Green Coast



Περιγραφή
Σύνοψη

Ένα από τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σημερινή κοινωνία, τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι τα οικολογικά ή ―για πολλούς― περιβαλλοντικά προβλήματα, τα οποία έχουν οδηγήσει σε κλιματική αλλαγή, τρύπα του όζοντος, αποδάσωση, ερημοποίηση, εξαφάνιση βιολογικών ειδών και ρύπανση του νερού, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο υγειονομικό κίνδυνο στη χώρα.

Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παραπάνω προβλήματος, θα πρέπει να αναπτυχθούν πρωτοβουλίες τόσο εξειδικευμένων κέντρων όσο και ιδιωτών. Ως περιβαλλοντολόγος, η εφαρμογή που θα κατασκευάσω έχει ως κύριο σκοπό να απαντήσει στο συγκεκριμένο περιβαλλοντικό ζήτημα, τόσο σε τοπικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο ευαισθητοποιώντας τον πληθυσμό με σκοπό ο τελευταίος να αναπτύξει περιβαλλοντική συνείδηση. Βασικός στόχος αυτής της ιδέας είναι η οικιοθελής προσπάθεια του ανθρώπου να συμβάλλει στον καθαρισμό των παράκτιων περιοχών αλλά κι ο σεβασμός του προς το περιβάλλον, ώστε να καλλιεργηθεί η περιβαλλοντική συνείδηση και ευαισθητοποίηση.

Πιο συγκεκριμένα, η εφαρμογή (και εξής GreenCoast) απευθύνεται σε δύο αποδέκτες: 1) ιδιοκτήτες μαγαζιών σε οργανωμένες παραλίες και 2) λοιπούς χρήστες-επισκέπτες των παραλιών-λουόμενους. Η πιλοτική εφαρμογή του GreenCoast θα ξεκινήσει στις παράκτιες περιοχές της Λέσβου, του τρίτου μεγαλύτερου νησιού της Ελλάδος. Στη συνέχεια, στόχος είναι να αναπτυχθεί τόσο στα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου, όσο και των υπόλοιπων νησιών του Αιγαίου.

Στο GreenCoast, ιδιοκτήτες μαγαζιών σε οργανωμένες παραλίες θα μπορούν να δημιουργούν προφίλ, μέσα από το οποίο θα αγοράζουν συνδρομές για να διαφημίσουν το χώρο τους και τις παροχές τους. Το καινοτόμο στοιχείο της εφαρμογής είναι ότι η εφαρμογή θα τους ‘’αναγκάζει’’ να κάνουν upload μία φωτογραφία στο προφίλ τους που θα έχει άμεση χρήση με τη κάμερα του κινητού, ώστε σε πρώτο (live) και άμεσο χρόνο να φαίνεται η καθαρή παράκτια περιοχή. Ο χρήστης θα μπορεί σε πρώτο χρόνο να βλέπει τις παράκτιες περιοχές και να αξιολογεί την καθαρότητα της κάθε μίας. Το GreenCoast θα αποτελέσει, δηλαδή, μια εφαρμογή που λειτουργεί με περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, εργαλεία σύγκρισης τιμών και αξιολογήσεις, αναλόγως την ευαισθητοποίηση στο περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

Η εφαρμογή θα έχει πρόσβαση στους χάρτες και τον καιρό. Στη συνέχεια, μέσω της τοποθεσίας GPS, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει σε ποιο νομό βρίσκεται ή ποιο νομό θέλει να βρει. Με ‘’πινέζες’’ θα εμφανίζονται οι παράκτιες περιοχές του χάρτη (όπου υπάρχει παραλία) και θα μπορεί ο χρήστης να κάνει zoom in ή zoom out πάνω στον χάρτη για να ερευνήσει την παραλία την οποία θέλει να επισκεφτεί (έχοντας φωτογραφικό υλικό μέσα στο GreenCoast από κάθε παράκτια περιοχή) , καθώς και με τη βοήθεια των χαρτών να εμφανιστεί και η διαδρομή-πρόσβαση. Επιπλέον, με φίλτρα, θα μπορέσει ο χρήστης να βρει ποια παραλία του αρμόζει καλύτερα (π.χ. απόμερες, με θαλάσσια σπορ, με εκδηλώσεις, κλπ).

