Eco-RestoRATE - Σύστημα αξιολόγησης χώρων εστίασης



Περιγραφή
Στόχος μας η μείωση και εξάλειψη του πλαστικού μιας χρήσης στους χώρους εστίασης χάρις σ'ένα σύστημα αξιολόγησης από τους καταναλωτές.

Με έναυσμα την ανησυχία μας για το περιβαλλοντολογικό πρόβλημα που δημιουργείται γενικότερα, και ειδικότερα στα νησιά κατά την τουριστική περίοδο, με την αύξηση της χρήσης πλαστικού (ιδιαίτερα μιας χρήσης σε χώρους εστίασης, καφέ, beach bar, delivery), χωρίς ιδιαίτερα μέτρα για βιώσιμη ανάπτυξη των νησιών, προτιμούμε την μείωση χρήσης πλαστικού αντί για λύσεις ανακύκλωσης.

Σχεδιάζουμε την κατασκευή μιας ψηφιακής πλατφόρμας ή και εφαρμογής για την μείωση ως και εξάλειψη του πλαστικού μιας χρήσης στους χώρους εστίασης (εστιατόρια, beach bar, cafe, delivery), καθώς και για την αύξηση των καλών βιώσιμων πρακτικών, φιλικών προς το περιβάλλον, χάρις σ'ένα σύστημα αξιολόγησης και επιβράβευσης από τους καταναλωτές. Θα εμπλέξουμε τοπικές κοινότητες, δήμους, επιχειρήσεις εστίασης με μια προσέγγιση capacity building και active cityzenship, ξεκινώντας από τα Ελληνικά νησιά του Αιγαίου με στόχο την εξάπλωση στην υπόλοιπη χώρα.

Προτείνουμε λοιπόν μια ψηφιακή πλατφόρμα/εφαρμογή αξιολόγησης ποσοστού plastic free μιας χρήσης σε εστιατόρια, καφετέριες και delivery εστίασης, με διαδραστικό χάρτη εύρεσης του πλησιέστερου και περισσότερο plastic free και σε δεύτερη φάση γενικότερα φιλικού προς το περιβάλλον χώρου, με υπεύθυνη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση τόσο προς τους καταναλωτές όσο και προς στις επιχειρήσεις εστίασης.

Επιμέρους στόχοι
● Διασύνδεση μέσω διαδραστικού χάρτη εύρεσης των πλησιεστερων, περισσότερο
plastic free & eco-friendly χώρους εστίασης
● Κοινωνική δικτύωση ενεργών πολιτών, πελατών των χώρων εστίασης και επισκέπτών, όπως τουρίστες με στόχο την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση της εκάστοτε τοπικής κοινωνίας, μέσω προώθησης συμπεριφορών φιλικών προς το περιβάλλον.

Επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε μια κοινότητα ενσυνείδητων καταναλωτών που μπορούν να πληροφορούνται από την πλατφόρμα με καμπάνιες ευαισθητοποίησης και καλών πρακτικών, να επικοινωνούν και να ανταλλάσουν καλές πρακτικές και να προτείνουν και οι ίδιοι πρακτικές λύσεις σε εστιάτορες (είτε γνώρισαν είτε όχι, σαν open source). Θα ενθαρρύνεται η κινητοποίηση της κάθε τοπικής κοινωνίας με δράσεις που θα μπορούν να πραγματοποιηθούν με άλλα μέλη της κοινότητας στον φυσικό χώρο, για το καλό του τόπου τους. Επίσης θα καλούνται να αξιολογήσουν τους χώρους εστίασης με κριτήρια ποσοστού λιγότερης ή και μηδαμινής χρήσης πλαστικού μιας χρήσης, χάρις σε ένα ενθαρρυντικό και αντικειμενικό σύστημα αξιολόγησης, με αξιόπιστους δείκτες, το οποίο θυμίζει εσωτερικό ranking. Τα μέλη της κοινότητας θα κινητοποιούνται και χάρις σε προγράμματα loyalty σε συνεργασία με εστιατόρια (με rewards).

Οι καταστηματάρχες πριν μπουν στην πλατφόρμα, θα καθοδηγούνται με πρακτικές λύσεις για να πετύχουν τους στόχους τους. Επίσης θα μπορούν να κερδίσουν ένα σήμα (label) plastic free ή γενικότερα eco-friendly, με βάση το οποίο θα δηλώνουν ποιά κριτήρια/προϋποθέσεις έχουν υλοποιήσει και ποιά είναι δρομολογημένα, ώστε οι καταναλωτές να “εποπτεύουν” καλοπροαίρετα και με βάση της δηλωμένες δυνατότητες του κάθε καταστήματος.

