AGROlab

Η πρόταση στοχεύει στον τομέα της Αγροδιατροφής σε άμεση συνέργεια με τον τομέα του τουρισμού, εισάγοντας ένα ολοκληρωμένο βιωματικό τουριστικό προϊόν. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να τονισθεί η έλλειψη εξ αποστάσεως διασύνδεσης μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή, τόσο στο Ελληνικό όσο και στο Διεθνές περιβάλλον με αποτέλεσμα να παρατηρείται, ότι πολλά τοπικά παραγόμενα αγροτικά προϊόντα (όπως προϊόντα μακράς διαρκείας) να καταλήγουν ως απορρίμματα ενώ θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και να βρουν θέση στην Ελληνική και Διεθνή αγορά. Η πρόταση μας δίνει την δυνατότητα με την χρήση του διαδικτύου ο χρήστης να μπορεί να προμηθευτεί εγχώρια αγροτικά προϊόντα να επισκεφθεί να μάθει και να γνωρίσει τους ιδίους τους παράγωγους.

1. Η επιχειρηματική ιδέα αποτελεί νια νεωτεριστική διασύνδεση παραγωγού και χρήστη/καταναλωτή αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες (και μεθόδους logistics) μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας οπού θα προβάλλονται τα αγροτικά προϊόντα καθώς επίσης η δυνατότητα τις βιωματικής γνωριμίας με τον ίδιο τον παραγωγό αλλά και τις μεθόδους παραγωγής του.
Προτείνεται η συμμετοχή άμεσα των παραγωγών αγροτικών προϊόντων μακράς διάρκειας (μεταποιημένα αγροτικά προϊόντα, ενδεικτικά: δημητριακά, ελαιόλαδο, κρασί, μαστίχα, τυροκομικά, κ.α.) καθώς και ένα ολοκληρωμένο προϊόν βιωματικού τουρισμού της υπαίθρου, όπου ο χρήστης έχει την δυνατότητα να γνωρίσει, να μάθει, να εργαστεί και γενικότερα να συμμετάσχει με τον ίδιο τον παραγωγό στο περιβάλλον εργασίας του.
Η δυνατότητα αποστολής αφορά εξ ολοκλήρου τον παραγωγό και τον καταναλωτή μετά από συνεννόηση των δυο πλευρών ή θα μπορούσε να αποτελέσει και διαδικασία διακίνησης προϊόντων για την οποία θα μεριμνήσει η επιχείρηση AGROlab μετά από έγγραφη συμφωνία. Τα έσοδα της επιχείρησης θα προκύπτουν ως fees για τους παράγωγους που θα διακινούν προϊόντα ή θα προβάλλονται τα προϊόντα τους μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τόσο στον Ελληνική όσο και στην διεθνή αγορά.

2. Η επιχειρηματική ιδέα στοχεύει σε συγκεκριμένους καταναλωτές που επιθυμούν να προμηθεύονται προϊόντα με ταυτότητα προέλευσης και διασφαλισμένες μεθόδους παραγωγής (φιλικές στο περιβάλλον) αγροτικών προϊόντων όπως οργανικά προϊόντα. Η υπηρεσία στοχεύει σε άτομα 18 με 65 τα οποία χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και είναι χρήστες με ειδικές αναζητήσεις, διατροφικές συνήθειες αλλά και ευαισθητοποιημένοι καταναλωτές χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο ευρύτερης στόχευσης. Στοχεύουμε και σε τοπικές αγορές αλλά και σε Ευρωπαϊκές-Διεθνείς αγορές στις οποίες εντοπίζονται εξειδικευμένες διατροφικές συνήθειες οι οποίες μπορούν να υποστηριχθούν από τις υπηρεσίες μας διαμορφώνοντας κατάλληλη στρατηγική και τεχνικές niche marketing (κόγχη αγοράς), όπου για ομάδες δυνητικών πελατών οι όποιοι αναζητούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Ενδεικτικά η αγορά βιολογικών προϊόντων ή προϊόντων παραγόμενων με φιλικές μεθόδους ανέρχεται στο 8,7% στην Γερμανία με ανερχόμενη τάση. (πηγή ypaithros.gr). Σε κάθε περίπτωση οι εκτιμήσεις για την αγορά διατροφικών προϊόντων σε διασύνδεση με φιλικές μεθόδους παραγωγής ή εξειδικευμένα χαρακτηριστικά ανέρχεται σε περίπλου 8-10% της παγκόσμιας παραγωγής και στην Ελλάδα σε περίπου 5,6%. Το μικρό ποσοστό αναδεικνύει την δυνατότητα διεύρυνσης της αγοράς μέσα από την επιχειρηματική μας ιδέα.