Με την πρόσβαση του χρήστη στην περιοχή θα μπορέσει να κάνει check in και να βαθμολογήσει, καθώς και να σχολιάσει την παραλία, την καθαρότητα αυτής, την καθαρότητα του μαγαζιού στο οποίο βρίσκεται, τα ανακυκλώσιμα προϊόντα που χρησιμοποιούνται από τον ιδιοκτήτη κ.ά.

Μέσα στην εφαρμογή, ο χρήστης θα μαζεύει πόντους, ανάλογα με διάφορες δράσεις που θα κάνει, όπως το να μαζέψει τα απορρίμματά του, να βοηθήσει στη διατήρηση της παραλίας να μείνει καθαρή, να χρησιμοποιεί δικό του ανακυκλώσιμο καλαμάκι κλπ. Σε συνεργασία με τους ιδιοκτήτες των μαγαζιών, θα εξαργυρώνονται οι πόντοι αναλόγως. Επιπλέον, θα οργανώνονται εθελοντικές εκδηλώσεις όπως καθαρισμός ενός κόλπου, όπου ο χρήστης θα εισπράττει κι άλλους πόντους.

Απώτερος στόχος της ομάδας έργου είναι να καταδείξει ότι οι περιβαλλοντολόγοι έχουν άμεσο αντίκτυπο στην κοινωνία κι ότι είναι απαραίτητοι στη λειτουργία της κοινότητας.

Άμεσοι ωφελούμενοι της εφαρμογής είναι οι ιδιοκτήτες μαγαζιών, οι οποίοι θα μπορέσουν να διαφημιστούν και να αναδείξουν το περιβαλλοντικό τους πρόσωπο, οι τουρίστες καθώς θα διευκολυνθούν στην αναζήτησή τους και ο κάθε χρήστης της εφαρμογής που θα εξαργυρώνει πόντους και θα λαμβάνει το αντίστοιχο κέρδος. Έμμεσα ωφελούμενοι είναι οι ιδιοκτήτες μαγαζιών στις γύρω περιοχές των παραλιών, οι οποίοι θα παροτρυνθούν να καθαρίσουν την περιοχή τους, να ενταχθούν στο GreenCoast και να προσελκύσουν κόσμο. Επίσης, θα ωφεληθεί ολόκληρη η κοινότητα με την αύξηση του τουρισμού λόγω της καθαρότητας των παραλιών της περιοχής και θα καλλιεργηθεί η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση ολοένα και περισσότερων κατοίκων. Τέλος, ο οικονομικός αντίκτυπος της εφαρμογής είναι σημαντικός για τις τοπικές και περιφερειακές αρχές, διότι οι ρύποι στις συγκεκριμένες περιοχές θα μειωθούν σημαντικά και δεν θα χρειάζεται να δαπανώνται κονδύλια για τον καθαρισμό τους. Η περιβαλλοντική συνείδηση, το περιβαλλοντικό πρόσωπο που θα δείξουν τόσο οι χρήστες, θα βοηθήσει στην ανάπτυξη μιας πράσινης κοινότητας.