Ωφελούμενοι

Τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, απευθυνόμαστε στις εκάστοτε κοινωνίες των πολιτών, στους δυνητικούς πελάτες και επομένως αξιολογητές των χώρων εστίασης (ανεξαιρέτως ηλικίας, γένους, εθνικότητας, αρκεί να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο για την χρήση της πλατφόρμας ή εφαρμογής μας). Φυσικά απευθνόμαστε και στους ενεργούς και φιλο-περιβαλλοντολογικούς πολίτες, την κοινότητα των οποίων θα θέλαμε να διευρύνουμε. Εδώ εντάσσουμε και τις τοπικές ΜΚΟ και τους εθελοντικούς φορείς.
Άλλη κατηγορία ωεφελούμενων αποτελούν οι επιχειρήσεις εστίασης (εστιατόρια - καφετέριες - beach bar - delivery).
Τέλος θα επωφεληθούν και οι τοπικές αρχές (όπως περιφέρειες - δήμοι).

Θα ξεκινήσουμε πιλοτικά από τα νησιά του Αιγαίου, όπου εντοπίζουμε και την μεγαλύτερη ανάγκη με όραμα την εξάπλωση στην υπόλοιπη Ελλάδα, και με την ίδια λογική μέσω συνεργειών, και στο εξωτερικό. Από την έρευνά μας, δεν έχουμε συναντήσει άλλη παρόμοια εφαρμογή ούτε στην Ελλάδα, ούτε στο εξωτερικό. Συνεπώς προς το παρόν δεν βλέπουμε υπάρχοντα ανταγωνισμό.

Βιωσιμότητα

Για την βιωσιμότητά του εγχειρήματος θα υπάρχει ένα συνδρομητικό μοντέλο από τους καταστηματάρχες, και ενδεχομένως από διαφημίσεις, ως ανάδειξη των πράσινων προσπαθειών και καλών πρακτικών του κάθε τόπου (οπότε και με μια συνεισφορά τοπικής αυτοδιοίκησης, φορέων τουρισμού κτλ…)

Ομάδα

Η Diversity United AMKE δραστηριοποιείται για την ενδυνάμωση ευπαθών ομάδων μέσω συμμετοχικών και καλλιτεχνικών διαδικασιών για ένα καλύτερο πιο συμπεριληπτικό μέλλον. Στόχος μας ενδυνάμωση και κοινωνική ένταξη κυρίως γυναικών, νέων και παιδιών προσφύγων επιδιώκοντας community engagement και capacity building συμμετοχικά, χρησιμοποιώντας βίντεο, χορό, μουσική, ποίηση, σωματικό θέατρο, επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να γευτούν την θεραπεία, την έκφραση και την σύνδεση με την υπόλοιπη κοινωνία. Ταυτόχρονα ευαισθητοποιούμε και κινητοποιούμε την υπόλοιπη κοινωνία των Ελλήνων πολιτών πραγματοποιώντας ειδικές καμπάνιες ευαισθητοποίησης (στις οποίες εντάσσουμε και παραγωγές μας διακεκριμένων κοινωνικών ντοκιμαντέρ, PSA, spot, VR) και διοργανώνοντας συμμετοχικά, πολιτιστικά δρώμενα, που στοχεύουν στην προώθηση του διαπολιτισμικού διαλόγου.

Η εμπειρία της ομάδας σχετίζεται με τη σύλληψη και υλοποίηση πρακτικών λύσεων προς όφελος της κοινωνίας των πολιτών και του περιβάλλοντος μέσα από ψηφιακή και κοινωνική καινοτομία. Ως πολυσυλλεκτική ομάδα κινηματογραφιστών, εθνοψυχολόγου, προγραμματιστών, καλλιτεχνών, πρώην συμβούλων UNESCO και σε ΜΚΟ, διαθέτουμε πάνω από δεκαπενταετή εμπειρία στην προσέγγιση και ενδυνάμωση των πιο ευάλωτων κοινοτήτων (από πρόσφυγες και μετανάστες στην Ευρώπη, ως αυτόχθονες του Αμαζονίου, και της Νοτιοανατολικής Ασίας, ή περιθωριοποιημένους παραγκουπόλεων Αφρικής και Λατινικής Αμερικής).
Μεταξύ άλλων, αναπτύσσουμε διαδραστικά cross-media που συνδέουν ευάλωτες κοινότητες με την υπόλοιπη κοινωνία, προωθώντας την αλληλεγγύη και τον κοινωνικό ακτιβισμό. Δημιουργούμε ψηφιακές πλατφόρμες ως καινοτόμες λύσεις σε κοινωνικά και περιβαλλοντολογικά ζητήματα. Βρισκόμαστε σε στάδιο ανάπτυξης MVPs και buiseness development της CommunitACT, για την κοινωνικο-οικονομική στήριξη ιθαγενών κοινοτήτων ανά τον κόσμο και της SolidARTists για την στήριξη ανερχόμενων καλλιτεχνών). Βασικά μέλη για την παρούσα πρόταση:

Έλενα Ζερβοπούλου, ιδρύτρια της Diversity United ΑΜΚΕ και της One Vibe Films, εθνο-ψυχολόγος, σκηνοθέτης & παραγωγός κοινωνικών ντοκιμαντέρ (με διεθνή προβολή). Με δύο Masters από το Παρίσι, υποστήριζε εκεί ψυχολογικά οικογένειες μεταναστών και στη Νότια Ιταλία ασυνόδευτους ανηλίκους. Ως σύμβουλος της UNESCO, διευκόλυνε την κοινωνικο-εκπαιδευτική ένταξη των παιδιών του δρόμου στη Μαδαγασκάρη. Ως ιδρύτρια της One Vibe Films, έχει γράψει, σκηνοθετήσει και παράγει δημιουργικά ντοκιμαντέρ για διεθνείς τηλεοπτικούς σταθμούς και για ΜΚΟ, γυρισμένα κυρίως σε απομακρυσμένες περιοχές της Νοτιοανατολικής Ασίας, της Ευρώπης και της Αφρικής. Ως ιδρύτρια της Diversity United, σχεδιάζει & υλοποιεί εκστρατείες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, προγράμματα ενδυνάμωσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων για ευάλωτες ομάδες προσφύγων _ community & capacity building _ (χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων συμμετοχικά εργαστήρια τέχνης) και διοργανώνει πολιτιστικές εκδηλώσεις. Με στρατηγικές κοινωνικής καινοτομίας σχεδιάζει διαδραστικά cross-media και ψηφιακές πλατφόρμες με ισχυρό κοινωνικό ή/και περιβαλλοντολογικό αντίκτυπο.

Αλέξανδρος Ζερβόπουλος, έμπειρος προγραμματιστής και μηχανικός τεχνητής νοημοσύνης (Natural language Engineering). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού στη διαχείριση και προγραμματισμό έργων από το Πανεπιστήμιο του Amiens στη Γαλλία. Έχει πάνω από μια δεκαετία εμπειρία ως προγραμματιστής. Με την Diversity United σχεδιάζει και προγραμματίζει ψηφιακές πλατφόρμες για αλληλεγγύη και κοινωνική αλλαγή, καθώς και διαδραστικά cross-media (όπως SolidViews, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού, και Anti-bullying χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ, το οποίο χρησιμοποιείται ως διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαλείο κατά του σχολικού εκφοβισμού από το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας στα ελληνικά σχολεία, καθώς και σε 6 άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Εμανουέλε Τζιάσι, business development για την παρούσα πρόταση. Είναι συνιδρυτής και General Manager εταιρίας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, κυρίως φωτοβολταικών πάρκων. Ενδυναμώνει την ομάδα ως προς την χάραξη στρατηγικών σχεδίων και βιωσιμότητας επιχειρηματικών ιδεών και έργων, κυρίως όσον αφορά τις ψηφιακές πλατφόρμες ή / και εφαρμογές κοινωνικής και ψηφιακής καινοτομίας.

Social innovation και social enterprenship

Η λύση μας εντάσσεται μεταξύ ψηφιακής και κοινωνικής καινοτομίας (social innovation). Χρησιμοποιούμε την αρχή της καλοπροαίρετης αξιολόγησης καταναλωτών (όπως γίνεται στα γνωστά TripAdvisor, Booking.com, AirBnB κτλ) καθώς και της κοινωνικής δικτύωσης, στοιχεία τα οποία είναι ήδη πια ευρέως διαδεδομένα, αρεστά και εύχρηστα Ελλαδικά και παγκόσμια. Τόσο οι ίδιοι οι χρήστες - καταναλωτές όσο και η αγορά καταστηματαρχών (χώρων εστίασης κλτ) ήδη αποδέχονται και χρησιμοποιούν προς όφελός τους αυτή τη λογική αξιολόγησης καθώς και της κοινωνικής δικτύωσης (για κοινωνικούς ή και επαγγελματικούς λόγους).