3. Ο κλάδος στον οποίο υπάγεται η επιχειρηματική ιδέα είναι η αγροδιατροφή και ο τουρισμός. Το μέγεθος της εταιρίας είναι μια Μικρή-Πολύ μικρή επιχείρηση σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό καθορισμό, και επιλέγουμε για αρχή συγκεκριμένους μικρούς παράγωγους με συγκεκριμένα τοπικά αγροτικά προϊόντα με δυνατότητα διεύρυνσης στο μέλλον με δημιουργία αποθηκευτικών χώρων σε κομβικά σημεία της τοπικής και διεθνούς αγοράς και συστήματος logistics, με σκοπό τα προϊόντα να αποστέλλονται αποκλειστικά από εμάς. Προβλέπεται διασύνδεση με περισσοτέρους παράγωγους και προορισμούς με σκοπό την καλύτερη διάδοση των προϊόντων και καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών. Γνωρίζουμε την ύπαρξη παρομοίων ιστοσελίδων διάθεσης αγροτικών προϊόντων που δεν προσφέρουν κάποιες από τις καινοτομίες που προσφέρουμε εμείς. Για αρχή αναφερόμαστε στα προσωπικά προφίλ των παραγωγών αλλά και των καταναλωτών τα οποία θα υπάρχουν ώστε να εξυπηρετούν την δυνατότητα κριτικής των χρηστών προς τους παράγωγους, τις ζωντανής συνομιλίας μεταξύ των χρηστών όπως και ο παράγωγος θα έχει την ευκαιρία να αναδείξει την μέθοδο παραγωγής και τα προϊόντα του μέσω φωτογραφιών στον προφίλ του. Επιπλέον ένα ακόμα προτέρημα έναντι των ανταγωνιστών μας είναι η σύνδεση με δυνατότητες βιωματικού τουρισμού της υπαίθρου καθώς επίσης και η συλλογή πόντων οι οποίοι θα προκύπτουν κατά το μέγεθος της ποσότητας των προϊόντων οπού μετρά ένα ορισμένο ποσό συλλογής και θα εξαργυρώνονται μέσω προϊόντων που θα παρέχονται δωρεάν από τον παραγωγό σε κοινωνικά ασθενής ομάδες όπως είναι π.χ. οι προσφυγές, οι άστεγοι και οικογένειες με ανάγκες με σκοπό την ευαισθητοποίηση των χρηστών. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τις κινήσεις των ανταγωνιστών μας -ίσως να τις προβλέπουμε μόνο- αλλά θα παραμείνουμε πιστοί στην ιδεολογία της AGROlab με σκοπό την διατήρηση και την βελτιστοποίηση της.

4. Η κοστολόγηση μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης απαιτεί ένα σωστά δομημένο επιχειρησιακό σχέδιο (business plan). Ενδεικτικά σημαντικά κόστη ίδρυσης και διατήρησης της AGROlab ετησίως έχουν ως εξής: Σχεδιασμός και Δημιουργικό ιστοχώρου-ιστοσελίδας 2.500€ ενοικίαση χώρου server & back-up, 150€ για χώρο ικανό διατήρησης ψηφιακού υλικού 2ΤΒ, αγορά του url/www.agrolab.gr 246€ που περιλαμβάνει και προβολή-προώθηση μέσω Google, δημιουργία Facebook fan page 84€. Το συνολικό ποσό ανέρχεται στα 2.896€ για την δημιουργία της ιδέας. Επιπλέον ως επιχείρηση, μια ατομική επιχείρηση απαιτεί έξοδα έδρας περίπου 500€ μηνιαίως, Τέλη ΕΦΚΑ/Φόροι 2.284, και βασικός εξοπλισμός 2.500€. Η διατήρηση της Ιστοσελίδας περιλαμβάνει μοντέλο πρόβλεψής και για υποστήριξη περιστασιακή από μηχανικό πληροφορικής σε περίπτωση επιπλοκής της σελίδας συν έξοδα για την διαμόρφωση συστήματος προστασίας προσωπικών δεδομένων. Ένας υποθετικός χρόνος πραγματοποίησης είναι περίπου 6-8 μήνες.

5. Η ομάδα αποτελείται από τους κ. Τσιαντή Νικόλαο, 24 ετών, απόφοιτος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τριτοετής προπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Περιβάλλοντος της σχολής Περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Βασικές αξίες που τον χαρακτηρίζουν σύμφωνα με την αυτοκριτική είναι: Συνέπεια, εργατικότητα, θέσπιση στόχων με σκοπό με την επίτευξη τους, ρεαλιστικότητα και επιμονή όσων αφορά τις επαγγελματικές του υποχρεώσεις.
Άγγελος Νιόκος ετών 21 απόφοιτος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τριτοετής προπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Περιβάλλοντος της σχολής Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου χαρακτηρίζεται από υπομονή και επιμονή με σκοπό την πραγματοποίηση των στόχων του, προσαρμοστικότητα με σκοπό την αξιοποίηση των δεδομένων που υπάρχουν, φιλοδοξία, φιλότιμο, φαντασία, και αμεσότητα.
Η συνεργασία προκύπτει από το γεγονός ότι μοιράζονται τον ρεαλισμό και την φαντασία σε ένα κοινό στόχο-ιδέα με αποτέλεσμα ένα ολοκληρωμένο μοντέλο πραγματοποίησης και σταθερότητα χωρίς αυτό να είναι βαρετό η μη βιώσιμο. 

Κωδικός Ιδέας2571
Ονοματεπώνυμο ΥπευθύνουΝικολαος Τσιαντής
ΙδιότηταΦοιτητής ΠΑ
Τμήμα Πανεπιστήμιου ΑιγαίουΠεριβάλλοντος
Email Υπεύθυνου Επικοινωνίαςseipocrew5@gmail.com
Ονοματεπώνυμο 2ου ΜέλουςΆγγελος Νιόκος
Κατηγορία ΥποβολήςΚατηγορία Α
Θεματική ΚατηγορίαΑγροτική Ανάπτυξη-Διατροφή-Υγεία-Εκπαίδευση
Η ιδέα σας έχει τύχει εμπορικής εφαρμογής μέχρι τώρα;Όχι