Οικονομική Βιωσιμότητα

• Ποιό είναι το προϊόν ή η υπηρεσία σας;
• Ποιά είναι η ομάδα στόχου ή/ο πιθανός πελάτης σας/ωφελούμενος/η;
• Ποια είναι η δυναμική της αγοράς; Ποιό είναι το μοντέλο εσόδων σας;
• Πως θα έχετε κέρδος;
• Ποιά κανάλια πωλήσεων/χρηματοδοτήσεων θα χρησιμοποιήσετε;

Το προϊόν που προωθώ είναι η εφαρμογή η οποία θα είναι δωρεάν για όλους τους χρήστες. Το app αναφέρεται σε όλον τον κόσμο ο οποίος θέλει να έχει πρόσβαση προς τις παράκτιες περιοχές.
Ωφελούμενοι από αυτό το app είναι οι ιδιοκτήτες μαγαζιών οι οποίοι θα μπορέσουν να διαφημιστούν, οι τουρίστες καθώς θα διευκολυνθούν στην αναζήτηση τους, οι εθελοντές καθώς θα ανταμειφθούν, οι ιδιοκτήτες μαγαζιών στις γύρω περιοχές των παραλιών, αλλά και γενικότερα όλη η κοινότητα με την αύξηση του τουρισμού.
Μέσα στο app θα μπορέσουν να υπάρξουν αγορές όπου θα είναι μία μικρή πηγή εσόδων. Επιπλέον οι ιδιοκτήτες που θα θελήσουν να δημιουργήσουν προφίλ για το μαγαζί τους θα πρέπει να αγοράσουν μια συνδρομή για να έχουν πρόσβαση στη διαφήμιση τους. Οι συνδρομές θα είναι με πακέτα και με αντίστοιχες τιμές το κάθε πακέτο. Για παράδειγμα, από Μάιο μέχρι Σεπτέμβρη η τιμή θα είναι χ, αλλά για Ιούνιο και Ιούλιο θα είναι χ/2.
Ακόμη κέρδη για την εφαρμογή θα είναι τα downloads του app από App Store ή Play store.
Τα κανάλια πωλήσεων θα είναι πλατφόρμες τύπου ψηφιακής διανομής όπου επιτρέπει στους χρήστες να περιηγηθούν και να κατεβάσουν τις εφαρμογές τους(π.χ. App store, Play store.).
Επιπλέον η διαφήμιση της εφαρμογής θα γίνεται στα social media και σε τουριστικούς τοπικούς οδηγούς.
Η ομάδα θα απαρτίζεται από έναν περιβαλλοντολόγο για την υποστήριξη του έργου αλλά και των εθελοντικών εργασιών, έναν ηλεκτρολόγο μηχανικό για την υλοποίηση της εφαρμογής κι έναν υπεύθυνο marketing για τη διαφήμιση και την προώθηση του app, καθώς κι ενός φωτογράφου για να απαθανατίσει τις παράκτιες περιοχές στο αρχικό της στάδιο.

Αντίκτυπος στην Τοπική Κοινότητα
Ως απόφοιτος του τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου κι όντας κάτοικος Μυτιλήνης τα τελευταία 7 χρόνια, έχω αναπτύξει ένα δίκτυο γνωριμιών και συνεργασιών με επιχειρήσεις της τοπικής κοινότητας, ώστε αυτές να γίνουν αρωγοί του έργου. Το έργο θα ξεκινήσει από τις παράκτιες περιοχές της Λέσβου, νησί που ανήκει στο σύμπλεγμα ΒΑ Αιγαίου.
Στόχος της εφαρμογής είναι να βοηθήσει τις παράκτιες περιοχές του νησιού να αναπτύξουν τόσο την περιβαλλοντική τους συνείδηση και να συμβάλλουν σε ένα πιο οικολογικό νησί, όσο και να αναπτύξουν τις οικονομικές τους δραστηριότητες, χωρίς να υπάρχουν περιβαλλοντικές ανησυχίες σχετικά με τους ρύπους. Ένας ακόμη στόχος είναι να εφαρμοστεί το GreenCoast σε όλο το νησί και να χρησιμοποιείται από Λέσβιους κατοίκους αλλά και τουρίστες.