Η πρόταση μας, ως ψηφιακή, παρέχει τεράστιες δυνατότητες διάχυσης πληροφοριών, καλών πρακτικών και μεγιστοποίησης του θετικού κοινωνικού και περιβαλλοντολογικού αντίκτυπου. Θεωρούμε καινοτόμα τη χρήση αυτών των εργαλείων για πράσινο σκοπό, για και για ενδυνάμωση προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και του περιβάλλοντός τοπικά και εν τέλει πανελλαδικά. (Βλ. Περιβαλλοντολογικό και κοινωνικό αντίκτυπο, στην ερώτηση για τη σχέση μας με το Αιγαίο).

Από την συμμετοχή μας στο SUP Free Hackathon λάβαμε πολύ θετική ανταπόκριση καθώς και χρήσιμα σχόλια για την χάραξη αξιόπιστων κριτηρίων αξιολόγησης των καταστημάτων και για την μελέτη των προϋποθέσεων που θα πρέπει να τηρούν τα καταστήματα (χώροι εστίασης) προκειμένου να μπορούν να διεκδικήσουν το label που αναπτύσσουμε. Επίσης από την υπάρχουσα δικτύωση κάποιων συνεργατών και εθελοντών που κατοικών σε νησιά του Αιγαίου, θα διευκολύνουμε τις διαδικασίες ανάπτυξης συνεργειών με περισσότερους Δήμους και εν τέλει, θα επισπεύσουμε το scale up. Έχουμε επίσης αρχική θετική ανταπόκριση από δήμο Λήμνου και δικτύωση σε αρχικό στάδιο στη Λήμνο, στη Σύρο, στην Πάρο και στο Κουφονήσι.

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης


4. Ποιοτική εκπαίδευση

Ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση κοινωνίας πολιτών γύρω από καλές πράσινες πρακτικές και θέματα μείωσης και εξάλειψης πλαστικού μιας χρήσης.

11. Αειφόρες πόλεις και κοινότητες

Επιδιώκουμε την ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον plastic free κοινοτήτων και πόλεων ξεκινώντας από τα νησιά του Αιγαίου και την εξάλλειξη πλαστικού μιας χρήσης.

12. Υπεύθυνη κατανάλωση

Οι καταναλωτές θα μάθουν να προτιμούν και να επιβραβεύουν τους φιλικούς προς το περιβάλλον χώρους εστίασης.

14. Υποθαλάσσια ζωή

Προστασία της υποθαλάσσιας ζωής, εφόσον στοχεύουμε στην εξάλειψη πλαστικού μιας χρήσης το οποίο θα μπορούσε εύκολα να καταλήξει στη θάλασσα.

15. Χερσαία ζωή

Προστασία της χερσαίας ζωής, εφόσον στοχεύουμε στην εξάλειψη πλαστικού μιας χρήσης

17. Συνεργασίες για στόχους

Προωθούμε την συνεργασία μεταξύ κοινωνίας πολιτών, τοπικών αρχών (δήμων, περιφερειών), επιχειρηματιών, και άλλων τοπικών και κρατικών φορέων για την υλοποίηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης 4, 11, 12, 14, 15.



Μέλη
4
Τεχνολογίες
AR/VR
Data Analytics – Big Data
Web or Mobile Application
Άλλo - προσδιορίστε
Κύρια Δραστηριότητα
Παροχή Υπηρεσιών B2B
Παροχή Υπηρεσιών B2C
Άλλo - προσδιορίστε
Παροχή Υπηρεσιών σε δήμους
Κλάδος
Τέχνες και Πολιτισμός
Εκπαίδευση
Περιβάλλον & Ενέργεια
Κινητικότητα Πολιτών
Τουρισμός
Ανήκει σε διαγωνισμό
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Καινοτομικής Επιχειρηματικότητας Aegean Startups 2021
Μέντορες
marios.balis
Tύπος Ανάγκης
Επενδυτές - Θέλουμε επενδυτές για την υποστήριξη της ιδέας μας

Θα προκύψει ανάλογα από συζήτηση.

Καθοδήγηση - Θέλουμε έμπειρο μέντορα

Προώθηση - Θέλουμε βοήθεια για την προώθηση της ιδέας μας

Ανάλογα με την συνεισφορά, οι φορείς που θα προωθήσουν την ιδέα, θα θεωρηθούν χορηγοί επικοινωνίας.

Πελάτες - Θέλουμε βοήθεια στην εύρεση πελατών

Ανάλογα με με το ποιός βοηθήσει, loyalty rewards ή έκπτωση στις υπηρεσίες μας το 1ο έτος.