιηθεί.
Οι υπηρεσίες μας θα προσφερθούν σε ανεξαρτήτου μεγέθους χώρους εστίασης και καφετέριες. Έμφαση, ωστόσο, θέλουμε να δώσουμε σε καφετέριες και οργανωμένες παραλίες-καντίνες. Ο λόγος είναι γιατί αναβαθμίζουμε της ποιότητα εξυπηρέτησης τους με ταυτόχρονη μείωση των εξόδων τους. Απαιτούνται λιγότεροι σερβιτόροι και ο καταστηματάρχης έχει καλύτερη εποπτεία της πελατείας και του προσωπικού του. Δεν πρέπει να αγνοηθεί η βοήθεια που θα προσφέρει σε τουριστικές επιχειρήσεις αφού βοηθά στην μείωση προβλημάτων επικοινωνίας, και στην αύξηση εμπιστοσύνης μεταξύ πελάτη και καταστηματάρχη. Οι χώροι εστίασης και τα Café, παρά την ζημιά που προκλήθηκε λόγω της οικονομικής κρίσης, είναι οι επιχειρήσεις που ιδρύονται περισσότερο στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, για το δεκάμηνο του Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του έτους 2017, μία στις πέντε νέες επιχειρήσεις (σε σύνολο 6037) δραστηριοποιείτε στην εστίαση, με τις καφετέριες να είναι δεύτερες, κατά το επιμελητήριο Αθηνών. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα που θα έχει εδώ η εφαρμογή μας, είναι ότι θα έχει μεγαλύτερη απήχηση στους νέους, που είναι και αναλογικά το πολυπληθέστερο γκρουπ καταναλωτών σε αυτά τα είδη καταστημάτων.
Η επιχείρηση θα ανήκει στον κλάδο της πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών. Ένας κλάδος ο οποίος σε παγκόσμιο επίπεδο αψήφησε την κρίση των προηγούμενων χρόνων, ενδεικτικά σε παγκόσμιο επίπεδο το 2014 και 2015 υπήρξαν αυξήσεις 2,2% και 4,1%, αντίστοιχα, στα έσοδα (κατά τον ΣΕΠΕ). Όμως, στον τομέα της ψηφιακής παραγγελιοληψίας στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ασφαλή στοιχεία. Ωστόσο υπάρχουν πολλές εταιρείες(E-link, Portable solutions, Dionserve), οι οποίες όμως προσφέρουν παραπλήσιες λύσης απλής παραγγελιοληψίας. Όντας μια εφαρμογή όπου θέλουμε να γίνει Viral πιστεύουμε ότι η αντίδραση των ανταγωνιστών θα είναι καθυστερημένη, αφού απαιτεί σχεδιασμό και ανάπτυξη εντελώς διαφορετικής εφαρμογής, αλλά, κυρίως, να προσελκύσει σημαντικό αριθμό χρηστών.
Το σημαντικότερα αρχικά κόστη αφορούν την ενοικίαση χώρου γραφείου, την προβολή/διαφήμιση, και την πληρωμή των εργαζομένων. Η προβολή του προϊόντος θα γίνει προς δύο: στους πελάτες (καταστηματάρχες), και τους δυνητικούς χρήστες της εφαρμογής (θαμώνες). Η προώθηση της υπηρεσίας στους καταστηματάρχες θα γίνει με παρουσίαση των δυνατοτήτων της και των πλεονεκτημάτων της και με συμμετοχή μας σε επαγγελματικές εκθέσεις. Αντιθέτως στους δυνητικούς χρήστες θα προωθηθούμε μέσω στοχευμένων διαφημίσεων στα social media και γενικότερο στο διαδίκτυο αλλά και με events προώθησης με συνεργαζόμενα καταστήματα.
Όντας project που θα δραστηριοποιηθεί στον κλάδο της πληροφορικής δεν υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις ως προς τον χώρο που θα χρησιμοποιηθεί ως έδρα της επιχείρησης. Για την στέγαση των υπολογιστικών μας αναγκών θα γίνει χρήση του Cloud, που είναι ιδανικό για νεοφυείς επιχειρήσεις μιας και το κόστος είναι άμεσα αναλογικό με την χρήση του, αλλά και προσφέρει το scalability που είναι απαραίτητο για μια δυνητικά viral εφαρμογή. Τέλος να αναφέρουμε ότι στα αρχικά στάδια της επιχείρησης τα μέλη της entrepreneurial team είναι αρκετά για την ομαλή λειτουργία της. Τα λειτουργικά έξοδα για τον πρώτο χρόνο ανέρχονται στο ποσό των 2000 ευρώ. Χωρίς να συμπεριλαμβάνονται έξοδα για προσωπική εργασία
Η entrepreneurial team αποτελείται από τρία άτομα. Τον Ιατρέλλη Χαρίλαο ο οποίος έχει αποφοιτήσει από το τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με σχετική εμπειρία στον κλάδο της φοροτεχνικής λογιστικής, ετών 24. Ο Στεριανέλης Ταξιάρχης, απόφοιτος του τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου και μεταπτυχιακός φοιτητής στο Π.Μ.Σ Τεχνολογίες και Διοίκηση του πανεπιστημίου Αιγαίου, ετών 23. Ο Τρούμπης Ιωάννης, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Πληροφορική από το Πανεπιστήμιο του Bristol και μεταπτυχιακός φοιτητής στο ΠΜΣ Περιβαλλοντικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ετών 24.
Είμαστε άτομα τα οποία καταγόμαστε και κατοικούμαι στο βορειοανατολικό Αιγαίο και ενδιαφερόμαστε για τον τόπο καταγωγής μας και την ευημερία του. Συνεπώς, θέλουμε να δημιουργήσουμε μια επιχείρηση η οποία, πέρα από τα προσωπικά οφέλη, θα βοηθήσει και την τοπική οικονομία. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι θα περιοριστούμε σε τοπικό επίπεδο. Άλλωστε, ο κλάδος που θα δραστηριοποιηθούμε βοηθάει στην γεωγραφική εξάπλωση και η φύση της εφαρμογής μας δεν απαιτεί προσωπική διεπαφή με τους πελάτες. Το entrepreneurial team χαρακτηρίζεται από δίψα για δημιουργία και αγάπη για την τεχνολογία. Όσον αφορά τις ικανότητες μας, διαθέτουμε τις απαραίτητες ικανότητες ανάπτυξης λογισμικού, καθώς και ίδρυσης και διαχείρισης μίας νεοφυούς επιχείρησης.
Κωδικός Ιδέας | 2572 |
Ονοματεπώνυμο Υπευθύνου | Στεριανέλης Ταξιάρχης |
Ιδιότητα | Φοιτητής ΠΑ |
Τμήμα Πανεπιστήμιου Αιγαίου | Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων |
Email Υπεύθυνου Επικοινωνίας | taxiarchis.sterianelis@gmail.com |
Ονοματεπώνυμο 2ου Μέλους | Τρούμπης Ιωάννης |
Ονοματεπώνυμο 3ου Μέλους | Ιατρέλλης Χαρίλαος |
Κατηγορία Υποβολής | Κατηγορία Β |
Θεματική Κατηγορία | Πληροφορική-Τηλεπικοινωνίες-Διακυβέρνηση-Κοινωνία |
Η ιδέα σας έχει τύχει εμπορικής εφαρμογής μέχρι τώρα; | Όχι |