Απώτερος στόχος μας είναι η εξάπλωση της ιδέας και της περιβαλλοντικής συνείδησης σε όλο το σύμπλεγμα του ΒΑ Αιγαίου όπως την Λήμνο, τη Χίο, τη Σάμο και στη συνέχεια σε πανελλαδικό επίπεδο, τόσο σε νησιωτικό όσο και σε ηπειρωτικό επίπεδο.
Με την υλοποίηση του έργου και την ανάπτυξη της εφαρμογής, η τοπική κοινότητα θα έχει θετικό αντίκτυπο στην κίνηση της αγοράς και τη διαφήμιση του τουρισμού της, καθώς οι παράκτιες περιοχές και τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται εκεί, θα διατηρούν το χώρο τους καθαρό, έχοντας το οικονομικό κίνητρο. Σε αυτή την περίπτωση, οι τοπικές επιχειρήσεις θα χρειαστούν περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό, συνεπώς θα χρειαστεί να γίνουν παρόμοιες ενέργειες, τόσο στο νησί της Λέσβου όσο και σε άλλα νησιά στα οποία θα αναπτυχθεί η εφαρμογή, με αποτέλεσμα να αναπτυχθούν περισσότερες θέσεις.
Τέλος, βάσει νομοθεσίας, κάθε δήμος πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον μια παραλία στη δημοτική του περιφέρεια με ράμπα για ΑMΕΑ. Μέσω της εφαρμογής, ένας άνθρωπος-συμπολίτης μας με κινητικές ανάγκες μπορεί να γνωρίζει σε ποια παραλία μπορεί να έχει πρόσβαση.


Περιβαλλοντικός Αντίκτυπος
Η εφαρμογή GreenCoast έχει άμεσο αντίκτυπο στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
Κύριο χαρακτηριστικό της εφαρμογής GreenCoast είναι να περάσει ασυνείδητα την περιβαλλοντική προστασία και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μέσω της χρήσης της.
Το GreenCoast θα προσπαθήσει να περάσει αυτό το μήνυμα όχι μόνο στους χρήστες (λουόμενους), αλλά και στους ιδιοκτήτες των μαγαζιών στις παράκτιες περιοχές. Για παράδειγμα, εξαρτήματα όπως ηλεκτρονικοί φορτιστές, οικολογικά καλαμάκια και άλλα διάφορα ανακυκλώσιμα είδη θα προωθούνται στους ιδιώτες για την εγκατάστασή τους στην επιχείρηση.
Για τους χρήστες της εφαρμογής, κάθε περιβαλλοντική προσπάθεια και περιβαλλοντική ενέργεια θα ανταμείβεται από την εφαρμογή σε συνεργασία με τους ιδιώτες αναλόγως, ώστε να μετριάσουμε τον αρνητικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Παραδείγματος χάριν εάν ένας λουόμενος παραγγείλει κάποιο ρόφημα στην παραλία και δεν ζητήσει καλαμάκι αλλά έχει φέρει το δικό του, ο λουόμενος θα ανταμείβεται με πόντους όπου θα τους λαμβάνει με ένα κωδικό από την επιχείρηση, μαζί με την απόδειξή του. Στη συνέχεια, αυτόν τον κωδικό θα μπορεί να τον φορτώνει στην εφαρμογή, όπου θα υπάρχει αντίστοιχη ιδιότητα, και στη συνέχεια θα αναγράφεται πόσοι πόντου αντιστοιχούν στην συγκεκριμένη ενέργεια. Έτσι, με το μάζεμα των πόντων, καθώς και παράλληλα με την αντίστοιχη περιβαλλοντική πράξη που έχει πραγματοποιηθεί, ο χρήστης θα μπορεί να εξαργυρώσει τους πόντους του σε διαφορετικές προσφορές. Πιο συγκεκριμένα, εάν ο χρήστης έχει μαζέψει 100 πόντους, θα μπορέσει να τους ανταλλάξει για ένα εκπτωτικό κουπόνι σε ένα beach bar που θα έχει συνεργασία με το GreenCoast. Ανάλογα με το ποσό των πόντων θα είναι και αντίστοιχη η προσφορά της εξαργύρωσης.
Επιπλέον, για να πετύχει η εφαρμογή του GreenCoast πιο άμεσο περιβαλλοντικό αντίκτυπο, θα διοργανώνει εθελοντικές εκδηλώσεις, όπως να γίνει μία δενδροφύτευση ή ένας καθαρισμός ενός κόλπου. Όσοι θα λάβουν μέρος, θα ανταμειφτούν από την εφαρμογή με τους δεκαπλάσιους πόντους σε σχέση με άλλες ενέργειες. Στη συνέχεια ο χρήστης θα μπορέσει να τους εξαργυρώσει σε όποια επιλογή επιθυμεί.
Η εφαρμογή έχει ξεκάθαρο μήνυμα τη χρήση της παράκτιας περιοχής του τόπου με βιώσιμο τρόπο και σεβασμό προς το περιβάλλον!
Η χρήση των μη-τοπικών πόρων είναι εξαρτήματα μικρού κόστους και θα διευκολύνουν την επιχείρηση στη διαφήμισή της πάνω στην περιβαλλοντική σημασία που δείχνει.
Καθαρή ενέργεια στην εφαρμογή χρησιμοποιείται μέσου του ήλιου, ο οποίος είναι το ξεκάθαρο μέσον που θα κάνει στους χρήστες να οδηγηθούν στην εφαρμογή κατά κύριο λόγο τους καλοκαιρινούς μήνες

Κοινωνικός Αντίκτυπος

Η ιδέα αναφέρεται σε όλους τους ανθρώπους που έχουν πρόσβαση σε κινητό ανεξαρτήτου ηλικίας. Είναι ένας τουριστικός οδηγός παράκτιων περιοχών και συμβάλει στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και δραστηριότητα. Αυτομάτως είναι ένας εύκολος οδηγός που μπορεί να αυξήσει τον τουρισμό και τη δημοτικότητα της περιοχής, κυρίως τους μήνες της καλοκαιρινής περιόδου.
Η εφαρμογή απευθύνεται κυρίως σε νησιά, καθώς έχουν κατά κύριο λόγο έσοδα την καλοκαιρινή περίοδο, και αυτή η εφαρμογή θα βοηθήσει στην καλύτερη διαφήμιση των παράκτιων περιοχών. Επιπλέον, με την αύξηση του τουρισμού και τη συχνή κίνηση του κόσμου δεν έχουν μόνο πλεονέκτημα τα beach bar αλλά και οι γύρω επιχειρήσεις, όπως ταβέρνες, μικρά τουριστικά παραδοσιακά μαγαζιά, ξενοδοχεία και δωμάτια ενοικίασης, αλλά και η διαφήμιση τοπικών προϊόντων. Με την υλοποίηση του έργου και την ανάπτυξη της εφαρμογής, η τοπική κοινότητα θα έχει θετικό αντίκτυπο στην κίνηση της αγοράς και τη διαφήμιση του τουρισμού της, καθώς οι παράκτιες περιοχές και τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται εκεί, θα διατηρούν το χώρο τους καθαρό, έχοντας το οικονομικό κίνητρο. Σε αυτή την περίπτωση, οι τοπικές επιχειρήσεις θα χρειαστούν περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό, συνεπώς θα χρειαστεί να γίνουν παρόμοιες ενέργειες, τόσο στο νησί της Λέσβου όσο και σε άλλα νησιά στα οποία θα αναπτυχθεί η εφαρμογή, με αποτέλεσμα να αναπτυχθούν περισσότερες θέσεις.
Απώτερος στόχος μας είναι η εξάπλωση της ιδέας και της περιβαλλοντικής συνείδησης σε όλο το σύμπλεγμα του ΒΑ Αιγαίου όπως την Λήμνο, τη Χίο, τη Σάμο και στη συνέχεια πανελλαδικώς, τόσο σε νησιωτικό όσο και σε ηπειρωτικό επίπεδο αλλά και να περάσει το μήνυμα της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και της αλλαγής προς το καλύτερο.

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης


13. Δράσεις για το κλίμα

Η επιχειρηματική ιδέα έχει ως κύριο στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και ωθήσει όλους τους ανθρώπους να δράσει από μόνος του και να πάρει το ερέθισμα βιώνοντος ο ίδιος την εμπειρία ώστε να δράσει για το κλίμα και τις παράκτιες περιοχές



Μέλη
1
Τεχνολογίες
Web or Mobile Application
Κύρια Δραστηριότητα
Παροχή Υπηρεσιών B2B
Πώληση Προϊόντων B2C
Παροχή Υπηρεσιών B2C
Κλάδος
Διαφήμιση και μάρκετινγκ
Περιβάλλον & Ενέργεια
Οικονομία
Τουρισμός
Ανήκει σε Διαγωνισμό
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Καινοτομικής Επιχειρηματικότητας Aegean Startups 2021
Μέντορες
nkroust

Επιχειρηματικό Πλάνο

Συνοπτικά Στοιχεία του Επιχειρηματικού Σχεδίου
Εικόνα για τα Στοιχεία του Επιχειρηματικού Σχεδίου

Γενική Περιγραφή της Εταιρείας
Εικόνα για την Περιγραφή της Εταιρείας

Ανάγκη και Αγορά
Εικόνα για ανάλυση της Επιχείρησης και της Επιχειρηματικής Ιδέας

Προϊόντα και Υπηρεσίες
Εικόνα για Προϊόντα και Υπηρεσίες

Ανάλυση Ανταγωνισμού
Εικόνα για την Ανάλυση Ανταγωνισμού

Στρατηγική πωλήσεων
Εικόνα για την Στρατηγική πωλήσεων

Στρατηγική Μάρκετινγκ
Εικόνα για την Στρατηγική Marketing

Στρατηγική Παραγωγής και Ανάπτυξης
Εικόνα για την Στρατηγική Παραγωγής και Ανάπτυξης

Στρατηγική Ανθρώπινου Δυναμικού και Οργάνωσης
Εικόνα για την Στρατηγική Ανθρώπινου Δυναμικού και Οργάνωσης


Οικονομικά Στοιχεία

1ο Έτος: | 2ο Έτος: | 3ο Έτος: | 4ο Έτος: | 5ο Έτος:

1ο Έτος: | 2ο Έτος: | 3ο Έτος: | 4ο Έτος: | 5ο Έτος:

1ο Έτος: | 2ο Έτος: | 3ο Έτος: | 4ο Έτος: | 5ο Έτος:

1ο Έτος: | 2ο Έτος: | 3ο Έτος: | 4ο Έτος: | 5ο Έτος:

1ο Έτος: | 2ο Έτος: | 3ο Έτος: | 4ο Έτος: | 5ο Έτος:

1ο Έτος: | 2ο Έτος: | 3ο Έτος: | 4ο Έτος: | 5ο Έτος:

1ο Έτος: | 2ο Έτος: | 3ο Έτος: | 4ο Έτος: | 5ο Έτος:

1ο Έτος: | 2ο Έτος: | 3ο Έτος: | 4ο Έτος: | 5ο Έτος:

1ο Έτος: | 2ο Έτος: | 3ο Έτος: | 4ο Έτος: | 5ο Έτος:


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/vhosts/aegean-startups.gr/httpdocs/wp-content/themes/understrap-child-1/loop-templates/content-businessidea.php on line 674
Πλάνο Δράσης
Εικόνα για το Πλάνο Δράσης

Παραρτήματα
Εικόνα για τα Παραρτήματα